אחרי שנבחרת ישראל איבדה סיכוי ממשי לסיים במקום השני בבית שלה, שהיה מוביל אותה לפלייאוף המונדיאל, גורמים בכוורת של וילי רוטנשטיינר, שלא ימשיך לקדנציה נוספת, החלו לחשוף פרטים.
"וילי הוא צנטרליסט, הוא לא ממש סופר מישהו מהעוזרים שלו", סיפר אחד מהם. "הוא כאילו מתייעץ, אבל בסופו של דבר עושה את הכל לבד, בלי להתחשב בדעות אחרות. גם בניהול המשחק בסקוטלנד, ניסיתי להציע לו דברים אחרים תוך כדי, אבל הוא הגיע עם הכל מהבית, מההרכב דרך החילופים. הוא מתמחה בהכנה מצוינת למשחקים, אבל ניהול המשחק שלו, שזה ליבו של מאמן על הקווים, הוא לא משהו שהוא מצליח בו בלשון המעטה".
3 צפייה בגלריה
אל-חמיד בפעולה
אל-חמיד בפעולה
חאתם אל-חמיד
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(צילום: רויטרס)
היום (שני) חאתם אל-חמיד שוחרר מסגל הנבחרת, לאחר שנבדק על ידי רופא הנבחרת והתברר כי הוא סובל מנפיחות בברכו. שחקן הפועל באר שבע היה אמור לתפוס בעמדת הבלם את מקומו של עידן נחמיאס, ששוחרר עם הנחיתה בארץ, אבל כעת רוטנשטיינר יצטרך למצוא פתרון אחר לעמדה הזו מחר (שלישי, 21:45) בטוטו-טרנר מול מולדובה.
אמנם בהתאחדות לכדורגל כבר הוחלט עוד לפני המשחק הראשון בחלון המשחקים בחודש שעבר כי רוטנשטיינר לא יישאר בכל מקרה, בלי קשר למבחן התוצאה הסופית, אבל פידבקים שקיבלו בשבועות האחרונים מצד האנשים הקרובים אליו בנבחרת, שחקנים בכירים שדיברו על הפער בין ההכנה לניהול המשחק והתלוננו על אסיפות ארוכות מדי, רק חידדו את ההחלטה.
בהתאחדות לא ימונה מאמן לפחות בחצי השנה הקרובה, מאחר שקמפיין מוקדמות היורו ייפתח רק בספטמבר, ולפניו ביוני יתקיימו משחקי ידידות, אולם בכל מקרה ימונה מאמן זר.
3 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון
(צילום: עוז מועלם)
בצוות המקצועי של הנבחרת ביקרו את עידן נחמיאס. "רופאי הנבחרת ומכבי דיברו, רוטנשטיינר דיבר עם ברק יצחקי ובעיקר נחמיאס הבהיר לנו שהוא כשיר לגמרי ועשה אימונים מלאים עם מכבי", גילו בנבחרת. "זו הסיבה שהוצאנו אותו. אחרי כמה ימים הוא אמר שיש לו כאבים והוא לא יכול לשחק. אין לזה צורה וזה מאכזב מאוד".
בנבחרת מודעים לחשיבות המאמצים לסיים במקום השלישי בקמפיין, זאת לקראת הגרלת מוקדמות היורו והרצון לעלות בדירוג פיפ"א. מספר שינויים יתבצעו בהרכב למשחק מול מולדובה. מי שעשוי לרדת לספסל הוא מונס דאבור, שגם לא כשיר במאה אחוזים, ואת מקומו יתפסו שון וייסמן או ליאל עבדה.
פורסם לראשונה: 06:31, 11.10.21