אתמול (רביעי) עומר אצילי ערך את אימון הבכורה הרשמי שלו כשחקן מכבי חיפה, אחרי שחתם על חוזה לשלוש וחצי שנים בקבוצה. הקשר בן ה-27 חזר לישראל אחרי חצי עונה לא מוצלחת בלשון המעטה באפואל ניקוסיה, וכצפוי - ההתאקלמות המחודשת שלו בארץ לוותה בהמון רעש תקשורתי, ודעות בעד ונגד המהלך בעקבות מעורבתו בפרשת "הכדורגלנים והקטינות" שהתפוצצה בעונה שעברה.
היום (חמישי), הגיעה לאולפן ynet מנכל"ית עמותת 'כולן' ברכה ברד, שמתנגדת לחתימה של השחקן: "בעלי מכבי תל אביב הגדיר את זה הכי טוב, כשאמר שיש רף מוסרי בעולם. גם אם החוק לא העניש אדם מסוים, אנחנו לא צריכים לשכוח את מה שהוא עשה".
5 צפייה בגלריה
עומר אצילי באימון מכבי חיפה
עומר אצילי באימון מכבי חיפה
עומר אצילי מתקבל באימון מכבי חיפה
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)
5 צפייה בגלריה
עומר אצילי באימון מכבי חיפה
עומר אצילי באימון מכבי חיפה
"לא צריך להתעלם ממה שעשה"
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)
"לא מאלילים מישהו שלא יודע להבדיל בין ילדה בת 15, לבין אישה בוגרת שיכולה לקיים יחסים בהסכמה", המשיכה ברד. "שהתירוץ שלו זה 'הפילו אותי בפח', כאילו אין לו שום אחריות על המעשים שלו. אנחנו דורשות שיהיה בעולם איזשהו רף מוסרי שאומר שזה שהמערכת לא יודעת לתת מענה לנפגעות אלימות מינית, לא אומר שהציבור לא אחראי לזה שמי שפגע לא ייענש".
באשר לעונש עליו מדברת ברד, היא מדגישה שהמינימום הוא לקיחת אחריות על המעשה, מה שלטענתה לא נעשה על ידי אצילי. "ביום שייקח אחריות על מה שעשה, ולא יוביל נרטיב שהוא הקרבן והמסכן, שמתנצל בפני כל העולם ואשתו בפרט למי שפגע בה, אז יהיה על מה לדבר". בנוסף, העידה כי אוהדים של מכבי חיפה מרגישים מתוסכלים גם כן: "המסה הקריטית של האוהדים שמתקשרים איתנו היא נגד ההחתמה. ראינו את זה אתמול בטוויטר, היו מאות תגובות של אנשים שנחסמו על ידי החשבון של מכבי חיפה. לפי כל מה שאני יודעת, יעקב שחר אומר שהבעד עלה על הנגד, ושלכל אדם מגיעה הזדמנות שנייה. זה טוב ויפה ונחמד, אבל אצילי לא טרח להתנצל בפני מי שבאמת פגע".
5 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
עומר אצילי מגיע למשטרה לאחר שרימון הלם הונח ליד בית הוריו
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
הפגנה נגד החתמת אצילי במכבי חיפה
הפגנה נגד החתמת אצילי במכבי חיפה
הפגנה נגד החתמת אצילי במכבי חיפה
(צילום: שאול גולן)
מנגד, אוהדת מכבי חיפה לילך ספורטה, לא מוצאת בעיה באופן שבו פעלה קבוצתה: "מישהו החליט שמיץ' גולדהאר הוא רף המוסר בכדורגל הישראלי, לא ברור לי מתי זה קרה. מי שמבין דבר או שניים בכדורגל יודע שיעקב שחר הוא אדם שאין שני לו בפן הזה. אנחנו מתעסקים בכדורגל. אנחנו לא רשות שופטת, יש פה שחקן כדורגל מהמובילים בארץ ששגה, עשה טעות. מוסרית או לא מוסרית – הוא יצא חף מפשע. זה לא מקומי ולא מקום אף אחד אחר לשפוט אותו, בטח לא להעביר אותו את הטרור שעבר".
ספורטה מדגישה את מקומה בהסתכלות על הסיטואציה: "אני אישה, אמא לשתי בנות, אחת מהן בת 21 אוטוטו. אני מאוד מצטערת, הבת שלי לא הייתה נקלעת לסיטואציה כזו, זה מתחיל מהבית, יסכימו איתי או לא. מעבר לזה אני מנהלת קהילה שלא פעם נלחמה את מלחמת הנשים במגרש, 'שרופות ביציע', ועדיין זה לא תפקידי לשפוט את אצילי. אם יש מועדון שיכול לקחת אותו ולתקן את המעשים בפן המוסרי, זה מכבי חיפה. אין מועדון שיידע לעשות את זה טוב יותר".
5 צפייה בגלריה
עומר אצילי ודור מיכה
עומר אצילי ודור מיכה
"רף המוסר לא נקבע במכבי ת"א". עומר אצילי ודור מיכה
(צילום: עוז מועלם)
"אני חלילה לא שופטת ולא מאשימה אותן", המשיכה. "אולי היה צריך להשתיק את הסערה התקשורתית שהייתה סביבן, אבל זה לא התפקיד שלי. אוהדי הכדורגל צריכים להתעסק בכדורגל, בניגוד לכל מי שפתאום הרים את הראש והחליט שהוא רשות שופטת והוא קובע את רף המוסר. אם זה היה קורה במועדון אחר אף אחד לא היה מדבר. מאוד קל לתפוס את מכבי חיפה כשק חבטות". באשר לטענה כי השחקן צריך להתנצל, סיכמה: "הייתה שם טעות מוסרית בשיקול דעת, כן, יכול להיות שהיה צריך להתנצל אבל אני לא הרשות השופטת וזה לא התפקיד שלי".