ההחלטה של מכבי ת"א לעתור לבית הדין העליון בדרישה לדחות את מועד חצי גמר גביע המדינה מול מכבי חיפה שמתוכנן להתקיים מחר (חמישי, 21:00) נגד מכבי חיפה בסמי עופר, למרות פגישה שנערכה אתמול בין נציגי המועדונים, ההתאחדות והמינהלת, גרמה למתיחות גדולה בין הקבוצות.
ההערכה בהתאחדות כי העתירה תידחה היום ומשחק הגביע יתקיים מחר ללא קהל בסמי עופר בכל מקרה. כבר בסיום הפגישה, שנערכה אתמול בצהריים במשרדי ההתאחדות, בה היה ניסיון למצוא מועדים חלופיים למשחקים שנותרו עד לתום העונה, נשיא מכבי חיפה יעקב שחר כבר אמר לסובבים כי נראה שהצדדים ייפגשו שוב במשרדי ההתאחדות. ואכן, גם חיפה זומנה להגיע לדיון היום (16:00).
5 צפייה בגלריה
משחק העונה על רקע העשן מהיציעים
משחק העונה על רקע העשן מהיציעים
חצי גמר הגביע ייערך מחר בסמי עופר?
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
עומר אצילי מול אייל גולסה
עומר אצילי מול אייל גולסה
עומר אצילי מול אייל גולסה במשחק הליגה האחרון
(צילום: עוז מועלם)
"שחר היה סופר ג'נטלמן לאורך כל הדרך, הוא ניסה לעזור למכבי ת"א. עד שגם הוא הבין בשלב מסוים שעם כל הכבוד ללוח הזמנים שבנתה מכבי ת"א, ששחררה את כל הזרים שלה, זה יפגע במועדון שלו ומן הסתם פה זה נעצר", סיפר אחד הגורמים המעורים בנעשה.
שחר הציע במהלך הישיבה עם מכבי ת"א אתמול כי המשחק בין מכבי חיפה לאשדוד - ששובץ לראשון - יוקדם לחמישי, כמו גם זה של מכבי ת"א מול מכבי פ"ת וחצי הגמר ישוחק בראשון. כלומר לתת למכבי עוד שלושה ימים של התארגנות, אולם הפתרון לא היה אפשרי מבחינת המינהלת, מאחר שקודם עליה היה לסיים את משחק ההשלמה מחר בסמי עופר בין אשדוד להפועל באר שבע.
5 צפייה בגלריה
יעקב שחר
יעקב שחר
"היה סופר ג'נטלמני". שחר
(צילום: ראובן שוורץ)
מכבי ת"א הכינה לוח משחקים משל עצמה, כשבין היתר הציעה לדחות בשבועיים את משחק חצי הגמר ולקיימו ב-31 במאי ואילו את הגמר ב-3 ביוני. על פי ההצעה של מכבי ת"א, הליגה אמורה להסתיים ב-29 במאי, ולכן מדובר באופציה שנוגדת את תקנון ההתאחדות שלא מאפשר קיום של חצי גמר גביע בפער של 48 שעות בלבד ממשחק הליגה האחרון, אלא לפחות 72 שעות.
אחרי שהצעת מכבי ת"א הונחה בפני שחר, הוא שוחח עם מאמנו ברק בכר שהטיל וטו על העניין: "אני לא מוכן לשחק ארבעה משחקים בתשעה ימים". בחיפה טענו, בין היתר, כי הם מחויבים לשחרר את צ'ארון שרי וניקיטה רוקאביצה למשחקי הנבחרות שלהם ביוני. גורם במכבי חיפה הגיב: "עם כל הכבוד למכבי ת"א, הקבוצה היחידה ששחררה את כל הזרים שלה בפלייאוף העליון, שספק אם הייתה מסכימה לזה בסיטואציה אחרת, לא באמת מצפה לקבוע לנו את לוח המשחקים. אנחנו לא פראיירים".
5 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
במכבי ת"א תקפו. ואן לוון
(צילום: אורן אהרוני)
במכבי ת"א תקפו בעתירה את מוליכת הטבלה: "מכבי חיפה טענה כי לוח המשחקים 'צפוף מדי' - ולמעשה הטילה וטו בנושא. ההתאחדות החליטה לקבל את התנגדות זו ולמעשה להעניק למכבי חיפה זכות וטו, בעניין שבו האינטרס הספורטיבי שלה מובהק וברור. מכבי ת"א תופיע למשחק בסגל חסר ביותר, המשחק ישוחק באצטדיונה הביתי של מכבי חיפה – והמועד נותר על כנו".
במכבי ת"א עוד הוסיפו בעתירה כי ההתאחדות והפועל ת"א הסכימו ללו"ז שהציעה, אולם "למכבי חיפה אינטרס ספורטיבי ברור שהמשחק יתקיים השבוע וכי היא תפגוש את מכבי ת"א בסגל חסר ביותר, ללא השחקנים הזרים, במגרשה הביתי, שעה שמכבי ת"א אינה מקיימת שגרת אימונים רגילה ורבים משחקניה ישנים בחדרים מוגנים ובמקלטים וטרודים עקב השפעת המצב הביטחוני על משפחותיהם. בנסיבות אלו, עמדתה של מכבי חיפה בסוגייה הייתה צריכה להיבחן בזהירות ותוך הענקת משקל נמוך, אם בכלל, לעמדתה הספורטיבית בעניין. ואולם בפועל, ההתאחדות אימצה את התנגדות מכבי חיפה ולמעשה העניקה לה זכות וטו שלא כדין".
גם בחיפה וגם בהתאחדות לא ממש קיבלו את הטענה המשפטית המרכזית שתציג היום מכבי ת"א. זאת מאחר שנערכה ישיבה שכללה את נציגי המועדונים, כולל יו"ר ההתאחדות אורן חסון ומנכ"ל המינהלת, ניקולאס לב. "נערכה פה ישיבה מיוחדת עם נציגי המועדונים בניסיון להגיע לפתרון, הרי אם הוא היה מתקבל, אז מבחינת מכבי ת"א לא הייתה בעיה שזה היה הפורום. מאחר שהוא לא התקבל, אז לפתע הם דורשים את כינוס ישיבת ההנהלה", אמרו גורמים בהתאחדות.
5 צפייה בגלריה
ברק בכר מאוכזב
ברק בכר מאוכזב
הטיל וטו. בכר
(צילום: ראובן שוורץ)
יחד עם זאת, מתברר כי עו"ד אמיר נבון, מהמחלקה המשפטית של ההתאחדות, הבהיר למכבי ת"א כי ועדת הליגה והגביע קיבלה את ההחלטה על דחיית המשחק והעתקתו לאצטדיון סמי עופר - על-פי הוראות תקנון גביע המדינה ותקנון האליפות.
במכבי ציינו בעתירה כי הזרים שלה עזבו והוסיפו טיעונים כמו "גם השחקנים הישראלים והזר היחיד שנותר בארץ, מתגוררים באזור המרכז, תל אביב ודרומה ממנה ובימים האחרונים הם ובני משפחותיהם נמצאים תחת שגרה של טילים, פחד ומתח רב. כמו כן, לנוכח המצב הביטחוני, מכבי ת"א אינה מקיימת אימונים סדירים והכנותיה למשחק נפגעו קשות". בנושא הזה, יש לציין, כי מועדונים אחרים כמו הפועל באר שבע או אשדוד, שנמצאות תחת אש מאסיבית בימים האחרונים, מצאו פתרונות כמו מעבר של הזרים לנתניה או חיפה. גם הפועל ת"א, שתשחק הערב בסמי עופר מול בית"ר ת"א/בת-ים בחצי הגמר הראשון, העבירה את שלושת הזרים שלה לחיפה, ומתאמנת בשעות שהיא לא מורגלת אליהן בבית הנבחרות בשפיים.