יו"ר המנהלת ארז כלפון שלח היום (חמישי) מכתב לנשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל אמנון סטרשנוב. כלפון ביקש להביע את מורת רוחו מהעונשים שמשית בית הדין העליון על קבוצות הכדורגל, ובעיקר העונשים הקולקטיבים.
"ענף הכדורגל בישראל שואב את זכות קיומו מקהל האוהדים - ברמת העניין, האווירה, התשוקה וגם ברמה הכלכלית; ללא האוהדים - לא יתקיים כדורגל בישראל", כתב כלפון, "ענישת קהל, בין אם על דרך של משחק בדלתיים סגורות או עונשי רדיוס, מבטאת ענישה קולקטיבית, גורפת, לא מידתית וקיצונית, ענישה הפוגעת לא רק במועדונים, אלא בעשרות אלפי אוהדים וכל זאת באשמת מיעוט שבמיעוט - לפעמים ברמת ה'אוהדים' היחידים - אשר בוחרים לפעול בצורה פסולה".
1 צפייה בגלריה
הגרלת המשחקים
הגרלת המשחקים
מבקש לשנות את שיטת הענישה. כלפון
(צילום: עוז מועלם)
כלפון המשיך וכתב: "בנוסף לעוול שענישה זו גורמת לקהל עצום של צופים, היא פוגעת במאמצי המנהלת והמועדונים להרחיב את מעגל המשתתפים בחגיגת הכדורגל, פוגעת קשות במכירות המנויים, הורסת את חווית המשחק הטלוויזיונית, מרתיעה בעלי קבוצות מהשקעה במועדוני כדורגל ויוצרת מרמור ותסיסה מוצדקים לחלוטין אצל 99% מאוהדי הכדורגל שהם אנשים ישרים, נורמטיביים ושומרי חוק המלווים בנאמנות את קבוצתם מדי שבוע ברחבי הארץ ובכל מזג אוויר. לו ענישה זו הייתה אפקטיבית, לו היה בה כדי למנוע הישנות התופעות או לצמצם את האלימות במגרשים (מה שבעקיפין היה מביא לגידול בכמות הקהל) - דיינו, אך נראה כי אין חולק שהענישה אינה אפקטיבית, שהמתפרעים אינם מורתעים, שהתופעות חוזרות ונשנות (ברוב המקרים ביתר שאת) כאשר ה"נענשים" האמיתיים הם האוהדים הנורמטיביים (לרבות משפחות, נשים וילדים), הקבוצות, השחקנים, השותפים העסקיים וענף הכדורגל כולו".
לסיכום, הציע יו"ר המנהלת למצוא פתרונות אחרים וביקש מבית הדין להעמיד את השיקולים עליהם הצביע לנגד עיניו.