"אני אוהב אתכם, זו החלטה שכבר הייתה בליבי הרבה זמן. לא החלטתי להתפטר כתוצאה מהפסד ספציפי כזה או אחר. זו הייתה החלטה כוללנית יותר, היה פה דבר שהוביל לדבר, והחלטתי שאני לא ממשיך". אחרי שניסיונות השכנוע מצידו של אחד מבעלי הפועל ת"א, איציק ניסנוב, להשאיר את עומר בוקסנבוים בתפקידו לא צלחו - המנהל המקצועי נפרד מארבעת הבעלים בהודעת טקסט אשר נחשפת לראשונה ב-ynet.
התבוסה הגדולה בתולדות הפועל ת"א שלשום בטוטו-טרנר, 6:0 להפועל באר-שבע, הובילה לרעידת אדמה בוולפסון. בוקסנבוים ומיד לאחריו גם המאמן סלובודן דראפיץ' הודיעו על התפטרותם. אם במקרה של בוקסנבוים הדבר הגיע בהפתעה, אצל דראפיץ' המערכת דחקה אותו החוצה, והעבירה לו מסר כי היא רוצה שיתפטר ולא יעביר כלל את המשחק בשבת מול נס ציונה.
3 צפייה בגלריה
בוקסנבוים
בוקסנבוים
"זו הייתה החלטה כוללנית". בוקסנבוים
(צילום: עוז מועלם)
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, חיים סילבס, שיגיע בצהריים לפגישה עם הבעלים על מנת לחתום, יהיה זה שיאמן את הקבוצה עד לסיום העונה וצפוי לקבל שכר דומה לזה של דראפיץ', כ-40 אלף שקל לחודש. אחרי שאימון הבוקר אתמול בוטל, גם אימון הצהריים היום נדחה לערב, במטרה שסילבס יוכל כבר להעביר אותו. הסיבה שמיכאל זנדברג, שנחשב למקורב מאוד לבוקסנבוים, נותר בשלב הזה בקבוצה הבוגרת היא למקרה שיצטרך ברגע האחרון לעשות חפיפה או להיות חלק מצוות האימון נגד נס ציונה. בפני הפועל ת"א עמדו שתי אופציות - מרקו בלבול או סילבס, כשהבעלים התייעצו במהלך היום, עוד לפני ההתפטרות הכפולה, גם עם בוקסנבוים, והחליטו ללכת על האחרון.

ניסיונות השכנוע לא עזרו

בוקסנבוים נחשב לדמות מוערכת שמונה בקיץ האחרון אחרי ההצלחה הגדולה במחלקת הנוער, אולם הכישלון המקצועי העונה בבניית הסגל, בחירת הזרים, הקיפאון בחלון ההעברות וניסיונות שווא לצרף שחקנים גרמו לו להתחבט מיד אחרי המשחק בטרנר בהתפטרות. בוקסנבוים היה מיועד להמשיך בעונה הבאה - גם במקרה שהקבוצה האמריקאית הייתה אמורה להגיע - והיה לו גיבוי משמעותי מאיציק ניסנוב שהעריך אותו מאוד.
3 צפייה בגלריה
סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל ת"א עם עומר בוקסנבוים
סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל ת"א עם עומר בוקסנבוים
היה נחוש להתפטר מתפקידו. בוקסנבוים עם דראפיץ'
(צילום: עוז מועלם)
כבר כשהגיע בשעות הבוקר לוולפסון, הוא היה נחוש להתפטר מתפקידו, מה שהוביל את שרון ניסנוב להגיע למתחם האימונים, ביקור שבו לא הוחלפה בינו לבין המאמן דראפיץ', ששהה שם, מילה אחת. ניסנוב שיתף בביקורת שלו את בוקסנבוים, שרק לפני כשבועיים עוד קיים מסיבת עיתונאים, שבה ניסה לשדר עסקים כרגיל. הוא גם הבין שהגיבוי שלו אינו מוחלט, מה שחיזק את ההחלטה שלו להתפטר בשעות הערב המוקדמות, למרות ניסיונות שכנוע אחרונים של איציק ניסנוב שלא צלחו. במועדון לא מתכוונים למנות מנהל מקצועי חדש, וסילבס יישב עם ההנהלה הנוכחית על מנת לדון בחיזוק בחלון ההעברות בינואר. במידה והאמריקאים יגיעו בסופו של דבר, מי שייכנס לעמדת הדמות המקצועית הבכירה יהיה ניל האמונד.

דראפיץ': "הייתי נאמן לבוקסנבוים"

אחרי שבחר לבטל את האימון שיועד להתקיים בבוקר, כשעתיים לפני קיומו, דראפיץ' כלל לא חשב על התפטרות. המאמן ידע כי הבעלים אינם רוצים שהוא ימשיך, אולם רק אחרי ששמע כי המנהל המקצועי החליט להתפטר - הוא הבין שגם הוא על הכוונת ואין לו ברירה. במועדון החמיאו לדראפיץ' שאילולא ההתפטרות שלו, בכל מקרה היה מפוטר, וכך היו צריכים לשלם לו 400 אלף שקל עד לסיום העונה, ולכן בשל הצעד הג'נטלמני לטובת המועדון - ולמרות שהוא היה זה שהתפטר - במועדון הוחלט לפצותו בחודש משכורת. "בוקסנבוים מינה אותי, ברגע שהוא הודיע לי שהוא עוזב - הייתי נאמן לו. לא יכולתי לראות את עצמי ממשיך בהפועל ת"א בלעדיו", הסביר דראפיץ' רגע לפני שעזב את המועדון בהתבטאות הראשונה. "האמנתי שאני יכול להצליח תוך כדי שינויים בסגל, אבל העזיבה של בוקסנבוים סיימה מבחינתי את הסיפור".
3 צפייה בגלריה
סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל ת"א
סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל ת"א
"האמנתי שאני יכול להצליח תוך כדי שינויים בסגל". דראפיץ'
(צילום: עוז מועלם)
בגזרת השחקנים, אנטואן קונט מבוקש בבני סכנין ואילו לסינטיהו סלליך, השחקן היקר במועדון, יש הצעה מסלמינה מהליגה הקפריסאית.