כאשר נבחרת ישראל תעלה הערב (שישי, 21.45) בקלגנפורט למשחק נגד אוסטריה, שחקניה כבר יידעו מה עשתה סקוטלנד מוקדם יותר במולדובה ואם המקום השני עדיין בהישג יד. אם סקוטלנד תנצח, סגנות הבית והכרטיס לפלייאוף העלייה למונדיאל יהיו בידיה. כל תוצאה אחרת תפתח מחדש את המאבק, והמשחק באוסטריה יקבל חשיבות גדולה.
החשיבות תהיה בעיקר עבור נבחרת ישראל, מכיוון שאוסטריה הבטיחה כבר את השתתפותה בפלייאוף בזכות הצלחתה בליגת האומות. העניין הוא לא רק המקום השני, שאם נהיה ריאליים יילך כנראה לסקוטלנד, אלא בעיקר המקום השלישי, שמעניק הטבות משלו בקמפיין הבא.
3 צפייה בגלריה
ווילי רוטנשטיינר
ווילי רוטנשטיינר
יסיים עם קריצה לאורן חסון? רוטנשטיינר
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
שחקני אוסטריה מאוכזבים
שחקני אוסטריה מאוכזבים
ככה זה נראה בסיבוב הקודם. מה יהיה הערב?
(צילום: עוז מועלם)
בהתאחדות סימנו כמטרה לעלות ליורו 2024, דרך ליגת האומות או הבית המוקדם, ובניגוד למשימה הבלתי אפשרית עבור הכדורגל הישראלי להיות אחת מ-13 הנבחרות האירופיות שישחקו בקטאר, ביורו ישחקו 24 נבחרות. מקום שלישי בקמפיין הנוכחי יעלה את ישראל לדרג בכיר יותר בהגרלת המוקדמות, ויסדר לה תיאורטית עוד נבחרת נחותה ממנה בבית.
מה זה אומר על מעמדו של וילי רוטנשטיינר? תלוי איך מסתכלים על זה. המקלים יטענו כי הוא עמד בשתי המטרות שהוצבו בפניו על ידי ראשי ההתאחדות: הישארות בדרג השני של ליגת האומות, בבית שכלל את צ'כיה, סקוטלנד וסלובקיה, ומקום שלישי בקמפיין מוקדמות המונדיאל (אם ישראל אכן תצליח לשמור עליו, וזו משימה אפשרית בהחלט).
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
נכשל במאני-טיים? רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)
מצד שני, המחמירים יטענו כי הוא נכשל בשני רגעי המאני-טיים בגלזגו: ההפסד בדו-קרב פנדלים בחצי גמר פלייאוף היורו, וה-3:2 האכזרי לפני חודש עם השער של סקוט מקטומיניי בדקה ה-94, שחיסל כמעט סופית את האפשרות שישראל תשחק בפלייאוף המונדיאל. ואסור לשכוח שרוטנשטיינר היה זה שבחר את אנדי הרצוג, שהוביל את הנבחרת למקום החמישי בקמפיין הקודם, והאחריות נופלת גם עליו.

האוסטרים מחפשים נקמה

האוסטרים מעוניינים לנקום בנבחרת ישראל, אחרי שספגו מולה את אחת ההשפלות הגדולות ביותר - 5:2 בסיבוב הקודם. אבל מעבר ליוקרה, יהיה זה גם מבחן למאמנה פרנקו פודה, שכרגע, לפחות על-פי התקשורת במדינתו, לא נראה שימשיך לקדנציה נוספת. אחרי שמינית הגמר ביורו האחרון, מצבה של הנבחרת האוסטרית לא מזהיר. לכן רק מאות בודדות של כרטיסים נמכרו עד כה לקראת המשחק מול ישראל באצטדיון המרוחק ארבע שעות מהבירה וינה.
רוטנשטיינר לא ימשיך קרוב לוודאי לקמפיין נוסף, והוא רוצה לסיים את הנוכחי בצורה טובה ולא עם שלושה הפסדי חוץ ליריבות עדיפות. הפנטזיה שלו היא לעשות זאת עם שלושה ניצחונות רצופים, גם כדי להעשיר את הרזומה שלו כמאמן שהוא שולח לאחרונה למספר התאחדויות באירופה ואת השיווק שנעשה במדינות המפרץ על ידו ועל ידי סוכניו – ואולי אפילו לשלוח קריצה ליו"ר ההתאחדות אורן חסון.