עכשיו זה רשמי: אוסקר גלוך חתם ברד בול זלצבורג. הכישרון הישראלי בן ה-18 עזב את מכבי ת"א לטובת אלופת אוסטריה שהפעילה את סעיף השיחרור שלו, שעמד על שבעה מיליון אירו. מדובר באחת העסקאות הכי גדולות שעסקה מכבי ת"א בכל הזמנים, שנייה רק למכירתו של ערן זהבי לגוואנגז'ו הסינית ב-2016 תמורת 7.2 מיליון אירו. גלוך הספיק לערוך כבר את אימון הבכורה בקבוצתו החדשה.
אוסקר גלוך ועסקת המיליונים - כתבות נוספות
לפי החוזה של גלוך במכבי ת"א, שנחתם רק לפני מספר חודשים וכלל מענק של מיליון שקל, הוא אמור לקבל עשרה אחוזים מדמי ההעברה, כלומר 700 אלף אירו. שכר הבסיס של גלוך בזלצבורג יעמוד על כ-600 אלף אירו, לעומת שכר חייל שעומד כיום על 5,300 שקל בחודש. יחד עם הבונוסים השונים יוכל גלוך להגיע לשכר של מיליון אירו בעונה. הקבוצה האוסטרית נמצאת בימים אלה במחנה אימונים בספרד לקראת החזרה מפגרת החורף בשבוע הבא (3 בפברואר) אז תשחק מול שטרום גראץ ברבע גמר הגביע האוסטרי.
6 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך באימון הבכורה ברד בול זלצבורג
אוסקר גלוך באימון הבכורה ברד בול זלצבורג
אוסקר גלוך באימון הבכורה ברד בול זלצבורג
(צילום: רד בול זלצבורג)
6 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
גלוך והמדים הלבנים-אדומים
(צילום: האתר הרשמי של רד בול זלצבורג)
6 צפייה בגלריה
גלוך
גלוך
גלוך במדי זלצבורג. העברה גדולה
(צילום: רד בול זלצבורג)
לאחר החתימה אמר גלוך: "שיחקתי במכבי ת"א כל החיים שלי אז אני בהחלט מתרגש לשחק במקום אחר בפעם הראשונה. דיברתי עם מונס דאבור לקראת המעבר ושמעתי רק דברים טובים על המועדון. אני כבר מחכה להתחיל בקבוצתי החדשה, לפגוש את האוהדים וכבר לא יכול לחכות כדי להתאמן לראשונה עם החברים החדשים שלי לקבוצה".
המנהל המקצועי של זלצבורג כריסטוף פרונד: "אנו שמחים שאוסקר בחר בנו למרות שהיו לו מספר הצעות נוספות ברמה גבוהה, ושהוא רוצה לעשות את הצעדים הבאים ולהתפתח כאן בזלצבורג. הוא שחקן טוב מאור ולמרות גילו הצעיר, כבר לוקח על עצמו הרבה אחריות על המגרש. כעת בגיל 18, הוא נכנס לראשונה לסביבה אחרת לגמרי. שוחחנו איתו רבות על הדרך שלנו לשחק כדורגל, ואוסקר יקבל את הזמן הדרוש במהלך החודשים הקרובים כדי להסתגל לסביבה החדשה ולכדורגל של רד בול זלצבורג".
רד בול זלצבורג מודיעה על החתמתו של גלוך
גלוך מדבר לראשונה כשחקן זלצבורג
גלוך בן ה-18 עלה לבוגרים של מכבי ת"א לקראת סוף העונה שעברה, וכבר בבכורה שלו כבש שער מול מכבי חיפה. בקיץ הוא הוביל את נבחרת הנוער לגמר אליפות אירופה וצד את עיני הסקאוטים, כבר אז היה ברור שזה עניין של זמן עד שיעזוב את מכבי ת"א. ב-16 הופעות ליגה העונה הוא כבש ארבעה שערים והוסיף שבעה בישולים, והפך לשחקן מרכזי במכבי ת"א. כעת הוא עובר לשלב הבא בקריירה שלו.
מנהל מחלקת הכדורגל במכבי ת"א, ברק יצחקי, אמר לאתר הרשמי: "אוסקר גדל במחלקת הנוער של מכבי ת"א מגיל צעיר וקיבל במועדון את כל הכלים על מנת להצליח ולהתקדם. גלוך הראה את המחויבות שלו למכבי על המגרש ומחוצה לו והוא הפגין לאורך הדרך בנוסף לאיכויות שלו, מוסר עבודה ובגרות לא אופיינית לשחקן כה צעיר. כולם במכבי ת"א בטוחים כי אוסקר ימשיך בהתקדמות שלו ומאחלים לו בהצלחה".
6 צפייה בגלריה
גלוך במעמד החתימה
גלוך במעמד החתימה
גלוך במעמד החתימה
(צילום: האתר הרשמי של רד בול זלצבורג)
6 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
גלוך והמדים החדשים
(צילום: האתר הרשמי של רד בול זלצבורג)

מועדון פאר לפיתוח שחקנים

זלצבורג זכתה בתשע אליפויות אוסטריה ברציפות וחרטה על דגלה פיתוח שחקנים ומכירתם תמורת מחירים גבוהים. בשנים האחרונות היא משתתפת באופן קבוע בשלב הבתים של ליגת האלופות. העונה היא סיימה במקום השלישי בבית שלה ונשרה לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית שם תפגוש את רומא, ואם תעבור אותה תעלה לשמינית הגמר.
זלצבורג כאמור מומחית באיתור שחקנים צעירים ומכירתם לאימפריות באירופה תמורת הרבה כסף. המוכר ביותר מביניהם הוא ארלינג הולאנד, כוכב מנצ'סטר סיטי.
חוץ ממנו אפשר לציין את דומיניק סובוסלאי, דאיו אופמקאנו, סאדיו מאנה, נאבי קייטה, קארים אדיימי ושחקנים נוספים כמו אמאדו היידארה, ברנדן ארונסון, שטפן ליינר, ג'אבר שלאגר, קווין קאמפל, קונרד ליימר, מארק יאנקו, פטר גולאצ'י וכמובן גם מונס דאבור הישראלי, שכיכב במדיה והוביל אותה לחצי גמר הליגה האירופית.
6 צפייה בגלריה
גלוך
גלוך
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)