סיכוי טוב שהערב נראה את משחקו האחרון של אוסקר גלוך במדי מכבי ת"א. היהלום הצעיר של הצהובים עומד לעבור לרד בול זלצבורג האוסטרית, והקרב במשחק העונה הערב (שני, 20:30) בבלומפילד מול מכבי חיפה צפוי להיות גם הפרידה ממנו. מעבר לחשיבות המהלך עבור השחקן בן ה-18, תהיה לו השפעה גם על המשך העונה של הצהובים, בוודאי אם יצליחו לנצח הערב.
מתחממים לקראת משחק העונה - כתבות נוספות
כמובן שאי אפשר להמעיט בחשיבותו של גלוך. המאמן החדש אייטור קראנקה מיהר להצהיר עם נחיתתו במכבי ת"א כי התפקיד החשוב ביותר במערך האידיאלי מבחינתו הוא מספר 10.
3 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
ייתן למכבי ת"א מתנה רגע לפני העזיבה? גלוך
(צילום: עוז מועלם)
במשחק הבכורה של קראנקה נגד מ.ס אשדוד גלוך לא שיחק בשל מחלה, אולם נגד בית"ר ירושלים - כשמכבי ת"א בעשרה שחקנים - הוא היה זה (יחד עם ערן זהבי שכבש צמד) שהצליח לפחות להשיג נקודה לצהובים. אוראל דגני ואבישי כהן לא ישכחו את הסחרחורת שעשה להם בדרך לתיקו בטדי.
בהנחה שגלוך אכן יעזוב בקרוב את קריית-שלום לטובת הקונצרן של רד בול בסניף הכדורגל המקורי בזלצבורג, במכבי ת"א יישאר חור שהם לא חשבו לרגע שצריך לסגור אותו כבר בינואר.
ובכל זאת, כדאי לזכור שני דברים: הראשון, גם עם גלוך מכבי ת"א רחוקה מאוד כרגע ממכבי חיפה - פער של שמונה נקודות אחרי 18 מחזורים, כשבחלק משמעותי של העונה הירוקים גם היו עסוקים בקמפיין ליגת האלופות השוחק; השני, למרות ההספק המרשים שלו העונה (4 שערים, 7 בישולים), גלוך שיחק פחות דקות מכפי שאפשר היה לצפות (רק שמיני במכבי ת"א, עם 1,115 דקות), ובמשחק הקודם מול מכבי חיפה, שבו הירוקים ניצחו 0:2, הוא קיבל רק שבע דקות. את העובדה הזאת אפשר לייחס למאמן הקודם ולדימיר איביץ', שמבחינתו גלוך לא היה הפתרון האידיאלי מבחינה טקטית.
3 צפייה בגלריה
פארפה גויאגון
פארפה גויאגון
מספר הדקות שלו צפוי לזנק. גיאגון
(צילום: עוז מועלם)
אז מי ירוויחו מהעזיבה הצפויה? אחד מהם פארפה גיאגון. הקיצוני שיחק חצי מהדקות שקיבל גלוך העונה (510 דקות ליגה בלבד ורק שלושה משחקים בהרכב), ובגלל מיעוט ההזדמנויות כבר דיברו בסביבתו על רצון לעזוב לקבוצה באירופה כבר בחלון ההעברות הנוכחי. כעת הסיטואציה שלו עומדת להשתנות.
גיאגון היה אחד משחקני העונה שעברה במדי מכבי נתניה, אליה היה מושאל ממכבי ת"א. בקיץ חזר לקריית-שלום והאריך את חוזהו. הוא מתוסכל מהמצב שאליו נקלע, אבל בעבור אנשי מקצוע רבים וגם שחקנים במכבי ת"א, הוא שחקן לא פחות איכותי ויעיל מגלוך, וגם כזה שמחויב יותר הגנתית.
3 צפייה בגלריה
שחקן מ.ס. אשדוד מוחמד כנעאן עם רן בן שמעון
שחקן מ.ס. אשדוד מוחמד כנעאן עם רן בן שמעון
השם שלו כבר עלה, אבל אין לו את האיכויות של גלוך. מוחמד כנעאן
(צילום: עוז מועלם)
אופציות נוספות שעומדות לרשות קראנקה הן גבי קניקובסקי ואייל גולסה, אבל ברור שמכבי ת"א יכולה גם להביא שחקן מבחוץ. עסקת גלוך תכניס לקופת המועדון 7 מיליון אירו, ובחלק מהכסף הזה אפשר להשתמש כדי להתחזק. באופן טבעי עלה שמו של מוחמד כנעאן מ-מ.ס אשדוד, אבל לא נראה כי מדובר בכישרון עם יכולת אישית כמו של גלוך וגם לא מדובר בשחקן דומיננטי בקבוצה גדולה.
גם לתוצאת המשחק הערב מול מכבי חיפה עשויה להיות השפעה משמעותית על ההחלטות במכבי ת"א. הפסד משמעותו פער של 11 הפרש מהירוקים וסיום מעשי של מרוץ האליפות עבור הצהובים. מצב כזה לא ייתן אמביציה גדולה לבעלים מיץ' גולדהאר לפתוח את את הארנק ולהתחמש בשחקנים נוספים עוד העונה. ניצחון, לעומת זאת, יצמצם את המרחק מהאלופה לחמש נקודות בלבד - וזו כבר סיטואציה אחרת לחלוטין שיכולה לשנות את המומנטום של העונה הזאת.