לאחר המסע המופלא באליפות אירופה עד גיל 21, בה הגיעה עד חצי הגמר והשיגה את הכרטיס לאולימפיאדה שתיערך בקיץ הבא בפריז, הנבחרת הצעירה נחתה הלילה (בין רביעי לחמישי) בנתב"ג וזכתה לקבלת פנים חגיגית בפתאל טרמינל.
ביום רביעי סיימה הנבחרת את דרכה ביורו הצעירות עם תבוסה 3:0 לאנגליה בחצי הגמר, אך זה לא הוריד מהכבוד הרב שהעניקה לכדורגל הישראלי. כדורגלנים רבים מהנבחרת הנוכחית, כולל שחקני מפתח כמו דניאל פרץ, גיל כהן, עדן קארצב, כרם ג'אבר, עומרי גאנדלמן ואחרים לא יוכלו לשחק במשחקים האולימפיים מאחר ויחצו את גיל 23, מה שיוביל לשני מהלכים: הצערת הנבחרת האולימפית בשחקנים שהצליחו בענק במונדיאליטו האחרון בארגנטינה, אל מול החלטה של גיא לוזון שיבחר את חריגי הגיל.
6 צפייה בגלריה
הנבחרת הצעירה
הנבחרת הצעירה
יש כבוד. הנבחרת הצעירה ויו"ר ההתאחדות שינו זוארץ
(צילום: נדב אבס)
6 צפייה בגלריה
הנבחרת הצעירה
הנבחרת הצעירה
שחקני הנבחרת הצעירה מחויכים בקבלת הפנים
(צילום: נדב אבס)
6 צפייה בגלריה
זוארץ ולוזון
זוארץ ולוזון
חוזהו יוארץ בקרוב. לוזון עם זוארץ
(צילום: נדב אבס)
מתברר כי לוזון החליט כי חריגי הגיל לא יהיו בהכרח מהשחקנים שהובילו את הנבחרת למשחקים האולימפיים, אלא השחקנים המשמעותיים ביותר שניתן יהיה לייבא לנבחרת הצעירה, כלומר אם למשל טוטנהאם תאפשר למנור סולומון לשחק בקיץ הבא בפריז, הוא יבוא בחשבון.
"ההחלטות שלי יהיו מקצועיות נטו", הסביר לוזון, שחוזהו בנבחרת הצעירה יוארך עד אחרי המשחקים האולימפיים בישיבת הנהלת ההתאחדות בשבוע הבא. "אני רואה מה קורה בנבחרות אחרות, אם ברזיל הביאה את ניימאר, ארגנטינה את לאו מסי וצרפת רוצה את קיליאן אמבאפה, גם אנחנו נביא את השחקנים שיוכלו לעזור לנו להגיע כמה שיותר רחוק. המטרה בהתחלה לאסוף נקודות היסטוריות, אח"כ לעלות שלב ובסוף להגיע למדליה אולימפית".
6 צפייה בגלריה
פרץ
פרץ
"האמנו בעצמנו מהיום הראשון". פרץ
(צילום: נדב אבס)
6 צפייה בגלריה
הנבחרת הצעירה
הנבחרת הצעירה
"הישג חסר תקדים". זוארץ במהלך קבלת הפנים
(צילום: נדב אבס)
כבר בספטמבר הקרוב מצפה ללוזון משימה נוספת: ניסיון לעלות ליורו נוסף, עם פתיחת המוקדמות, כששחקנים רבים מנבחרת הנוער יוקפצו לסגל. נראה כי שחקנים כמו סתיו למקין ודור תורג'מן עשויים לעשות את המעבר לנבחרת הבוגרת כבר בהתכנסות הקרובה.
הנבחרת הישראלית שנחתה לפנות בוקר עם חולצות "נתראה בפריז 2024", הייתה בעננים. לוזון אמר בקבלת הפנים: "השחקנים הם העניין, הם הביאו את התוצאות, ימשיכו להצליח ואנחנו ניפגש בפריז".
6 צפייה בגלריה
זוארץ ופרץ
זוארץ ופרץ
זוארץ ופרץ
(צילום: נדב אבס)
"זה הישג חסר תקדים", אמר יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ. "השמיים הם הגבול מבחינת השחקנים הללו שניפצו כל תקרת זכוכית אפשרית. מקווים שהנבחרת הבוגרת תגיע ליורו ויהיה לנו עוד קיץ מאתגר".
הקפטן גיל כהן: "לא נתנו לנו סיכוי בכלל להגיע ליורו, אבל התחלנו כנבחרת מאמינה מאוד והתעלינו על עצמנו כל פעם מחדש". דניאל פרץ המשיך: "האמנו בעצמנו מהיום הראשון בעזרת גיא לוזון והצוות המקצועי. המנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות, בוני גינצבורג, סיכם: "גאים במה שהושג בקיץ הזה, שמחה גדולה להיות במקום הזה, אבל צריך גם לשמור על צניעות".