מתיחות שיא בין ראשי ההתאחדות לכדורגל והמאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר מובילה לביקורת יוצאת דופן כלפי האוסטרי, שיסיים את דרכו בדצמבר הקרוב בכל מקרה.
המתיחות נובעת בשל הגישה של רוטנשטיינר לפרשה שהסעירה את הכדורגל הישראלי ונחשפה ב-ynet, לפיה חברו הקרוב, המאמן המנטלי מרקוס רוגן, נמלט ממלון הנבחרת, ברח מהארץ ושהה בשתי טיסות כשהוא חיובי לקורונה.
2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר. שוב מתוח בנבחרת
(צילום: getty images)

בזמן שבהתאחדות נקטו קו מאוד מחמיר בשל התנהלותו של המאמן המנטלי, רוטנשטיינר שוחח עם רוגן ופיתח גישה מפויסת יותר, זאת למרות שהוא עבר על החוק עם הפרת בידוד בוטה.
"לפני שמרשיעים את מרקוס רוגן, צריך לשמוע אותו", התראיין הבוקר (רביעי) רוטנשטיינר בתקשורת האוסטרית והמשיך את הקו שלו במסיבת העיתונאים שלשום, בה אמר בין היתר שהוא לא יכול לשפוט את התנהלות המאמן המנטלי.
2 צפייה בגלריה
מרקוס רוגן
מרקוס רוגן
מרקוס רוגן. סיבך את המאמן הלאומי
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
"בניגוד לדיווחים אחרים, הוא עדיין לא שוחרר מההתאחדות", הבהיר רוטנשטיינר הבוקר בתקשורת האוסטרית. מיד אחרי שבהתאחדות נחשפו לראיון של רוטנשטיינר באוסטריה, הם מיהרו להוציא הודעה כי הוחלט לפטר את רוגן.
"הגישה של רוטנשטיינר כלפי רוגן, למרות שהוא חבר שלו, פשוט מביכה", אמר גורם בהתאחדות. "אין לווילי רוטנשטיינר שום סיכוי להישאר פה. זה החבר הקרוב ביותר שלו, הוא הביא אותו לפה. אם אחרי שהשפיל את ההתאחדות והנבחרת ועשה דברים נגד החוק, יש עוד מישהו שבאוסטריה מצייר מציאות שצריכים לדבר איתו ולא מפטרים אותו, אז האמירות של וילי גרמו לכך שהוא הבא בתור".
את תגובת רוטנשטיינר לא ניתן היה להשיג. בהתאחדות קיבלו דיווח ממשטרת הגבולות כי שמו של רוגן הוכנס למסוף, כך שיינקטו נגדו צעדים משמעתיים אם ינחת שוב בארץ.