"בית"ר ירושלים זו השקעה שלי ולא של המדינה. אם אתם רוצים להכיר אותי תיכנסו לאינטרנט או לוויקיפדיה", אמר אתמול (שלישי) שייח חמד בן חליפה, כשנשאל לגבי הרקע שלו במסיבת העיתונאים המשותפת עם משה חוגג. אלא שמבדיקה התברר כי ערך הוויקיפדיה של השייח נוצר ב-3 בדצמבר, וכולל פיסות מידע מוגבלות לגמרי.
בכל מקרה, חוגג יחד עם אלי אוחנה והמנכ"ל מוני ברוש חגגו אמש בביתו של השייח יחד עם בנו מוחמד, שעתיד להיות האיש החזק בשטח מהצד האמירתי בצד המקצועי. החגיגה כללה מוסיקה מזרחית, אלכוהול וארוחת ערב מפוארת לקראת השיבה ארצה. השייח ובנו צפויים להגיע בחודש הבא לישראל, יכירו את השחקנים, יערכו סיור במתקנים ובטדי ויצפו באחד ממשחקי הקבוצה.
9 צפייה בגלריה
חוגג ואנשי בית"ר צופים עם השייח במשחק
חוגג ואנשי בית"ר צופים עם השייח במשחק
חוגג ואנשי בית"ר צופים עם השייח במשחק
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
במהלך ארוחת הערב אמש חוגג אמר לנוכחים: "זו העסקה הגדולה אי פעם בכדורגל הישראלי, זה משהו שעוד לא היה כמותו, אנשים עוד לא מבינים כמה כסף יגיע לבית"ר, חמד רוצה להצליח בגדול באירופה". השייח הוסיף: "הדלת שלנו פתוחה לכל כישרון ולא משנה מאיזו דת, נעשה מבית"ר אימפריה. שום מחאה, לא של לה-פמיליה ולא של דבר אחר תכריע אותי, אמשיך להשקיע, אנחנו נראה לכולם שיהודים ומוסלמים עושים דברים גדולים ביחד".
חוגג התראיין ל"ניו יורק טיימס", בין היתר בשל התעניינות בינלאומית גדולה סביב העסקה. "אני רואה את עצמי כערבי יהודי. בעבורי, כשאני רואה את המורשת הבית"רית, כשאני רואה מה הם צועקים כל הזמן, יאללה בית"ר. מה זה יאללה? זה ערבית. הם לא אומרים קדימה, אלא יאללה. זה הדבר הכי סימבולי בעבורי", אמר בראיון.
9 צפייה בגלריה
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד ומוחמד בן חליפה יחד עם משה חוגג
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
9 צפייה בגלריה
אלי אוחנה
אלי אוחנה
הדמות המקצועית יחד עם בנו של השייח. אוחנה
(צילום: ראובן שוורץ)
חוגג ובין חליפה יהיו האנשים החזקים במועדון, אולם בית"ר תתנהל על ידי דירקטוריון שגם סביבו היו תחילה ויכוחים, מאחר שחוגג רצה בתחילה שהוא יהיה בעל מספר אי זוגי, על מנת לשלוט בהחלטות, אולם בסופו של דבר נקבע כי יהיה מורכב משישה אנשים: שני הבעלים, בנו של השייח, מוחמד, שעומד להיות דמות דומיננטית מאוד בבית"ר יחד עם אלי אוחנה, מנכ"ל החברה של השייח וככל הנראה שיבוץ של אישה. הצד האמירתי ינהל את המועדון עם קבלת ההחלטות בשלט רחוק, דרך ישיבות זום, הגעות מבוקרות, כולל כזו שאמורה להתרחש כבר בחודש הבא, כשאין כוונה כי אחד הנציגים של האמירתים ישהה בארץ באופן קבוע.
חוגג מצידו ינהל את המועדון מהארץ כמובן, אולם מי שיהיה אחראי על אלמנט משמעותי מאוד שיקבע את תקציבה של בית"ר יהיה השייח עצמו, כשהוא יחד עם אנשיו יהיו אחראים על גיוס כספים מספונסרים, על פי ההתחייבות 75 מיליון אירו בפרק זמן של עד עשר שנים. יש לכך חשיבות גדולה מאחר שזה הפתרון לבעיית הפייר-פליי מבחינת בית"ר, שמוגבלת מאוד בהכנסות.
9 צפייה בגלריה
הפגישה בין ראשי בית"ר והשייח' בן חליפה
הפגישה בין ראשי בית"ר והשייח' בן חליפה
הדירקטוריון ימנה 6 אנשים, במקרה של שוויון - בוררות
(צילום: בית"ר ירושלים)

שובר שוויון בהנהלה

מאחר שהדירקטוריון יכיל מספר זוגי של אנשים, הוחלט על מנגון שובר שוויון על ידי בוררות כפי שמופיע בחוזה. במקרה שכזה יפנו הצדדים לבורר מוסכם שיקבע ביניהם על מנת לפתור את המחלוקות האפשריות.
מי שיהיה למעשה הדמות הפעילה והדומיננטית ביותר מהצד האמירתי הוא בנו של השייח, מוחמד, שמונה לסגן היו"ר תחת אלי אוחנה. מאחר שאוחנה הוא למעשה הדמות המקצועית היחידה בדירקטוריון ובעל הניסיון היחיד, הוחלט כי בניגוד למה שקרה עד עכשיו, ואחרי שחוגג כבר הציע לאוחנה לשמש כמנהל מקצועי עוד לפני המינוי של בניון, כי סמכויות מקצועיות יכילו את התפקיד שלו. כלומר, הוא יהיה למעשה מעין מנהל מקצועי עד למינוי דמות זרה בפונקציה זו. אולם, על מנת לייצר את השוויוניות בין הצדדים הוחלט כי גם מוחמד יהיה בעל אמירה מקצועית, זאת למרות שאין לו כל ניסיון בעניין.
9 צפייה בגלריה
הכתובות של אוהדי בית"ר בטדי
הכתובות של אוהדי בית"ר בטדי
הכתובות של אוהדי בית"ר בטדי
(צילום: עמית שאבי)
9 צפייה בגלריה
שלט התמיכה של האוהדים בעלי מוחמד
שלט התמיכה של האוהדים בעלי מוחמד
שלט התמיכה של האוהדים בעלי מוחמד
(צילום: עוז מועלם)
עוד אלמנט משמעותי שבבית"ר מתכוננים לקראתו ברמת התנהלות המועדון הוא נושא ההתמודדות מול הקהל, זאת אחרי שבין היתר רוססו כתובות נאצה גם סמוך לביתו של חוגג. כבר מחרתיים יהיה מבחן ראשוני בבית וגן, לקראת אימון הבוקר של המועדון, כשאנשי לה פמיליה מתכוונים למחות על המהלך ומולם יהיו אוהדים תומכים. בשיחות בין חוגג לשייח בין חליפה נקבעה המדיניות, כשהמועדון יתגבר את עצמו באמצעות תקציבים גבוהים בעזרי אבטחה ומניעה, כולל צוותים מוגברים, מצלמות וכיו"ב, על מנת לתעד אוהדים שיימצאו מתפרעים או כאלו שיקללו קללות גזעניות. במקרה כזה יתבעו אותם תביעות אישיות על פגיעה במוניטין המועדון.
חוגג התייחס לכך: "אנחנו רוצים להראות לאנשים שחושבים שמוסלמים והיהודים לא יכולים להסתדר, שאפשר אחרת. אנחנו לא מפחדים מהגזענים. יש לנו תוכנית איך לטפל בזה. ירושלים היא קדושה לכל הדתות, רוצים להראות שיש לנו מועדון לכולם. לה פמיליה? אנחנו רוצים לעצור את שטיפת המוח, רוצים להראות להם שאפשר לעשות דברים יפים יחד. אין לנו סבלנות לאלימות. נילחם בזה, אם זה אומר לתבוע אותם, ללכת לבית משפט, משטרה, כל מה שדרוש כדי שתוכלו ללכת למשחק כדורגל עם הילדים. יש לנו תוכנית, עשינו את זה בשנתיים האחרונות. נחתוך ב-100 אחוזים את הנושא". שותפו בין חליפה אמר דברים דומים: "אנחנו מקבלים את האתגר ורוצים לשמש דוגמה למדינות. לה פמיליה הם צעירים, בני לא יותר מ-22. הם הוטעו ועברו שטיפת מוח. צריך לשלוח אליהם יד ולהראות להם את האור". לאחר מכן הבהיר כי גם אם יהיו אירועים קיצונייים לא יפסיק את השקעתו במועדון.
9 צפייה בגלריה
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
רגע חתימת העסקה
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
9 צפייה בגלריה
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
"האתגר התקבל"
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)

המטרה: מאמן זר

המטרה הסופית היא למנות מנהל מקצועי זר, אחד כזה שיבנה מערכת כמו במקרה של ג'ורדי קרויף במכבי ת"א. לאחר הקדנציה של סלובודן דראפיץ' ושי ברדה שלא מצליחים להתרומם, התכנון הוא להביא מאמן זר. מה שברור זה שמאמן ישראלי כבר לא יהיה אחרי העידן הנוכחי, שעשוי להסתיים מהר מאוד בשל החולשה של צוות האימון הנוכחי, בדיוק כמו במקרה של גולדהאר.
"יש לי תשוקה לכדורגל. אנחנו רוצים להשקיע בצעירים ולהביא את המועדון למקום אחר", אמר הבן מוחמד. "אגיע לישראל לצפות במשחקים מקרוב, כי המועדון חשוב לי", אמר והתייחס גם להיבט המקצועי בקבוצה: "אנחנו צריכים לחזק את ההגנה, אז בתקווה יהיה שינוי שם. יהיו לנו מומחים שיבדקו את הנושא ונקווה לעשות כל מה שצריך. נרצה לשדרג את המתקנים והתנאים כדי שיהיו את כל התנאים להצליח".
9 צפייה בגלריה
ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף
בבית"ר רוצים גם. ג'ורדי קרויף
(צילום: ראובן שוורץ)