שופט הדרבי החיפאי לירן ליאני שלח את דו"ח השיפוט שלו לתובע ההתאחדות עורך הדין ניר רשף, וכצפוי הוא חמור מאוד.
"עם השריקה לסיום, שחקן מכבי חיפה, סאן מנחם, רץ באופן מתריס ומתגרה תוך שהוא צועק לעבר שחקני הספסל של הפועל חיפה: 'הביתה, אתם חבורה של סמרטוטים'", פתח ליאני את הדו"ח.
3 צפייה בגלריה
התיגרה בסיום הדרבי החיפאי
התיגרה בסיום הדרבי החיפאי
הקטטה בסיום הדרבי החיפאי
(צילום: עוז מועלם)
עוד כתב השופט: "כתוצאה מכך, שחקן הפועל חיפה, עדן בן בסט, רץ אליו בצורה תוקפנית ומאיימת והשניים החלו להתקוטט. תוך מספר שניות פרצה על כר הדשא מהומה המונית שבה היו מעורבים שחקנים ובעלי תפקידים משתי הקבוצות".
ליאני אף פירט את שמותיהם: אעיד חבשי, מוחמד אבו פאני ומנחם ממכבי חיפה. גל אראל, דור מלול, אלון תורג'מן ובן בסט מהפועל חיפה. "שחקנים אלה לקחו חלק פעיל בקטטה - התפרעו, קיללו, חנקו, משכו בחולצות, הכו וניסו להכות האחד את השני, כל זאת כאשר מסביבם שחקנים ואנשי צוות רבים שמנסים להפריד את המהומה".
3 צפייה בגלריה
לירן ליאני מביט ב-VAR
לירן ליאני מביט ב-VAR
ליאני. צפה באירוע דרך ה-VAR
(צילום: ראובן כהן)
על חלקו של מנכ"ל הירוקים, אסף בן דב, כתב השופט: "תוך כדי המהומה ירד למגרש בן דב, שהושלך לכר הדשא על ידי תורג'מן. אסף החל לקחת חלק פעיל בקטטה ונראה דוחף בידיו. בנוסף, מאמן הכושר של הפועל חיפה, דני ביבס, נראה דוחף ומנסה לחבוט באגרופיו על כר הדשא וגם באיזור מנהרת השחקנים".
על פי הדו"ח, המהומה לא הסתיימה בשלב הזה, ושחקנים נוספים הצטרפו אליה, בין השאר דולב חזיזה ש"נראה מכה שחקן מהקבוצה היריבה", בוגדן פלאניץ' "שנראה משתולל ומתפרע" וניסו קפילוטו מהפועל חיפה "שנראה חונק וחובט באגרופיו". יש לציין שמכיוון שבית הדין יתכנס רק ביום רביעי הבא, כל המעורבים יוכלו לקחת חלק במשחקי המחזור הקרוב.
3 צפייה בגלריה
בן דב. "לקח חלק פעיל בקטטה"
בן דב. "לקח חלק פעיל בקטטה"
בן דב. "לקח חלק פעיל בקטטה"
(צילום: גיל נחושתן)

מנחם: "הותקפתי באלימות קשה"

אחרי פרסום הדו"ח מנחם החליט להגיב בפוסט בחשבון האינסטגרם שלו: "המילה סמרטוטים לא הייתה שם. גל אראל, שאחראי לאלימות, לא דובר אמת. הייתה שם חגיגה אמיתית של ניצחון בדרבי. מאותו רגע השמחה שלי הותקפתי באלימות קשה ע"י אנשי הפועל חיפה, ובראשם עדן בן בסט וגל אראל. אין שום מקום לאלימות שכזו, אנחנו אלו שהותקפנו בגלל שחגגנו. גם אם אנשי הפועל ראו את החגיגות כהתרסה, אין מקום לאלימות פיזית".