המשחק בין נבחרת ישראל למונטנגרו, שאמור היה להתקיים ב-5 ביוני בארץ, בוטל לאחר שהאחרונה הודיעה כי אין בכוונתה להגיע בעקבות המצב הביטחוני המתוח ושלחה הודעה רשמית להתאחדות.
שתי ההתאחדויות, ישראל ומונטנגרו, בוחנות אפשרויות שונות לקיום מפגש. לנבחרת עדיין מצפה משחק מול פורטוגל בחוץ ארבעה ימים לאחר מכן, ונכון לעכשיו לא עלתה האפשרות כי הוא יידחה או יבוטל.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל ורוטנשטיינר באימון
שחקני נבחרת ישראל ורוטנשטיינר באימון
שחקני נבחרת ישראל
(צילום: ראובן שוורץ)

רוטנשטיינר: "המצב כרגע מאיים ומסוכן"

לא מעט זרים בכדורגל ובכדורסל הישראלי עוזבים או כבר עזבו את ישראל בשל המצב הביטחוני, אבל אחד שדווקא עדיין כאן ולא נראה שזה מתכוון להשתנות בקרוב הוא מאמן הנבחרת וילי רוטנשטיינר.
בראיון באוסטריה ל"קרונן זייטונג" הוא סיפר על התחושות בצל האיום המתמיד של הרקטות מעזה והביע את חששותיו.
2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
"רצתי למקלט מלא באדרנלין". וילי רוטנשטיינר
(צילום: ראובן שוורץ)
"ביום ראשון בלילה לדוגמה האזעקה העירה אותי ב-00:10, ואז רצתי למקלט בקומת הקרקע מלא באדרנלין, ישבנו בין אופניים, כורסאות, ספסלים ומזרנים עם אנשים אחרים", סיפר רוטנשטיינר. "הילדים הסתכלו עליי בעיניים גדולות. זה מאוד קשה לי מנטלית. המצב כרגע מאיים ומסוכן".
נכון לעכשיו האוסטרי עובד רק מביתו וכמעט לא יוצא החוצה: "יצאתי כמה פעמים לרוץ קצת, אבל נשארתי קרוב לבית. אני מתכונן בבית למשחקים מול מונטנגרו ופורטוגל בתחילת חודש יוני ומבצע ניתוחים של הווידאו. אבל כרגע בכלל לא בטוח שהמשחק מול מונטנגרו יתקיים".
"המצב לא היה כל כך גרוע מאז שהגעתי לישראל", הוא ממשיך. "כי ישראל ניצחה את נגיף הקורונה הודות לחיסונים, הייתה אופוריה. ראיתי את זה כשהייתי במשחק בין מכבי ת"א ומכבי חיפה בבלומפילד כשהיו כמעט 30 אלף צופים. הייתה אווירה נהדרת שחיכו לה כאן הרבה זמן. ואז בא המשבר הזה. זה נורא. אני רק רוצה דבר אחד: שלום".
פורסם לראשונה: 09:50, 18.05.21