עידן ניר ברקוביץ' החל הבוקר (חמישי) בקריית שמונה כאשר המאמן החדש העביר אימון בכורה בקבוצה הצפונית וכבר בשבת יעמוד על הקווים מול הפועל ירושלים.
המהלך של הבעלים איזי שרצקי עורר הדים גדולים, אך בקריית שמונה הסבירו כי מדובר במהלך שיצא לפועל רק כאשר אייל ברקוביץ' אמר לשרצקי שאחיו משתחרר מנס ציונה והציע אותו לקריית שמונה. "איזי לא היה פונה לניר ולאף מאמן שתחת חוזה, שהבהירו לו שניר עוזב את נס ציונה אז הוא נתן אור ירוק למהלך", אמר גורם בק"ש.
4 צפייה בגלריה
ניר ברקוביץ'
ניר ברקוביץ'
ניר ברקוביץ'
(צילום: אפי שריר)
לאחר אימון הבכורה אמר ברקוביץ': "הייתי שחקן בקריית שמונה לפני 20 שנה וכיף לחזור לפה כמאמן. יש לנו מטרות והמטרות שלנו הם להישאר בליגה, בשביל זה הביאו אותי לפה. בשבת מחכה לנו משחק לא פשוט מול הפועל ירושלים ואנחנו נבוא מרוכזים ורעבים לקחת את הנקודות.
על סיכויי הקבוצה לשרוד: "כשהגעתי לפה ידעתי מה המצב של הקבוצה. המצב לא טוב ובגלל זה הגעתי לפה. אני יומיים פה וזה לא אופטימלי להכין את השחקנים למשחק בזמן קצר. ראיתי שיש דברים טובים בקבוצה, שחקנים רעבים. אם יהיה פה רעב, וזה מה שחשוב בכדורגל, נצליח בגדול".
4 צפייה בגלריה
ניר ברקוביץ'
ניר ברקוביץ'
העביר אימון ראשון
(צילום: אפי שריר)
4 צפייה בגלריה
ניר ברקוביץ'
ניר ברקוביץ'
(צילום: אפי שריר)
ברקוביץ' צפוי להשתדרג כלכלית בקריית שמונה. שכרו יגדל ל-50 אלף שקל נטו לעונה כאשר הוא יקבל גם רכב והבטחה לחוזה לעונה נוספת במידה שיצליח להשאיר את הקבוצה בליגת העל.
בסביבת סקציה נס ציונה מספרים כי התפטרותו של ברקוביץ' הגיעה משום מקום, ולא היו סימנים שקדמו להתפטרות של המאמן. גם שחקני הקבוצה היו מופתעים מאוד מההחלטה מאחר שברקוביץ' הוא זה שהעלה את הקבוצה לליגת העל ואף פתח איתה את העונה הנוכחית. אך בדיעבד במועדון הבינו כי כל הדברים מול קריית שמונה כבר סוכמו, וכל מה שנשאר למאמן זה רק להודיע על התפטרותו.
מנכ"ל הקבוצה רועי אנקווה, היה נסער מהסיטואציה וסיפר כי הוא לא היה מוכן לזה. אנקווה התייחס להשתלשלות האירועים ואמר כי ברקוביץ ביקש לשוחח איתו, ובמהלך הפגישה הוא ציין כי יש לו הצעה אחרת ושהוא מתפטר מאימון הקבוצה. למרות האכזבה מהדרך שבה קרו הדברים, אנקווה החליט שלא לעמוד בדרכו של ברקוביץ'.
4 צפייה בגלריה
ניר ברקוביץ'
ניר ברקוביץ'
ניר ברקוביץ' בימים יפים יותר בנס ציונה
(צילום: יאיר שגיא)
מנגד, בסביבת ברקוביץ׳ טוענים כי המנכ"ל דווקא ידע על הרצון שלו לעזוב את הקבוצה ושההודעה על התפטרותו לא נפלה עליו כרעם ביום בהיר, עוד מספרים מקורבים לברקוביץ' שאנקווה אף נתן לו אישור לשוחח עם איזי שרצקי.
ובכל זאת, מדובר במעבר מפתיע מאחר דנס ציונה וקריית שמונה הן יריבות לתחתית, ושתי הקבוצות מתמודדות על הישארות בליגה. ברקוביץ בחר לעזוב לק"ש כי מדובר במועדון מנוסה ויציב יותר בליגת העל, וגם כי הוא צפוי להרוויח משכורת כפולה ממה שהרוויח בנס ציונה.
בנס ציונה עוד המומים מההודעה ועדיין אין מאמנים פוטנציאליים על הכוונת, אך בנס ציונה מבינים כי יצטרכו מהר מאוד לחשב מסלול מחדש ולמצוא מאמן שיתפוס את מקומו של ברקוביץ׳ על הקווים.
פורסם לראשונה: 07:31, 22.12.22