ברגשות מעורבים: מכבי חיפה אספה אמש (חמישי) נקודה ראשונה בשלב הבתים של הליגה האירופית, אחרי תיקו 0:0 ביתי נגד פנאתינייקוס היוונית, אולם הקולות שבקעו מהיציעים בסמי עופר, הביעו יותר תסכול מאשר חגיגה. במחזור הבא (ואחרי צמד המשחקים בליגה נגד הפועל באר-שבע ומכבי ת"א) מצפה לירוקים משוכה אירופית עוד יותר מאתגרת - ויאריאל הספרדית.
בקבוצה אומנם קיוו לרשום ניצחון מול האורחת מיוון אבל הביעו שביעות רצון מהיכולת, לקראת המשחק שצפוי להם נגד הבחורים של אליניב ברדה. "אני מאוד מאוכזב מהתיקו", אמר דגו. "הגענו לשלושה-ארבעה מצבים שהיינו חייבים להבקיע. אבל צריך לקחת בחשבון ששיחקה נגדנו קבוצה איכותית, שהדיחה קבוצה כמו מארסיי וניצחה את ויאריאל".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי
שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי
שינה את המשחק. שרי
(REUTERS/Ronen Zvulun)
"יש פה סגל איכותי ורחב, ואני מאמין בכל שחקן", המשיך המאמן על השינויים שביצע בהרכב הקבוצה, כשהקשר האחורי שואו והבלם לורנצו שימיץ' בלטו לטובה. "אנחנו בלוח זמנים מטורף, שמצדיקים שינויים כאלה. מי שעלה במקום אחרים נתן משחק טוב. שריף כיוף? יקבל ממני עוד קרדיט, אלך איתו עד הסוף. הדם שלו ירוק והקהל צריך להרים אותו לפעמים. יש לי שני שוערים, שריך כיוף ואיתמר ניצן, ואתעסק רק בהם. לא מעניין אותי מה שמדברים עליו מסביב. אני אוהב את שניהם. אני מאמין בשריף אבל גם הוא יודע שהוא צריך להוכיח את עצמו. כרגע הם שני השוערים שלנו עד סוף מאי, זה הסגל ואיתו אני הולך. יש לנו סגל מצוין".
אחרי המתיחות בין מסאי דגו לדיא סבע, שנחשפה לראשונה ב-ynet, החליט המאמן לפתוח עימו בהרכב אתמול לטובת רוטציה, אבל לא צפוי לפתוח איתו במשחק הליגה בראשון מול הפועל באר-שבע. בקבוצה מודים שהכניסה של צ'רון שרי למשחק שינתה לטובה את היכולת של הקבוצה. ביום ראשון צפוי שרי לחזור להרכב, יחד עם פיירו, שון גולדברג ועלי מוחמד.
"הוא לקח קשה את זה שהוא לא פתח נגד נתניה", אמר המאמן על סבע. "אין בינינו ריב. כל אחד צריך להיות מוכן לכל תרחיש במכבי חיפה. כל החלטה היא מקצועית נטו, לפי מה שטוב למערכת ולא לפי מה שמתאים למסאי דגו. הוא שחקן אדיר והוא עוד יתרום".
2 צפייה בגלריה
שחקן פנאתינייקוס פוטיס יואנידיס מול שחקני מכבי חיפה ענאן חלאילי
שחקן פנאתינייקוס פוטיס יואנידיס מול שחקני מכבי חיפה ענאן חלאילי
שחקן פנאתינייקוס פוטיס יואנידיס מול שחקני מכבי חיפה ענאן חלאילי
(REUTERS/Ronen Zvulun)
אצל האלופה מרוצים גם מהמשחק ההגנתי של הקבוצה כאשר פנאתינייקוס לא הצליחה לאיים על השער של כאיוף וסיימה את המשחק עם אפס בעיטות למסגרת ושמונה בכלל. מכבי חיפה לעומתה איימה שבע פעמים על שער היריבה. מי שהחמיץ לפחות שני מצבים בטוחים היה דין דוד.
עם תום המשחק הביעו דאגה בצוות הרפואי של האלופה מברכו הפגועה של אריק שוראנוב, והעריכו כי השחקן שסובב את רגלו נגד פנאתינייקוס צפוי להיעדר לתקופה ממושכת ואף עלול לסיים את העונה. כחלק מאירוע ביזארי, אנשי אופ"א עיכבו את פינוי החלוץ לבית החולים, לאחר שהוגרל לבדיקת סמים.
הבוקר, בעקבות בדיקת MRI בבית חולים רמב"ם, התברר כי השחקן סובל מקרע מלא בשתי רצועות ברך שמאל, ולמעשה סיים את העונה.
ביציעים נרשמה מחאה נגד שר התרבות והספורט מיקי זוהר ("מיקי המאוס. רצית סרט ילדים - קיבלת סרט מלחמה"), השר אמר בתגובה: "לא, כדורגל זה לא סרט מלחמה, זו שמחה וכיף לכל האוהדים והאוהדות יחד עם המשפחות שלהם וזה בדיוק מה שיקרה במוקדם ובמאוחר. חבל שארגוני האוהדים ממשיכים לצעוד בכיוון לא נכון כי הספורט של כולנו מפסיד מזה ובגדול". אוהדי פנאתינייקוס שהגיעו לסמי עופר הביעו סולידריות עם אוהדי מכבי חיפה והניפו שלט "הכדורגל שייך לאוהדים".
פורסם לראשונה: 07:29, 06.10.23