"זה כמו לחיות בסרט אימה": אקס סטנדרד ליאז' ומאמן הנבחרת הצעירה, גיא לוזון, התראיין היום (שבת) לתקשורת הבלגית וסיפר על הטבח בעוטף עזה והמצב הבטחוני בישראל מנקודת מבטו. "אני מתפלל לשלום", אמר המאמן הישראלי, "אבל אני לא חושב שיבוא כזה גם בעוד 200 שנה. אנחנו האזרחים רוצים שקט אבל הם חיות, חיים רק כדי לרצוח".
לוזון התקומם על עצם הצגת המצב בישראל כמלחמה: "אזרחים שימשו כמטרות, זה לא שהייתה התנגשות בין חיילים וצבאות. זו לא מלחמה. התרגלנו במשך שנים לחטוף רקטות, כל חודש, כל חודשיים, אבל מה שקרה הפעם הוא בלתי נתפס. מחבלים נכנסו לבתים, שרפו הכל, הוציאו להורג נשים, ילדים, אנסו נערות צעירות. זה כמו לחיות בסרט אימה. כשאתה רואה את זה בטלוויזיה אתה אומר לעצמך שאין סיכוי שזה קרה במציאות".
1 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל הצעירה גיא לוזון
מאמן נבחרת ישראל הצעירה גיא לוזון
"כדורגל לא מעניין אותי כרגע". לוזון
(צילום: נדב אבס)
"כדורגל לא מעניין אותי כרגע", המשיך המאמן שהיה אמור להתמודד השבוע עם הנבחרת שלו נגד נבחרות אסטוניה וגרמניה במסגרת מוקדמות יורו 2025. "אם צריך לעצור הכל כדי שהחזית הזאת תסתיים, כדי שההרג של האנשים ייפסק – הייתי חותם על זה מיד. היום אכפת לנו יותר מחיילים, מהמשפחות שלנו, מהחברים. אישתי מבשלת אוכל לחיים שנוסעים לדרום הארץ. אנחנו נוסעים לבתי חולים כדי לתמוך בפצועים, אלה שחזרו מהחזית עם עדויות מזעזעות".
לוזון גם שיתף על האובדן של שחקן העבר, ליאור אסולין, ששיחק עבורו במדי מכבי פ"ת, ונרצח במהלך מסיבת הטבע ליד רעים: "הוא נרצח בפסטיבל שלום. אתם יכולים לתאר לעצמכם 2,000 איש שהולכים לרקוד וליהנות במסיבה...אם דבר כזה היה קורה בבלגיה, אני מניח שאנשים היו בורחים לצרפת, הולנד, גרמניה. כאן אנחנו מוקפים במדינות שלא מקבלות אותנו.
כשנשאל האם היה מעוניין לעזוב את ישראל בעקבות המצב, ענה לוזון: "גם אם היה לי מטוס פרטי בחצר שלי, לא הייתי עוזב בזמן כזה. אנחנו חייבים להישאר יחד ולתמוך אחד בשני. לא אסכים להשאיר את אחיי מאחור. אנחנו רוצים שלום אבל אני לא רואה איך נשיג אותו".