שעות בודדות אחרי שמחבלי חמאס החלו את הטבח הנורא בדרום ביום שבת, חברי "הבריגדה הירוקה", ארגון אוהדי סלטיק, הניפו שלטי תמיכה בפלסטין במשחקם נגד קילמרנוק בליגה הסקוטית. האירוע הזה חרה לרבים, ובראשם לשחקן הכנף הישראלי של הקבוצה ליאל עבדה.
עבדה הפצוע ביקש מהנהלת המועדון לפרסם הודעת גינוי להתנהגות של ארגון האוהדים, ואכן כך קרה, אבל חברי "הבריגדה הירוקה" בכל זאת מתכננים מפגן תמיכה בפלסטין במשחק ליגת האלופות מול אתלטיקו מדריד בעוד שבוע וחצי. הן בתקשורת הסקוטית והן בתקשורת הישראלית דווח לא מעט פעמים בשבוע האחרון כי בעקבות הדברים עשוי עבדה לעזוב את סלטיק, מה שהוביל לכך שהיום (שבת) פורסם טור באתר האוהדים ה"סלטיק סטאר" עם הכותרת "הסמרטוטים מנסים לגרום לעבדה לעזוב".
3 צפייה בגלריה
עבדה
עבדה
ירצה להישאר בסלטיק? עבדה
(צילום: Steve Welsh/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
סלטיק
סלטיק
שלטי התמיכה בפלסטין של אוהדי סלטיק
(צילום: MacNicol/Getty Images)
"ה"דיילי רקורד" הגיעו לשפל חדש שטענו כי לליאל עבדה אין ברירה אלא לעזוב את המועדון בגלל שלטי התמיכה בפלסטין", נכתב בטור. "אפילו הייתה להם החוצפה לומר שהוא יקבל בוז מהבריגדה הירוקה בשובו. גם אתרים אחרים הצטרפו אליהם בטרנד האנטי-סלטיק. אף אוהד לא ישרוק בוז לעבדה, זה פשוט לא יקרה".
בטור נטען כי הביקורת על ישראל כלל לא משפיעה על אהבת השחקן. "אמנם התמיכה שלנו באופן כללי מזדהה עם מצבו של העם הפלסטיני, אבל אנחנו לא אנטי-ישראלים. רחוק מזה. אנחנו פשוט נגד המשטר של ממשלת ישראל. אנחנו מועדון פתוח לכולם ולא מפלים אף אחד. אנחנו עושים קמפיין למען הפגיעים ביותר בחברה.
3 צפייה בגלריה
הסטורי של ליאל עבדה
הסטורי של ליאל עבדה
הסטורי של ליאל עבדה
"ליאל לעולם לא, ואני יכול לומר זאת בביטחון מלא, יהיה נתון להצקות מתומכי סלטיק רק בגלל הלאום שלו. ניר ביטון שיחק בסלטיק כמעט עשור והוא מעולם לא היה נתון למשהו כזה מהאוהדים של סלטיק, לא פעם אחת. למעשה הוא היה שחקן מכובד ופופולרי לאורך כל תקופתו בגלזגו, ולמרות שליאל עבדה נמצא במועדון רק כמה שנים, גם הוא זוכה לפופולריות עצומה בקרב האוהדים שלנו. כל מי שאומר אחרת אינו אלא טראבלמייקר ושקרן".
"ליאל חתם לאחרונה על חוזה חדש והוא שמח כאן. הוא אוהב את המועדון, והמועדון והאוהדים אוהבים אותו. הוא תמיד יקבל את תמיכת האוהדים", נכתב לסיכום.