"יש לי חוזה עד חודש מאי, אקבל אז את ההחלטה אם אני רוצה להישאר או לא, ההתאחדות יכולה גם היא לקבל את ההחלטה וזה יהיה יותר פשוט. אני נהנה מאוד לאמן את השחקנים, אני ממוקד מבחינה מקצועית ואני מקבל תגובות טובות", הבהיר וילי רוטנשטיינר את עמדתו אחרי ה-1:2 הלא משכנע של נבחרת ישראל על מולדובה במוקדמות המונדיאל. הנבחרת תשחק בחודש הבא נגד אוסטריה ולאחר מכן תסיים את הקמפיין נגד איי פארו בנתניה.
ההחלטה העקרונית בהתאחדות היא לא להמשיך עם רוטנשטיינר, למרות שהוא צפוי לעמוד בדרישת מטרת המינימום שהוצבה לו, המקום השלישי בבית, אלא אם כן הנבחרת תובס באוסטריה בפער של ארבעה שערים. ההחלטה נובעת בין השאר מההתנהלות שלו והרצון לאתר מאמן איכותי עם דגש על ניהול משחק, זאת לקראת קמפיין גורלי לכדורגל הישראלי, בשאיפה לעשות את קפיצת המדרגה ליורו.
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)
מבחינת אחוזי הצלחה, רוטנשטיינר צפוי לסיים את אחד הקמפיינים המוצלחים של מאמן נבחרת, אפילו אם יסתפק בניצחון על איי פארו, אבל מצד שני בניתוחים שמבוצעים בהתאחדות הנתון המשמעותי יותר בנוגע לתהליך והשיפור של הנבחרת, דווקא סותר אותו. הכחולים-לבנים השיגו ניצחון אחד מול הנבחרות הגדולות בבית, כשנותר עוד המשחק בחודש הבא באוסטריה: שני הפסדים מול דנמרק, תיקו והפסד מול סקוטלנד אל מול ניצחון בודד על חשבון אוסטריה.
בעניין אחר, שחקנים בנבחרת לא אהבו את שריקות הבוז של האוהדים לעבר מונס דאבור, שמצידו מציג את אחד הקמפיינים הפוריים שלו עם חמישה כיבושים בשבעת המשחקים ששיחק בהם. דאבור אמר לחבריו בחדר ההלבשה: "ראיתי גם הרבה כאלו שמחאו לי כפיים, אני הצהרתי מראש שאני אהיה חלק מהנבחרת, אנסה לעזור לה כמה שיותר ולא אתייחס לתגובות כלפיי באצטדיונים בארץ".
4 צפייה בגלריה
דאבור חוגג
דאבור חוגג
דאבור חוגג עם החברים
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
דאבור חוגג
דאבור חוגג
דאבור סותם את האוזניים בידיו
(צילום: אורן אהרוני)
בהמשך פרסם דאבור פוסט באינסטגרם עם תמונה שלו סותם את אוזניו וכתב: "להתמקד רק במה שאתה צריך לשמוע". דאבור קיבל לא מעט תגובות על הפוסט הזה, בין השאר מדולב חזיזה שכתב: "יש דברים שרק אני רואה, כוכב". בירם כיאל ועאיד חבשי הביעו בו תמיכה גם כן, והדף הרשמי של ההתאחדות לכדורגל כתב בתגובה: "הכי טוב לדבר במגרש".
4 צפייה בגלריה
הפוסט של דאבור
הפוסט של דאבור
הפוסט של דאבור
(צילום מסך מתוך אינסטגרם)
בנבחרת יעקבו אחרי הפציעה של ג'ואל אבו-חנא בשלהי המחצית הראשונה, ככל הנראה מדובר בפגיעה בברך. לקראת צמד המפגשים הבא ישוב לסגל חאתם אל-חמיד, ההערכה היא כי עידן נחמיאס לא יקבל זימון. רוטנשטיינר כעס על השער ה-15 שהנבחרת ספגה בקמפיין הזה: "זו בעיה, אני עצבני מזה, אני יכול להבטיח שעבדנו על זה, ניסינו לשפר את זה עם העוזרים שלי".
על המשחק עצמו אמר רוטנשטיינר: "ציפיתי שיהיה משחק קשה, כמו שהיה לסקוטלנד נגד איי פארו. היינו עייפים, הלחות הייתה גבוהה, אבל היינו צריכים לסיים את המשחק מוקדם יותר. ננסה לעשות את הכל בשני המשחקים שנותרו, אנחנו רוצים לנצח בכל משחק, גם באוסטריה וגם נגד איי פארו, רוצים 19 נקודות".
ניר ביטון, שהפך לקפטן המשנה של הנבחרת כפי שפורסם ב-ynet, גם התייחס לספיגת השערים: "זה כאילו אמרנו להם, 'בואו תבקיעו', אנחנו עושים לעצמנו חיים קשים". על החזרה לגלזגו: "זה הסיוט הכי גדול לשוב לאותו מקום אחרי ההפסד בשבת".