הגוף בקוסובו, הלב עם החטופים בעזה. נבחרת ישראל עלתה הערב (ראשון) למשחק בקוסובו, שהוא הרבה יותר מעוד משחק מוקדמות היורו. השחקנים של אלון חזן התרגשו מאוד מהמעמד, וניצלו את הבמה למחווה מרגשת: במהלך נגינת "התקווה" שחקני הנבחרת סימנו "לב שבור" בידיהם. הקהל המקומי לא כיבד את המעמד ושרק בוז לאורך כל נגינת ההמנון הישראלי.
סימנים למטען הרגשי האדיר שליווה את המשחק אפשר היה לראות כבר במסיבת העיתונאים שקיימו אתמול המאמן והקפטן אלי דסה. "אנחנו בשליחות מדינת ישראל, אנחנו פה כדי לייצג את המדינה, את חיילי צה"ל ואת כל עם ישראל", אמר דסה, שכמו מאמנו ענד דיסקית ועליה כתוב "הלב שלנו שבוי בעזה".
4 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת עושים חצי לב
שחקני הנבחרת עושים חצי לב
שחקני הנבחרת במחווה לחטופים
(צילום: EPA/GEORGI LICOVSKI)
"אנחנו לא רוצים להתנתק מהסיטואציה בארץ, להפך", המשיך הקפטן. "אנחנו רוצים להשתמש בזה כמוטיבציה בשבילנו לקראת המשחקים. אנחנו רוצים לגרום לאנשים בבית לחייך. כל שחקן שמשחק בחו"ל מייצג את המדינה, ואני שמח שיש הרבה שחקנים שמצליחים בחו"ל".

החולצה והתמונה בחדר ההלבשה: המחווה לנווה שוהם בן ה-8

מחווה נוספת נערכה עוד לפני ששחקני הנבחרת עלו לדשא. לצד חולצותיהם בחדר ההלבשה בפרישטינה, נתלתה הערב גם חולצה עם שמו של נווה שוהם בן ה-8, שנחטף מבארי, לצד חולצותיהם של דסה וערן זהבי.
בהתאחדות לכדורגל צייצו ב-X (לשעבר טוויטר): "נווה בן השמונה חטוף יחד עם עוד שבעה מבני משפחתו בעזה! הבית של נווה נשרף ב-7.10 וכל מה שנשאר למשפחה זאת הנעל שבתמונה והכדורגל של נווה שהוא כל כך אוהב. הוא, וכל החטופים האחרים איתנו בכל רגע". ‏
4 צפייה בגלריה
נווה
נווה
המחווה של הנבחרת לנווה בחדר ההלבשה
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
4 צפייה בגלריה
נווה שוהם עם אחותו יהל. מתפללים לשובם
נווה שוהם עם אחותו יהל. מתפללים לשובם
נווה שוהם עם אחותו יהל. מתפללים לשובם
(צילום: פרטי)
אתמול הייתה זאת באיירן מינכן שאירחה עשרה בני משפחות של חטופים במשחק באליאנץ ארנה מול היידנהיים. אלופת גרמניה אף העניקה למשפחות חולצות מועדון עם הכיתוב "החזירו אותם הביתה", לצד חולצה של נווה.
מחווה נוספת למען החטופים במשחק כדורגל בחו"ל נרשמה בגרמניה - במשחקה הביתי של ורדר ברמן. לפני משחקה הערב נגד איינטרכט פרנקפורט, הוקרנו תמונות החטופים על מסכי הווסרשטאדיון וביציע האולטראס נפרש שלט ענקי עם הכיתוב: "השיבו אותם הביתה עכשיו". אחד החטופים שתמונתו הוקרנה הוא הרש גולדברג פולין, אוהד הפועל ירושלים שלאוהדיה חברות עם הקהל הירוק של ברמן.
4 צפייה בגלריה
המשפחות באליאנץ ארנה
המשפחות באליאנץ ארנה
משפחות החטופים באליאנץ ארנה והחולצה שהכין המועדון עם שמו של נווה
(צילום: פרטי)