אחרי שנחשף ב-ynet כי המיליארדר היהודי אדמונד ספרא שלח את ההצעה לרכישת הפועל ת"א באמצעות פרקליטו עו"ד רועי רוזן לדיוויד מינצברג ובכירים מקבוצת המשקיעים שלו, עתה מתגלים פרטים חדשים במה שעשוי להסתיים בעסקת העברת בעלות בהפועל ת"א.
ההתעניינות של ספרא ברכישת הפועל ת"א החלה אחרי פגישה שנערכה בלונדון בינו לבין אחד מבעלי אתלטיקו מדריד, עידן עופר. כשספרא התעניין באפשרות לרכישת קבוצה, עופר חיבר אותו לאנשי הכדורגל שמנהלים את עסקיו. בנוסף לאתלטיקו מדריד, עופר הוא גם הבעלים של פמליקאו הפורטוגלית.
2 צפייה בגלריה
אדמונד ספרא ואישתו
אדמונד ספרא ואישתו
בדרך לרכוש את הפועל ת"א? ספרא
(צילום: Patrick McMullan / Getty Images)
"אני רוצה לתרום לישראל בתקופה הקשה שעוברת עליה", הסביר ספרא לאנשים הקרובים אליו, "הבן שלי מאוד אוהב כדורגל". אחרי שהוצעו לו מספר השקעות אפשריות בכדורגל הישראלי, החליט ספרא ללכת על הפועל ת"א. הוא הבין את הפוטנציאל של הקבוצה, הנאמנות של האוהדים והעובדה כי הוא מקבל אותה במקום לא טוב מבחינה מקצועית.
מתברר כי ספרא הגיע לארץ מספר פעמים בתקופה האחרונה, ובין היתר צפה במשחק של מכבי ת"א נגד בני סכנין בבלומפילד. "תבין את הפוטנציאל שיש לאוהדי הפועל ת"א, הם ימלאו את בלומפילד, זה הקהל הכי גדול", אמר לו אחד המתווכים שהגיע עימו. ספרא עשה סיור בבלומפילד, ראה את מתחם חודורוב, והבהיר למקורביו כי המטרה הראשונית מבחינתו תהיה להרים את המועדון בכל הקשור למתקנים, יחד עם בניית אקדמיה לנוער.
2 צפייה בגלריה
הפועל ת"א הפועל פ"ת
הפועל ת"א הפועל פ"ת
ספרא התרשם מבלומפילד. אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
ספרא מוכן לשלם את מלוא החובות של המועדון ולהחזיר לקבוצת מינצברג את ההשקעה שלה. מדובר בכ-30 מיליון שקל, והוא מתכוון להשקיע בקבוצה עצמה עוד כ-35 מיליון שקל. ספרא רוצה לבנות את המועדון מלמטה, לא ישר לדבר על אליפות. הוא הכין תוכנית עבודה בזמן שהיה בישראל.
אחרי שהחליט ללכת על זה, ספרא שלח את ההצעה במייל לדייויד מינצברג וכיתב גם הדירקטוריון של הפועל ת"א. אחרי שהתבקש להיחשף, עשה זאת הערב, מה שהוביל להתקדמות בהליך. מאחורי הקלעים היו שיחות והעברת מסרים של גורמים בקבוצת מינצברג, לפיה הם יבקשו עוד כסף כדי לצאת ברווח מהעסקה. אולם ספרא הבהיר שזה לא יקרה, כי לטענתו המועדון נפגע תחת המינצברגים.