הצוות המקצועי של נבחרת ישראל העיר לאלי דסה על כך שהעביר את סרט הקפטן לערן זהבי בשני משחקים שבהם הוחלף, בניגוד להנחיות שקיבל.
זהבי, נזכיר, השליך את סרט הקפטן לרצפה במשחק מול צפון מקדוניה בסמי עופר ב-2017, זאת לאחר שהאוהדים קיללו אותו. בעקבות המקרה, הוא הושעה מהנבחרת, הודיע על פרישה ממנה - וחזר אליה כעבור שנה. באותה העת החליט יו"ר ההתאחדות דאז, עופר עיני, כי זהבי לא יחזור עוד לענוד את סרט הקפטן בנבחרת.
3 צפייה בגלריה
אלי דסה
אלי דסה
דסה. קיבל הנחייה לא להעביר את הסרט לזהבי
(צילום: AP Photo/Denes Erdos)
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי עם אוסקר גלוך וגבי קניקובסקי
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי עם אוסקר גלוך וגבי קניקובסקי
ערן זהבי עם סרט הקפטן בסיום המשחק מול שווייץ
(צילום: עוז מועלם)
כעת, עם שובו של זהבי לנבחרת בפעם השנייה - אחרי שהוא ויוסי בניון שמו מאחוריהם את פרשת החדר, על רקע המלחמה - הוחלט להמשיך לקיים את ההחלטה שניתנה ב-2017, אף שהיא אינה רשמית. לכן, הובהר לקפטן דסה כי במקרה שיוחלף במהלך המשחקים, עליו להעביר את הסרט לדור פרץ, שמוגדר כסגן קפטן, ובמקרה שפרץ אינו על המגרש - אז למיגל ויטור.
עם זאת, בשני המשחקים הראשונים במסע הנוכחי של הנבחרת דסה לא קיים את ההנחייה. מול קוסובו, הוא ודור פרץ הוחלפו - ובזמן שיצא העביר דסה את הסרט לזהבי, ולא למיגל ויטור כפי שהתבקש. דסה הבהיר לאנשי הנבחרת כי לא ראה שוויטור על המגרש. במשחק הבא, מול שווייץ, דסה שוב הוחלף. הפעם דור פרץ כלל לא היה בסגל - ודסה שוב העביר את הסרט לזהבי. גם במשחק האחרון, מול רומניה, דסה הוחלף - והפעם הסרט עבר לפרץ. דסה לא צפוי לפתוח בהרכב במשחק הערב (שלישי, 21:45) מול אנדורה, ופרץ יענוד את הסרט.
בהתאחדות הבהירו כי המנהל המקצועי יוסי בניון והמאמן אלון חזן ימשיכו לחצי גמר פלייאוף היורו במרץ וישלימו את החוזה שלהם. על פי כל ההערכות, השניים לא יישארו בתפקידם במקרה שישראל לא תעלה לאילפות אירופה. מי שצפוי לקבל את ההחלטה על עתידם הוא יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ.
3 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם המנהל המקצועי יוסי בניון
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם המנהל המקצועי יוסי בניון
אלון חזי ויוסי בניון. ימשיכו?
(צילום: עוז מועלם)
חזן צפוי לתת הערב קרדיט לשחקנים שלא הרבו לשחק בקמפיין. שוער המשנה של באיירן מינכן, דניאל פרץ, יפתח לראשונה בקמפיין, וגם חלוץ מכבי חיפה דין דוד ומגן מכבי ת"א אבישי כהן אמורים לשחק.
ההרכב המשוער של הנבחרת להערב: דניאל פרץ, אבישי כהן, רז שלמה, סתיו למקין, אופיר דודזאדה, דור פרץ, גבי קניקובסקי, גדי קינדה, ענאן חאלילי, דין דוד ותאי בריבו.