המנהל המקצועי של נבחרת ישראל יוסי בניון ומאמן הנבחרת אלון חזן ערכו היום (שני) מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת קמפיין מוקדמות יורו 2024. ישראל תארח את קוסובו ב-23 במרץ וחמישה ימים לאחר מכן תשחק מול שווייץ בחוץ. השניים התייחסו לסוגיית זימונו של ערן זהבי, שלא זומן בחלון הקודם עקב ההחלטה שהשחקנים ילונו בחדרים זוגיים, וזהבי ביקש ללון לבד כמו שהתרגל.
"מהיום הראשון אמרנו שהדלת פתוחה בפני זהבי", אמר חזן, "יש גורמים שמנסים לפתור את העניין. ניתן לזה עוד כמה ימים. זה לא עניין אישי נגד זהבי. הוא יכול לעזור לנבחרת אבל דברים לא תמיד מסתדרים". בניון הוסיף: "התמונה ברורה לשני הצדדים. יש לנו דרך והתנהלות ולא נשנה אותה. זה לא משנה מי השחקן. זה לא אישי ביני לבין זהבי, אנחנו חברים טובים ואם זה לא יסתדר אז נמשיך הלאה. הייתי רוצה שערן יהיה איתנו, אבל אני לא מתעסק רק בו יש לי עוד הרבה דברים בהכנה של הנבחרת".
2 צפייה בגלריה
בניון וחזן
בניון וחזן
בניון וחזן
(צילום: עוז מועלם)
"קיבלתי את התפקיד לפני שנה, הכי חשוב היה לי להקים את הצוות המקצועי. היו לי שיחות עם מאמן זרים, הלכתי עם האמת שלי ובחרתי באלון חזן", אמר בניון, "זימנו שחקנים בהתאם לסגנון ולשאיפות של הנבחרת. אולי שחקנים בולטים בליגה יתאימו לשיטה ואולי לא. רצינו לזמן שחקנים צעירים ולשלב ותיקים. אנשים ברחוב שאלו אותי מי זה מחמוד ג'אבר ומי זה תאי בריבו ואנחנו נתנו להם את הקרדיט. החזרנו את אמון הקהל בנבחרת על ידי סגנון התקפי ואגרסיבי, הקהל אוהב דברים כאלה, רואים שהוא בטירוף. לא נפחד לתת מקום לצעירים, גם מי שבן 35 לא מרתיע אותי". על היחסים בין יהודים לערבים הוסיף בניון: "בתחילת הקמפיין דרשתי מביברס נאתכו שכולם יישבו ביחד,אחרת אף אחד מהם לא יהיה בנבחרת"
"הרבה גיחכו כשאלון חזן אמר שיהיו 30ֶ אלף איש נגד אלבניה, והיה ביקוש ליותר כרטיסים", המשיך בניון, "המטרות שהצבנו לטווח הקצר היו מקום ראשון בליגת האומות, עלייה לדרג השני במוקדמות היורו ועלייה לדרג הראשון בליגת האומות".
2 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
כרגע לא חוזר לנבחרת. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
על הגרת הבית אמר בניון: "משוכנע שקוסובו ורומניה שמחו לקבל אותנו. גם אני לא הייתי עצוב שקיבלנו אותם המשחק האחרון ששיחקנו היה לפני ארבעה חודשים נגד קפריסין, זה מקשה את ההכנה. מטרת העל היא שנעלה ליורו".
אלון חזן הוסיף: "אנחנו לא פה כדי להתעשר, זו שליחות בעבורנו וגאווה. יש כמה נקודות שהנבחרת צריכה לשפר ממה שהיה בעבר. בלי חיבור של השחקנים ודרישות מקסימליות לא נצליח. ככל שיש לך שחקנים יותר אינטיליגנטים, ככה הקבוצה חכמה יותר".
פורסם לראשונה: 12:52, 27.02.23