רעידת אדמה בכדורגל הישראלי: אחת הדמויות החזקות ביותר בשנים האחרונות ומי ששימש כיו"ר ההתאחדות לכדורגל וממקימי מינהלת הליגה, אורן חסון, הודיע כי הוא עוזב את הכדורגל הישראלי.
חסון, ששימש עד דצמבר האחרון כיו"ר ההתאחדות, קדנציה בה, בין היתר, ביצע את המהפכה בנבחרות בצעירות ובנבחרת הבוגרת, משמש כיום כחבר הנהלתה ההתאחדות ויו"ר האופוזיציה. במכתב ששלח היום (שישי) לחברי סיעתו וליו"ר המכהן שינו זוארץ, הודיע איש העסקים על פרישתו.
3 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
נפרד מהכדורגל הישראלי. חסון
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
"הישגי הנבחרות הצעירות לאורך השנים האחרונות מעידים על צדקת הדרך אותה הובלתי"
(צילום: עוז מועלם)
"לצערי הרב, יש מי שלא אהבו את דרכי ועשו כל שביכולתם להפריע את עבודתי ואף בימים אלה פועלים במסע הכפשות נלוז ושקרי שמאיים לפגוע בשמי הטוב", כתב, בין השאר, חסון במכתב. "במצב בו אני מזהה התנגשות בין הרצון לתרום ולפעול למען הכדורגל מתוך אהבה ואמונה בתחום לבין ניסיון לוונדליזם בשמי הטוב, אני בוחר לשחרר את העשייה בתחום ולפנות את מקומי הן בסיעה והן בהנהלת ההתאחדות באופן מיידי".
עוד נכתב: "בשנת 2019, לאחר מאמצי שכנוע ממושכים מצד גורמים בכירים בכדורגל, החלטתי לקחת על עצמי את הזכות להיבחר לתפקיד יו"ר הנהלת ההתאחדות. האמנתי כי הידע והניסיון שיש בידיי יתרמו לענף שאני אוהב ומאמין בהשפעתו על החברה בישראל".
3 צפייה בגלריה
אורן חסון יו"ר ההתאחדות לכדורגל עם שינו זוארץ
אורן חסון יו"ר ההתאחדות לכדורגל עם שינו זוארץ
חסון וזוארץ
(צילום: עוז מועלם)
"האג'נדה אותה הובלתי עם כניסתי לתפקיד הייתה ברורה: 'הפיכת הפירמידה', שמשמעותה השקעה מוגברת בפיתוח דור השחקנים הצעירים באמצעות העצמת שיתופי הפעולה עם כלל הקבוצות, גיוס סגל מקצועי אשר גיבש תכנית אסטרטגית ארוכת טווח שהוגדרה כ'תוכנית 2030', שכללה בין היתר הקמת אקדמיה, מערך סקאוטינג מקצועי ומרכזי מצוינות".
"על אף היותי אדם המאמין בדרך של תיקון מהשורש ותהליכים ארוכי טווח, לקחתי בחשבון כי תפיסה זו תעורר התנגדויות מצד גורמים המבקשים לשפוט על בסיס תוצאות מיידיות. לשמחתי, היום ישנה תמימות דעים כי זוהי הדרך הנכונה ועל כך אין עוררין. הישגי הנבחרות הצעירות לאורך השנים האחרונות מעידים על צדקת הדרך אותה הובלתי. אין מקריות".
"הצטרפותי להנהלת ההתאחדות הייתה ביסודה בשל הזיקה והרצון להשפיע ולקדם ובהתאם לכך תרמתי מזמני וניסיוני את המיטב שבי, הסיפוק בהתנדבות זו מקורו בחדוות העשייה ובתוצרים. יחד עם חלק נכבד מחברי הסיעה הובלתי את האג'נדה ואת האני מאמין שלי לאורך כהונתי כיו"ר ההתאחדות לכדורגל עד למועד בו התקיימו בחירות".
"חרף העובדה כי לא עלה בידי להמשיך את כהונתי ועל אף היותנו אופוזיציה האמנתי ועודי מאמין כי יחד יש בידינו יכולת להמשיך ולהוביל את הכדורגל בישראל להישגים גבוהים יותר והתרומה של כל אחד מחברי הסיעה הינה משמעותיתו מקדמת ויתרה מזאת, נחוצה לכדורגל בישראל".
יו"ר ההתאחדות הנוכחי, שינו זוארץ, הגיב למכתבו של חסון: "אני מכבד את החלטתו של אורן חסון ומבקש להודות לו על עשייתו הרבה כיו"ר ההתאחדות לכדורגל. אורן הוביל תהליכים חשובים מתוך מטרה ברורה לקדם ולפתח את הכדורגל הישראלי בזירה המקומית והבינ״ל והיה הראשון לאחל לי ולהנהלה החדשה הצלחה מיד עם היוודע תוצאות הבחירות. יש לו חלק משמעותי בפריחת נבחרות הייצוג שלנו בימים אלה".
הבעלים של הפועל באר-שבע, אלונה ברקת, שנמנית על האופוזיציה בהנהלת ההתאחדות, אמרה בתגובה להודעה: "קיבלתי בצער את החלטתו של חברי אורן חסון לפרוש מההתאחדות לכדורגל. ‏כיו״ר ההתאחדות ולפני כן כיו״ר ומנכ״ל המנהלת אורן הוביל את הכדורגל הישראלי להישגים רבים, אשר חלקם באו לידי ביטוי גם בהישגי נבחרת הנוער והנבחרת הצעירה.
"‏לצערי, אווירת ההכפשות והחרמות האישיות מרחיקה אנשים טובים ופוגעת בכל הענף. ‏הגיע הזמן לשים מאחור את המריבות האישיות והסיעתיות ולפעול יחד לקידום ענף הכדורגל, שמשווע לרפורמה מקיפה שתושג רק בהסכמה רחבה מתוך ראייה עניינית של כל בעלי העניין ולא של בעלי אינטרסים צרים. נמשיך לחתור להסכמה רחבה כזו שהיא צו השעה, בלי להתפשר על ערכי ההגינות והתחרותיות הבריאה שאותם אנו מובילים".