את העונה החולפת סיים אליניב ברדה עם בקשה קטנה אבל גדולה מהבעלים של הפועל באר-שבע אלונה ברקת: לתקן את ההתנהלות מהקיץ הקודם ולהשלים את בניית הסגל לפני מחנה האימונים. זאת על מנת להכין את הקבוצה למשחקי מוקדמות הקונפרנס-ליג ולהתחיל את העונה בליגה המקומית ברגל ימין, להבדיל מבעונה הקודמת. כשביקש את זה, קשה היה להאמין שברקת תעמוד באתגר שהציב המאמן, אך כעת, שלושה ימים לאחר פתיחת האימונים ושבוע וחצי לפני היציאה למחנה, כבר מסתמן: היא עמדה במשימה.
כשברדה דיבר על בניית הסגל המאוחרת בקיץ שעבר הוא התכוון לכך שארבעה שחקנים בכירים, מתוכם שלושה זרים, כלל לא יצאו עם הקבוצה למחנה האימונים שהוא קריטי לבניית הקבוצה. החלוץ אסטריט סלמאני הגיע רק שלושה ימים לפני פתיחת הקמפיין האירופי, ממש לקראת סוף קמפיין המוקדמות הצליחה הקבוצה לצרף את שאפי סולימנוב, ועדן שמיר ואדריאן פאון הצטרפו אפילו מאוחר יותר.

3 צפייה בגלריה
פטרסון,בדש ומרציאנו
פטרסון,בדש ומרציאנו
שלושה מהמצטרפים: פטרסון, בדש ומרציאנו
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty, אלכס קולומויסקי ועוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
יכול להיות מרוצה. ברדה
(צילום: עוז מועלם)
הקיץ הסיפור נראה כאמור שונה לחלוטין. בשבוע עבר צירפה הקבוצה את הרומני אנתוניו ספר מדינמו בוקרשט ואתמול (רביעי) הושלם גם צירופו של השבדי כריסטופר פטרסון מפורטונה דיסלדורף. השניים אמורים להיות שחקני הכנף המובילים של הקבוצה. לצידם כבר הגיעו גם שחקני ההתקפה אלון תורג'מן וגיא בדש. בין לבין גם התגברה באר-שבע על מכה קשה בדמות עזיבתו הצפויה של השוער המצטיין עומרי גלזר לכוכב האדום בלגרד, עם החתמתו של אופיר מרציאנו המנוסה, שחזר לארץ לראשונה מאז קיץ 2015. הספק מרשים לכל הדעות.
אבל כדי שאפשר יהיה להגיד שברדה קיבל את כל מה שביקש, במועדון גם עובדים על לספק למאמן בלם זר נוסף. "כולנו ראינו איך סיימנו את העונה בלי בלמים כשאור בלוריאן ואמיר אריאלי הצעירים שיחקו בהרכב", אמרו במועדון. איתן טיבי הוותיק עזב ומבחינת המועדון אם לא ימצא בלם והוא עדיין יהיה ללא קבוצה, לא מן הנמנע שינסו להשאירו. חאתם אלחמיד אומנם חזר מהשאלה להפועל חיפה, אך במועדון עדיין לא יודעים אם הוא החליט להישאר ולהילחם על מקומו או לנסות לשחק בצפון הארץ כדי להיות בסביבת משפחתו. חשוב לציין שהבלם איאד אבו עביד והחלוץ רותם חטואל שסיימו את העונה הרבה לפני סיומה בשל פציעות בשרירי הבטן עברו בתחילת הפגרה הליכים רפואיים בגרמניה ועדיין לא החלימו במאה אחוז. גם שי אליאס, שקרע את הרצועה הצולבת בתחילת הפלייאוף ועובר שיקום שמרני, טרם החלים.
3 צפייה בגלריה
אופיר מרציאנו
אופיר מרציאנו
מחליף ראוי לגלזר. מרציאנו
(צילום: עוז מועלם)
אל הקבוצה הצטרף גם זהאי אחמד שנרכש מעכו כבר בינואר ולא ברור אם ייכלל בסגל הסופי או שיושאל. בקבוצה מתאמנים גם שמונה נבחנים מתוך העשרים שהגיעו לימי מבחנים מרוכזים. מדובר ביהונתן מולדר (מגן שמאלי ישראלי-הולנדי מטלסאר ההולנדית), לירן ריגן (קשר ממ.ס כפר קאסם), חי בוזגלו, (קשר מכפר שלם), סהר דבח (מגן ימני מאדומים אשדוד), רועי אללוף (חלוץ ממ.כ שדרות), ניב פליטר (מגן ימני ממכבי יפו), אופק אלימלך (קשר מנתיבות ובנו של קפטן הקבוצה בעבר סתיו אלימלך) ופלג בראון (בלם מהפועל כפר שלם).
בקבוצה החליטו כרגע לא לחפש מחליף לאריאל הרוש שעזב למ.ס אשדוד ולבחון לעמדת שוער המשנה את תום עמוס וניב אליאסי. במידה ולאחר המחנה יוחלט שהם עדיין לא בשלים, יצורף שוער ישראלי בכיר יותר.