בעידן פוסט סמלים, לא נותרו הרבה שחקנים שכל כך מזוהים עם קבוצה אחת, והחל מהשבוע אפילו עוד פחות, בשל הודעתו של גל אראל על פרישה ממשחק בגיל 34, אחרי 12 עונות בהפועל חיפה. אבל הנאמנות למועדון שבו גדל היא לא הפרט העיקרי בסיפור. הקשר נפרד מהכדורגל הישראלי עם שיא מקומי נדיר: 24 מ-24 בפנדלים. כן כן, בלי שום החטאה מהנקודה הלבנה לאורך כל הקריירה בארץ.
אז מה הסוד? שאלנו אותו. "אין סוד באמת. זה נכון שאני משחק הרבה סוני, אבל ברצינות – הכל בראש, באמת בראש", הוא מסביר. "אחרי שהבקעתי שמונה או תשעה שערים, חלק משוערי הליגה אמרו שזה חייב להיפסק מתישהו, אבל זה נמשך ונמשך. מישהו מסוגל בכלל לשבור שיא של 24 מ-24? הבנתי שהשיא הקודם בליגה היה 11 (לאראל יש בליגה מאזן מושלם של 16 פנדלים, 8 האחרים במסגרות נוספות), וגם הוא נשבר אחרי שנים ארוכות. אני מקווה שהשיא שלי יישמר הרבה זמן".
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חיפה גל אראל
שחקן הפועל חיפה גל אראל
"הזדמנות שהיא מקפצה". אראל
(צילום: עוז מועלם)
אולי בגלל זה אתה לא מעוניין לחשוף את הסוד, כדי שלא ישברו לך את השיא, אבל אנחנו מתעקשים. "אני לא לומד לפני המשחק לאן השוער אוהב לקפוץ או לזוז. אני בא עם רגש והרבה ראש. לפעמים אני משנה את הבעיטה שמאלה או ימינה ממש בשנייה האחרונה. חשוב לי מאוד להכין את עצמי כמו שצריך לבעיטה, לרוץ נכון, להניח את הכדור היטב, להסתכל בעיניים של השחקן טרם הבעיטה – ואז ממש בריצה לכדור אני מחליט לאן לבעוט. בכלל, לפעמים בריצה שלי שוערים מועדים ועושים לי את העבודה קלה – לגלגל את הכדור לאחת הפינות".
הפנדל המושלם? "הפנדל שבו הרשת זזה. זה יכול להיות לחיבורים או שטוח, העיקר שהכדור יעבור את הקו מבחינתי".
2 צפייה בגלריה
גל אראל כובש מהנקודה הלבנה
גל אראל כובש מהנקודה הלבנה
"אל תמהרו לבעוט". אראל כובש (שוב) מהנקודה הלבנה
(צילום: עוז מועלם)
תן טיפ אחד לשחקנים צעירים שרוצים להשתפר בבעיטות פנדלים. "לא למהר לבעוט. לקחת כמה נשימות עמוקות, להסתכל לשוער בעיניים ולהשתדל לשמור על רוגע. לשחקנים צעירים אני ממליץ להישאר אחרי האימון כמוני כדי לתרגל עוד ועוד בעיטות. ככה הם יפתחו לעצמם את הטכניקה בהמון עבודה קשה".

אחרי וולך ואנגלנדר

מלבד הגאונות בפנדלים, אראל היה אחד המנהיגים של הפועל חיפה בשני העשורים האחרונים, השחקן שמכתיב את הקצב, הדמות האחראית, הקפטן. יש לו 340 הופעות בליגת העל, מתוכן 263 באדום-שחור (מדורג שלישי בתולדות המועדון אחרי האגדות יצחק אנגלנדר ויוחנן וולך). אראל כבש 36 שערים בקריירה, 31 מתוכם בהפועל חיפה (הקשר האחורי שהבקיע הכי הרבה במועדון). הוא זכה עם הקבוצה בגביע המדינה, בגביע הטוטו ובאלוף האלופים. בין לבין הספיק לעשות גיחות קצרות להפועל באר-שבע, הפועל עכו, הפועל פ"ת, הפועל רעננה ואפילו שיחק בליגה השנייה בספרד ובפולין.
אראל לא עוזב את הפועל חיפה ויתחיל בה אתגר חדש, כשישמש כעוזרו של המאמן רוני לוי. הקבוצה תתחיל את אימוניה ב-27 בחודש עם לא פחות משבעה שחקנים חדשים לקראת העונה ה-100 של המועדון.
הקשר גילה כי תיכנן לשחק עונה נוספת: "זה הרגע שממנו הכי פחדתי, רגע הפרישה. הפועל חיפה הייתה הבית השני שלי ב-25 השנים האחרונות. מהיום שיצאתי מהבטן של אמא שלי אני חי ונושם כדורגל. היה לי ברור אחרי משחק הליגה האחרון שיש לי לפחות עוד שנה לתת. הגוף שלי הרגיש טוב, והכנתי את עצמי לאימוני פתיחת העונה. ואז, שלושה שבועות לפני יום הולדת 34, יואב כץ הציע לי להיות עוזרו של רוני לוי. האמת היא שזה הגיע אליי בהפתעה גמורה. התייעצתי עם המשפחה ועם החברים הקרובים, והחלטתי ללכת על זה. ההזדמנות שיואב נתן לי היא מקפצה לעתיד שלי. אני רוצה ללמוד מרוני לוי ולהתקדם בעתיד".
פורסם לראשונה: 08:05, 23.06.23