האכזבה בנבחרת ישראל מקמפיין מוקדמות אליפות אירופה האחרון רק התעצמה עם סיומו בניצחון אתמול (שלישי) בחוץ על אנדורה 0:2. הכחולים-לבנים ראו כיצד רומניה סיימה במקום הראשון ובמקום השני שווייץ, שקרסה בחלק השני של הקמפיין וסיימה במרחק שתי נקודות בלבד מהנבחרת הישראלית.
"דווקא המחזור הנועל של הקמפיין הוא צביטה ענקית בלב, הבנה עד כמה השגת המטרה - להגיע ליורו דרך המוקדמות - הייתה מחוייבת מציאות", אמרו בנבחרת. "אם רק היינו משיגים נקודות נגד קוסובו או רומניה, היינו כבר ביורו בגרמניה, ולכן האכזבה פה ענקית".
2 צפייה בגלריה
חלאילי והחברים חוגגים
חלאילי והחברים חוגגים
מחזור הנעילה של הקמפיין רק חידד את האכזבה. שחקני הנבחרת חוגגים נגד אנדורה
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
הנבחרת ניצחה פעמיים את אנדורה ובלארוס (השיגה 12 נקודות מתוך 15 מולן), אולם מה שגרם לחבורה של אלון חזן להישלח במרץ לחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו היו ששת המשחקים נגד הנבחרות היותר איכותיות בבית. מולן השיגה ישראל שלוש נקודות בלבד, 16 אחוזי הצלחה. "אם היינו מנצחים בפרישטינה, ובטח שאת רומניה בבוקרשט, היינו היום בסרט אחר לגמרי", מודים בנבחרת.
בסופו של דבר, חזן השיג 50 אחוזי הצלחה במוקדמות היורו (15 נקודות מתוך 30), והנבחרת סיימה במקום השלישי בבית 9. מבחינה מספרית מדובר בנתונים לגיטימיים לגמרי, אולם הכישלונות מול רומניה, שווייץ וקוסובו הם אכזבה ענקית.
יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, בכלל לא דן בהמשך העסקתם של המנהל המקצועי יוסי בניון וחזן, שמחזיקים בחוזה עד למרץ, כך שהם לבטח יישארו בתפקידיהם בחצי גמר פלייאוף העלייה יורו, בו תפגוש ישראל את איסלנד או אוקראינה (ההגרלה מחר ב-13:00). במקרה שהנבחרת לא תעלה, נראה כי השניים לא ימשיכו, אולם בהתאחדות מכירים בשני מכשולים שעמדו בדרכם: הפציעה של השחקן הישראלי הטוב ביותר, מנור סולומון, ואובדן הביתיות דווקא במשחקי המאני טיים של הקמפיין מול שתי הנבחרות שסיימו במקומות הראשונים, רומניה ושווייץ, בנוסף לכך שליגת העל מושבתת שבעה שבועות.
"הקמפיין היה כישלון, אבל מעבר לתנאים האובייקטיביים שהנבחרת הייתה ללא בית והשחקנים ללא ליגה, בניון וחזן ידעו לקדם שישה או שבעה שחקנים מנבחרת הנוער, לא חששו לתת לצעירים בני 19 מקום בהרכב ובנו בעצם תוך כדי תנועה שלד לשנים הבאות", אמרו בהתאחדות.
בהתאחדות מקווים כי עד חצי גמר הפלייאוף אופ"א כבר תאשר לארח משחקים בישראל, על פי התפתחויות המלחמה, אחרת ההערכה כי הנבחרת תארח את המשחק שוב בהונגריה.
2 צפייה בגלריה
קינדה
קינדה
הצטיין אתמול. קינדה
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
התקווה מבחינתם של בניון וחזן היא שסולומון יחזור לכושר משחק עד מרץ, כמו גם ליאל עבדה ודולב חזיזה. מי שהציגו אמש יכולות טובות היו גדי קינדה, אבישי כהן ודין דוד. אחת ההפתעות היחידות בקמפיין היה גבי קניקובסקי, שקיבל כקרדיט את סרט הקפטן אתמול אחרי שדור פרץ הוחלף. "כשקיבלתי את סרט הקפטן הייתי מופתע, זה היה אחד הרגעים שאני הכי מתגאה בהם, במיוחד בתקופה הזו", סיפר הקשר.
אחת המגמות המבורכות בקמפיין היה שילוב השחקנים הצעירים. אוסקר גלוך, רוי רביבו, דור תורג'מן, עידן טוקלומטי, ענאן חלאילי וסתיו למקין - לכולם היה תפקיד די משמעותי, מי יותר ומי פחות.
"עבדתי קשה והוכחתי את זה עצמי כדי לקבל את ההזדמנות, ולקחתי אותה בשתי ידיים", אמר חלאילי, שפתח אתמול והוחלף במחצית כי הרגיש לא טוב. "יש דו קיום בנבחרת. רוצים גם ערבים וגם יהודים. החלום שלי הוא להגיע לאירופה, לברצלונה או מנצ'סטר סיטי. אני אוהב את מכבי חיפה, זה בית בשבילי". למקין, שגם פתח והוחלף במחצית בגלל רגישות, אמר: "היה חשוב לסיים את הקמפיין באווירה טובה. עכשיו נמשיך למטרה הבאה - להעפיל ליורו דרך הפלייאוף. מה שהיה ונגמר".