זהו, נבחרת ישראל סיימה הערב (שלישי) עוד קמפיין מוקדמות מאכזב, אבל המתיקה את הגלולה במעט עם ניצחון 0:2 באנדורה במשחק לפרוטוקול בלבד הודות לשערים של חואן סרבוס (29, עצמי) וגדי קינדה (81). ישראל סיימה במקום השלישי בבית 9 של מוקדמות יורו 2024, ותנסה לעלות אליו דרך פלייאוף העלייה של ליגת האומות במרץ, כשבחצי הגמר תפגוש את אוקראינה או איסלנד (ההגרלה בחמישי ב-13:00).
"אפשר להסתכל אחורה באכזבה, אבל הפנים קדימה לכיוון מרץ", אמר המאמן אלון חזן. "היו שחקנים שהיום נתנו לי הרבה חומר למחשבה. באופן כללי צריך לעשות חשיבה טובה ומעמיקה כדי להגיע טוב יותר במרץ".
2 צפייה בגלריה
חזן
חזן
חזן
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
המאמן הוסיף: "אין ציון עובר כשאתה לא מעפיל ליורו, לא לי ולא לנבחרת. זה לא כישלון, אבל זו אכזבה כי יכולנו לעלות. במשחקים שבהם היינו דומיננטיים לא הצלחנו לתרגם את זה לתוצאה. אבל יש הזדמנות שנייה במרץ".
על ההפסד הכואב בקוסובו: "המגרש לא היה אידיאלי, אבל יש לנו שחקנים שמנסים להניע כדור. חשבתי שיכולנו לשחק יותר טוב גם בתנאים האלה. אני בטוח שטעיתי, אין ספק, אני והצוות שלי נשב על הטעויות, נבדוק אותן לעומק ונתקן אותן".
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל חוגגים באנדורה
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
על התוצאה הסופית ותמונת הבית הצמודה והמפתיעה (רומניה סיימה ראשונה, קוסובו רק חמישית): "אני לא חי עם זה בשלום, אני לא מחפש הנחות. אם לא עלינו, אז אין הנחות. אבל זה בית מסובך מתחילת הדרך, והוא הלך והסתבך. אנחנו לא ידענו לתרגם הזדמנויות, זה מצער ומאכזב. אנחנו עדיין מבינים איזו הזדמנות פספסנו, אבל לא נבכה יותר מדי, ננסה לתקן במרץ. אני לא מתחרט, אבל יודע שאני צריך לתקן".
לקראת הגרלת הפלייאוף, שם ישראל תשחק כאמור נגד אוקראינה או איסלנד: "כבר למדתי שאם רוצים משהו, הוא הופך להיות הקשה. נחזור הביתה בשלום, אני מקווה שכל החטופים יחזרו הביתה ויתנו למשפחות שלהם ולעם שלנו קצת נחת. כל דבר בשעתו, יש דברים חשובים יותר מההגרלה".