המשחק בין נבחרות סקוטלנד וישראל הערב (שבת, 19:00) בגלזגו חשוב וגורלי עבור שתי הנבחרות במאבק על הכרטיס לפלייאוף במוקדמות מונדיאל 2022. יחד עם זאת, לא מעט עיניים יופנו לעבר היציע.
הסיבה לכך תהיה נוכחותו של אלכס פרגוסון, האיש והאגדה שהוביל את מנצ'סטר יונייטד הגדולה לרגעיה המפוארים בהיסטוריה ב-27 השנים בהן עבד במועדון (1986-2013). הוא גם זכור כמי שהוביל את נבחרת סקוטלנד להעפלה למונדיאל במקסיקו 1986 אחרי שהחליף בשעתו את ג'וק סטין שמת במהלך קמפיין המוקדמות.
4 צפייה בגלריה
פרגוסון בווימבלדון
פרגוסון בווימבלדון
יחזור להאמפדן פארק. פרגוסון
(צילום: רויטרס)
פרגוסון יזכה לאירוח מכובד באצטדיון "המפדן פארק", בו לא ביקר מאז עבר אירוע מוחי ב-2018. בכלי התקשורת בסקוטלנד נכתב שהמנג'ר סטיב קלארק מקווה שנוכחותו תעניק השראה לשחקנים ותעזור להם לגבור על ישראל.
"יהיה נחמד עבור האוהדים לראות את פרגוסון באצטדיון", אמר קלארק. "כבר נפגשתי איתו כמה פעמים העונה ותמיד טוב לדעת מה הוא חושב. יהיה נהדר לראות את הקהל מריע לו ואותו מקבל את ההוקרה שמגיעה לו. תמיד הוא תומך במדינה וחיובי כלפיה".
4 צפייה בגלריה
אצטדיון "המפדן פארק" גלזגו נבחרת ישראל
אצטדיון "המפדן פארק" גלזגו נבחרת ישראל
נבחרת ישראל מתאמנת באצטדיון "המפדן פארק" בגלזגו
(צילום: רויטרס)
נבחרת סקוטלנד לא העפילה למונדיאל מאז 1998, אבל נמצאת בתמונה אחרי שניצחה באוסטריה בחודש שעבר. ניצחונות במשחקים הקרובים על ישראל, איי פארו ומולדובה יעניקו לה מקום בפלייאוף ויותירו לה סיכוי להגשים את החלום.
קלארק אמר לקראת המשחק מול ישראל: "טוב שעומד לרשותנו סגל מלא, במיוחד אחרי המחנה המשובש האחרון שלנו. לשחקנים היה זמן להתאושש ולהחלים, הם קיבלו הרבה מידע ועכשיו אני מקווה שנשיג את התוצאה הדרושה. אתה תמיד רוצה לשלוט בגורל שלך וזה תלוי בנו. אנחנו צריכים להציב את עצמנו בעמדה טובה. אנחנו לא רוצים לבזבז אנרגיה במחשבות על הניצחון הקודם שלנו ונהיה חייבים להשיג שוב תוצאה טובה".
4 צפייה בגלריה
סטיב קלארק
סטיב קלארק
סטיב קלארק
(צילום: gettyimages)
תהיה זו הפעם השביעית בה יתמודדו שתי הנבחרות בשלוש השנים האחרונות. קלארק אמר: "שתיהן מכירות היטב זו את זה, גם את היתרונות וגם את החולשות של כל אחת, כך שאני לא מצפה למשהו שונה ממה שראינו בעבר. הפעם האצטדיון יהיה מלא, אז אני מקווה שזה יעשה את ההבדל לטובתנו. יהיו גם דקות בהן נהיה תחת לחץ ונצטרך לשלוט במשחק גם כשהכדור לא יהיה אצלנו. נתמודד מול יריבה טובה ולהערכתי שתי הנבחרות השתפרו. יש להם חלוצים מסוכנים, הם מאורגנים היטב ואנחנו מצפים למאבק קשה".
קלארק סבור שגם האוסטרים עדיין נמצאים בתמונה, למרות שהם הובסו 5:2 בישראל והפסידו לסקוטים בבית במשחק האחרון: "יהיה מטופש לפסול אותם, בקיץ האחרון (ביורו) הם הראו שהם נבחרת טובה. הייתה להם נפילה בחלון האחרון, אבל זו אומה גאה שתרצה להשתפר".