עכשיו זה רשמי: החלוץ אריק שוראנוב חתם ל-3 שנים במכבי חיפה. השחקן בן ה-21, שגדל וכיכב בנירנברג מהבונדסליגה השנייה, שיחק במדי נבחרות הצעירות של אוקראינה עד שעבר ב-2021 לייצג את גרמניה הצעירה, בה כבש שני שערים ובישל עוד שניים נוספים 2 בשבעה משחקים (כולל מול נבחרת ישראל).
שוראנוב, בעל שורשים יהודיים, נולד בעיר באמברג שבגרמניה, להורים ממוצא אוקראיני. בגיל 8 הצטרף למחלקת הנוער של נירנברג, שם שיחק במהלך כל הקריירה, בכל קבוצות הגיל השונות, עד שעלה לבוגרים בגיל 18 וחצי, במהלך עונת 2020/2021.
3 צפייה בגלריה
שוראנוב
שוראנוב
שוראנוב במעמד החתימה
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)
לאחר החתימה במכבי חיפה, אמר שוראנוב לאתר הרשמי: "אני שמח וגאה להגיע למועדון ענק עם כאלה הישגים. ההתנהלות של מכבי חיפה היא ברמות הגבוהות ביותר. הקהל והאווירה באצטדיון פשוט נפלאים ואני כבר מחכה לשחק מולם. רוצה לעזור למכבי חיפה להשיג ניצחונות, הצלחות ולקדם את הקבוצה ואת עצמי".
המנהל המקצועי של המועדון, גל אלברמן: "מברכים את אריק על הצטרפותו. אריק שחקן צעיר ומוכשר עם הווה ועתיד מבטיח. אנו מאמינים ביכולתו לעזור לקבוצה באתגרים המקצועיים העומדים לפנינו בעונות הקרובות ולהפוך לשחקן דומיננטי בסגל הקבוצה".

אבו פאני וחזיזה יעזבו?

ללא קשר להגעתו של שוראנוב, השלד הגדול של הסגל הנוכחי צפוי להמשיך, אולי מלבד מוחמד אבו פאני ודולב חזיזה שמכוונים לחו"ל וסוכניהם בוחנים אופציות עבורם מעבר לים, אבו פאני מעורר עניין בלא מעט קבוצות, כאשר הירוקים צפויים לדרוש עבורו 2 מיליון אירו.
3 צפייה בגלריה
ג'וש כהן
ג'וש כהן
סימן שאלה גדול. ג'וש כהן
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
דילן בטובינסיקה בפעולה
דילן בטובינסיקה בפעולה
יישאר. בטובינסיקה
(צילום: שרון צור)
סימן השאלה הגדול נמצא סביב ג'וש כהן. שוער הקבוצה מתלבט מאוד אם להמשיך לעונה נוספת בישראל או לחזור לארה"ב. כהן, שהציג יציבות בשנים שלו בחיפה, זוכה להערכה מקצועית רבה. כהן אמור להחזיר תשובה עד תחילת שבוע הבא. יש לציין כי אלברמן כבר החל לבדוק אופציות של שוערים יהודים אחרים למקרה שיעזוב.
בחיפה לוחצים לאזרח את המגן דניאל סונדגרן. במידה והמהלך ייצא לפועל, יוכל דגו לצרף זר נוסף לסגל. הנטייה כרגע היא להשאיר את כל הזרים, כולל את דילן בטובינסיקה, שהיו לבטים לגביו. מלבד שחר ויזינגר, מאמנה של עפולה בעונה החולפת, צפויה חיפה לצרף עוזר מאמן נוסף לצוות המקצועי.
פורסם לראשונה: 07:16, 23.05.23