סוף שבוע של שינויים דרמטיים עבר על מכבי חיפה. זה התחיל במינויו הצפוי של ברק בכר למאמן הכוכב האדום בלגרד והסתיים באחד המהלכים הכי מפתיעים בכדורגל הישראלי, כשבמועדון הודיעו על כך שמסאי דגו יהיה זה שיחליף את מי שזכה עם הירוקים בשלוש האליפויות האחרונות בליגת העל.
"ברגע שהבנו שבכר מועמד לעזוב את חיפה כינסנו ישיבת הנהלה, בה הצעתי לשקול בחיוב את מינויו של דגו למאמן", שחזר המנהל המקצועי של חיפה, גל אלברמן. "קיבלנו החלטה לצאת למסע חיפושים אחרי אלטרנטיבות אחרות. נפגשתי עם מאמנים בארץ ובחו"ל, קיבלנו הצעות רבות מכל רחבי תבל. ראיינתי חלק מהמועמדים ואחרי תהליך של מספר שבועות התכנסו לישיבת הנהלה נוספת. שם קיבלנו החלטה לחזור לנקודת ההתחלה, להיצמד להמלצתי ואחרי התייעצות עם כל ההנהלה - ללכת על המינוי של דגו למאמן הקבוצה הבוגרת".
3 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
"נכנס לנעליים גדולות". דגו
(צילום: שרון צור)
"מסאי נכנס לנעליים גדולות ויעשה עבודה מצוינת בטווח הקצר והארוך", הבטיח אלברמן. "את תעודת המאמן עשיתי עם מסאי באותה כיתה ושם נוצר בינינו חיבור ראשוני. מאז אותו קורס המשכתי בדרכי ככדורגלן ועקבתי אחרי הקריירה שלו כמאמן. אמנם לא עשירה ולא עתירה בהישגים, אבל הייתה רוויה באתגרים לא פשוטים. אם אני מנתח את הקריירה שלו, אז הוא בחר באתגרים מאוד מורכבים, הצטרף לקבוצות במצבים רעים, מערכות לא מאורגנות ניהולית וללא צוות תומך".
אלברמן המשיך להחמיא לדגו: "הוא השתלב נהדר בקבוצת הנוער וכראיה הוביל אותה להישגים ולהתמודדות בזירה האירופית. הראייה שהחתמנו את מסאי במחלקת הנוער הייתה עתידית. לא ידענו אז שבכר יעזוב, אבל רצינו שתהיה לנו אופציה מבית, משהו להיאחז בו ולא להישאר עם ריק. העבודה שלו וההיכרות של סגנון המשחק מתאימה לנו. אני מבין את סימני השאלה, הבחירה וההליך היו ישרים, מושכלים ויסודיים. משוכנעים שקיבלנו את ההחלטה הנכונה".
3 צפייה בגלריה
יעקב שחר וברק בכר
יעקב שחר וברק בכר
שחר נפרד מבכר. "אני נראה לכם מפוחד?"
(צילום: עוז מועלם)
"אני נראה לכם מפוחד?", הוסיף נשיא המועדון, יעקב שחר. "אנחנו לא חוסכים כסף במהלך הזה. אם הייתי רוצה לחסוך כסף, לא הייתי במכבי חיפה. אני מבין את הדאגות שחלק מכם חושבים שזה מהלך נמהר מידי, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שזה לא".
שחר הסביר את ההחלטה למינויו של דגו: "קיבלנו את ההמלצה של אלברמן. ניסיון? שאלו על רוני לוי שלקח שלוש אליפויות אחרי שעבר מקבוצת הנוער או אריק בנאדו שקפץ מהנוער ועשה עבודה יפה? כמועדון נכשלנו עם מאמנים זרים שהיו פה. אם אני מסתכל על הקולגות, גם הם לא הצליחו עם מאמנים זרים, אז אי אפשר להתעלם מזה. דגו מכיר את ה-DNA של המועדון. יש מי שיעזור לו להצליח בתפקיד, אנחנו לא מפחדים. המעטפת במכבי חיפה חזקה מאוד ואין לי צל של ספק שנעזור למסאי להצליח בתפקיד שלו, אחרת לא היינו הולכים למהלך כזה".
3 צפייה בגלריה
גל אלברמן
גל אלברמן
בטוח במינוי המפתיע. אלברמן
(צילום: עוז מועלם)
שחר לא אהב את השאלות על חוסר הניסיון של דגו: "לפני 30 שנה היה לי את הניסיון להיות בעלים של קבוצת כדורגל? אני מאמין בשחקנים שיש לנו, בסגל וכמובן שאנחנו עוד נקבל שחקן בעמדה כזו או אחרת והבסיס של הקבוצה נשאר. הסגל בעונה הבאה לא יהיה פחות טוב מזה של העונה שהסתיימה. מאמן זר היה רוצה מיליונים וחוזה לשלוש שנים עם צוות, את זה ניתן לאלברמן שיביא שחקנים טובים".