מכבי חיפה עשתה אתמול (רביעי) צעד משמעותי לעבר עלייה לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות, לאחר ניצחון חשוב בברטיסלבה - 1:2 על סלובן במשחק הראשון בסיבוב המוקדמות השלישי. הירוקים היו עדיפים במיוחד במחצית הראשונה והצליחו לסמן 'וי' לקראת הגומלין בשבוע הבא בסמי עופר.
עם כל הכבוד לניצחון, בחיפה מעודדים גם מעניין אחר: בקבוצה ככל הנראה מצאו קשר אחורי איכותי, שגם מוכן להגיע ארצה. בחיפה מנהלים מו"מ מתקדם עם מנואל קאפומאנה (24), המכונה "שואו", שמשחק בלודוגורץ הבולגרית ובנבחרת אנגולה.
4 צפייה בגלריה
מנואל קאפומאנה
מנואל קאפומאנה
מנואל קאפומאנה
(צילום: AP Photo/Anton Uzunov)
הקשר הוחתם בעבר גם בליל הצרפתית, אך מעולם לא שיחק במדיה והושאל בהמשך לבלאנשש ובואבישטה מפורטוגל. מאז 2021 הוא באלופה הבולגרית, בה רשם 3 שערים ב-48 הופעות.

"זו רק חצי הדרך"

ובואו ונחזור למשחק אתמול. מי שפרע את השטרות לראשונה העונה הוא דיא סבע, בעל החוזה היקר ביותר בתולדות הקבוצה, שכבש, בישל והצטיין במשחק. סבע הראה הרבה מנהיגות בהעדר צ'ארון שרי וגרף מחמאות בסיום. "לא היה לנו ספק לרגע באשר ליכולות של דיא. בגלל זה נלחמנו להשאיר אותו בקבוצה, הוא אחד השחקנים הכי מוכשרים והוא יתרום רבות למועדון", אמר גורם בחיפה.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה עבדולאי סק, דיא סבע חוגגים עם פרנצדי פיירו
שחקני מכבי חיפה עבדולאי סק, דיא סבע חוגגים עם פרנצדי פיירו
יספיק לגומלין? שחקני חיפה חוגגים
(צילום: ראובן כהן, אתר מכבי חיפה)
בחיפה לא מתרגשים מהפציעה של דולב חזיזה, שהוחלף במהלך המחצית השנייה. "הוא הרגיש טיפה התכווצות, לא משהו חמור", סיפר המאמן מסאי דגו. "דולב זה לב אחד גדול. הוא לא היה מוכן לוותר על המשחק. תכננו מראש שישחק מחצית, גג 60 דקות ואני מקווה שהוא יהיה מוכן למשחק הבא".
גם איתמר ניצן, באחד המשחקים היותר טובים שלו מאז הגיע לחיפה, זכה לשבחים על יכולתו אמש. "זה ניצחון חשוב מאוד, אבל זו רק חצי הדרך. אין ספק שבבית שלנו, עם הקהל האדיר, נהיה חייבים להשלים את המשימה", אמר שחקן בקבוצה.
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה דיא סבע
שחקן מכבי חיפה דיא סבע
כבש, בישל והצטיין. סבע
(צילום: ראובן כהן, אתר מכבי חיפה)
"זה ניצחון גדול, אבל צריכים להישאר צנועים כי יש לנו עוד מחצית שנייה בבית", הוסיף דגו. "אוי ואבוי אם נחזור הביתה ונחשוב שיהיה לנו קל. אנחנו אמנם עם הקהל שלנו, אבל זו קבוצה לא פראיירית שיודעת שזה הצ'אנס האחרון שלה. אנחנו צריכים לבוא חכמים, טקטיים ובעיקר מלוכדים. זה הדבר הכי חשוב לי".
פורסם לראשונה: 06:23, 10.08.23