שר התרבות והספורט מיקי זוהר פנה הערב (שני) לשר הפנים משה ארבל בבקשה לשלול את אזרחותו של הכדורגלן עטאא ג'אבר, שמשחק בנבחרת פלסטין.
בפנייתו לשר הפנים, כתב השר זוהר: "על רקע הזדהות מובהקת זו עם טרוריסטים האסורה על פי חוק המאבק בטרור, אבקש לשלול את אזרחותו של ג'אבר בהתאם לתנאים הקבועים בחוק האזרחות תשי"ב. על פי החוק האמור רשאי שר הפנים לבטל את אזרחותו הישראלית של אדם אם הוכח שאותו אדם עשה מעשה שיש בו משום הפרת אמונים למדינת ישראל. לא ייתכן שבעיצומה של המלחמה בעזה יבחר אזרח ישראלי להזדהות דווקא עם האויב אשר טבח ורצח למעלה מ-1,300 ישראלים".
1 צפייה בגלריה
נבחרת פלסטין עטאא ג'אבר (שני מימין)
נבחרת פלסטין עטאא ג'אבר (שני מימין)
עטאא ג'אבר (במרכז התמונה). אזרחותו תישלל?
(צילום: REUTERS/Rula Rouhana)
עטאא ג'אבר, לשעבר קפטן הנבחרת הצעירה של ישראל, שיחק ביום חמישי האחרון בנבחרת פלסטין מול לבנון. לפני המשחק נערכה דקת דומייה "לסולידריות עם פלסטין" כאשר שחקני פלסטין עלו לכר הדשא עם כאפיות. המשחק היה אמור להיערך בביירות, אבל עקב המלחמה הועבר לשארג'ה באיחוד האמירויות, ונערך ללא קהל.
ג'אבר בן ה-29, יליד מג'ד אל כרום, גדל במכבי חיפה ובהמשך שיחק גם בבני-סכנין וב-מ.ס אשדוד, לפני שעבר ב-2022 לנפצ'י באקו מאזרבייג'ן.
זו הייתה הופעתו החמישית של ג'אבר בנבחרת הפלסטינית. בעבר הסביר בריאיון את החלטתו לייצג אותה: "ראשית, כי אני פלסטיני. שנית, כי יש לי את היכולת. ושלישית, כדי להעביר מסר לשחקנים בתוך הקו הירוק שהבחירה הזו זמינה עבורם".