"אני לא יודע מי מציב מטרות, אבל זה רחוק מהמציאות להגיד שזה כישלון אם לא נעלה למונדיאל". כך אמר הערב (שני) קפטן נבחרת ישראל, ביברס נאתכו, במסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול מולדובה בטוטו-טרנר במוקדמות המונדיאל.
ישראל תתייצב למשחק מחר (שלישי, 21:45) כשסיכוייה להעפיל לפלייאוף קלושים ביותר בעקבות ההפסד הדרמטי 3:2 לסקוטלנד בגלזגו בשבת האחרונה.
5 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
(צילום: הרצל יוסף)
5 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו במשחק בסקוטלנד
(צילום: AFP)
נאתכו הוסיף: "תמיד אמרנו שאנחנו רוצים לעלות, אבל זו התרבות כאן. אוהבים להרים כדי שהנפילה תהיה יותר כואבת ממה שהיא צריכה להיות. נכון שהתרחקנו מהמטרה, אבל יש לנו עוד שלושה משחקים ואנחנו צריכים לעשות את הכל כדי לנצח".
נאתכו נשאל על עתידו של המאמן וילי רוטנשטיינר: "לא עברו חמש דקות מהמשחק בסקוטלנד וכבר יצאו כתבות שווילי לא ממשיך. לצערי נכתבים המון דברים שהרבה מהם זה השערות או דעות של כאלו או אחרים. את דעת השחקנים על וילי כולם יודעים. אנחנו אוהבים אותו ונהנים לשחק תחתיו. הוא שיפר פה המון אלמנטים. את דעתנו לא הסתרנו אף פעם. להגיד שדרשנו שהוא יעזוב זה רחוק מהמציאות".
5 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל באימון
שחקני נבחרת ישראל באימון
שחקני נבחרת ישראל באימון
(צילום: הרצל יוסף)
נאתכו התייחס להפסד הכואב האחרון: "היה מאוד מאכזב, כי היינו במשחק עם חצי ראשון טוב. לא פשוט להבקיע שני שערים במחצית הראשונה, זו הייתה חוויה וכן היינו שם ונלחמנו. זה מאכזב, אבל נתנו את המאה אחוז, אז בשבילי כרגע זה מספיק. יש דברים שאנחנו צריכים לשפר ואני מאמין שאנחנו בדרך הזו. יש לנו נבחרת מספיק מנוסה, כך שגם אם תהיה תחושה של ריקנות נדאג שזה לא יקרה. מבטיח שניתן הכל על המגרש ואני מקווה שיגיע קהל שייהנה".
.
הקפטן התייחס להבדלי הרמות בין ישראל לנבחרות האחרות בבית: "לא הכחשנו את זה, אבל אנחנו רוצים להתמודד. ראיתם שלמעט דנמרק בחוץ, וגם שם היו חלקים שהראנו שאנחנו יכולים לשחק את הכדורגל שלנו, הקהל נהנה לראות את הנבחרת משחקת. התקדמנו באלמנט הזה. אנחנו עדיין צריכים לשפר דברים כדי להתמודד איתם במשחק מלא. אם רואים את ההרכב של הסקוטים, אז להם יש 9 שחקני פרמייר-ליג ואנחנו עדיין רחוקים משם. למעט איי פארו ספגנו הכי הרבה בבית וצריך לעבוד על זה. מאזן הספיגות שלנו גבוה וזה מה שמפריע לנו. צריך להוריד את כמות הספיגות ולשפר את משחק ההגנה. ברור שאם יהיו הרבה שחקני הגנה ישראלים בחו"ל זה יקדם את הכדורגל שלנו. בליגה הישראלית הם מתמודדים מול חלוצים ברמה גבוהה אולי פעם או פעמיים".
רוטנשטיינר אמר: "הייתה אכזבה אחרי ההפסד בסקוטלנד, אבל ניתחנו את מה שקרה והתרכזנו במשימה להרים את השחקנים. עברנו על הטעויות כדי לסיים את המשחק הזה, כי אם אתה לא מסיים אתה לא בפוקוס למולדובה, ואני רוצה שהשחקנים יהיו מוכנים למשחק הבא".
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(צילום: הרצל יוסף)
האוסטרי התייחס לכמות הספיגות של הנבחרת: "זה לא תמיד המגינים, אלא כל הנבחרת. במשחק האחרון אני חושב שהגול הראשון שלהם היה מבצע קבוצתי טוב וזה קורה בכדורגל. זה היה בזכות האיכות של סקוטלנד. בשער השני הייתה תגובה איטית שלנו למה שקרה ואז היה קשה להתגונן מול הנגיחה. השער השלישי היה מצב מנטלי של הקרן בדקה האחרונה. הטעות שלנו הייתה קודם לכן. במשך 93 דקות שלטנו בכדור, ונתנו להם אותו בדקה ה-94 אז הם יצרו את המצב. צעקתי להם להחזיק בכדור, כי 2:2 זה מספיק אבל השחקנים בקושי שמעו אותי ברעש שהיה שם".
על השינויים שהוא עשוי לבצע אמר רוטנשטיינר: "ננסה לשפר את ההגנה. אנחנו משחקים בבית מול מולדובה ולא נגד סקוטלנד בחוץ, כך שהתוכנית תהיה שונה".
על עתידו והפרסומים על כך שהוא צפוי להיפרד ממשרתו בתום הקמפיין אמר מאמן הנבחרת: "לא קל לי, אבל אני חייב להמשיך בעבודתי. אני מנוסה ויודע מה קורה. אם אתה מרוכז זה לא קשה. אמרתי לשחקנים לא להתמקד במה שאומרים עליי אלא במשחק מול מולדובה. אני מקווה שהם יכולים להתכונן שוב בצורה מושלמת".
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: הרצל יוסף)
"מחמיא לי מה שביברס אמר עליי, אבל השחקנים לא מחליטים", המשיך האוסטרי. "שוב, אני לא חושב על מה שיקרה בדצמבר או ינואר, אלא על מה שיקרה מחר מול מולדובה. נדבר אחרי הקמפיין על זה. אראה את תהליך ההתקדמות של הנבחרת ואדבר על כך שהיא צריכה להמשיך להתקדם. זה כבוד גדול בשבילי לקדם את הנבחרת. פה חושבים שצריך לעלות או כלום, אבל אם אני רואה את ההופעות שלנו בסקוטלנד ומול אוסטריה, וגם מול פורטוגל בחוץ, אז היה פה תהליך מדהים ואם לא רואים את זה - אז מצטער, אבל אני רואה".