השחרור ו"הקרקוע". המנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות, בוני גינצבורג, היה אמור לשוב לישראל בסוף השבוע האחרון יחד עם חמשת שחקני נבחרת הנוער ששוחררו לטובת הנבחרת הצעירה המתכוננת לאליפות אירופה, אולם ל-ynet נודע כי לפני הטיסה הורה לו יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ להישאר בארגנטינה, לאחר שיחה קשה בין השניים.
אחרי ההפסד בחצי הגמר לאורוגוואי, גינצבורג הודיע לחלוץ דור תורג'מן, הבלמים סתיו למקין ואור ישראלוב, המגן רוי רביבו והשוער תומר צרפתי – כי הם משוחררים מהסגל ועליהם לחזור מיד לישראל, מבלי שיוכלו להשתתף במשחק נגד דרום קוריאה על מדליית הארד. ההחלטה עוררה סערה וביקורת, גם בקרב השחקנים עצמם. במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס הבהיר גינצבורג: "השחקנים ידעו מראש שהם ישוחררו, הם רק הופתעו מהעיתוי".
1 צפייה בגלריה
בוני גינצבורג
בוני גינצבורג
שינוי בתוכנית. גינצבורג
(צילום: עוז מועלם)
עם זאת, לאחר אותה הצהרה זומן גינצבורג לשיחה עם זוארץ. עבור המנהל המקצועי, כמו גם דובר הנבחרת הצעירה איתן דותן, כבר נרכשו כרטיסי טיסה והם היו אמורים להמריא לישראל ביום שישי, אולם בעקבות הסערה הודיע זוארץ לשניהם כי הם נשארים עם המשלחת בארגנטינה לטובת ההכנות למשחק על המקום השלישי. ההחלטה התקבלה בעקבות ביקורת גדולה מצד גורמים בכירים בהתאחדות.
"עם חמישה מחליפים שחלקם כמעט לא שיחקו בחודש האחרון ישראל בכל זאת זכתה במדליה", אמרו בהתאחדות. "זה רק מראה שבסופו של דבר יש פה דמות אחת משמעותית בקמפיין, וזה המאמן אופיר חיים. לא משנה מי החיילים, יש לו את שיטת המשחק שלו, את הלחץ, והוא אחראי לאחד משני ההישגים הגדולים ביותר של הכדורגל הישראלי".