התקציר באדיבות תאגיד כאן 11
ביום חמישי הקרוב תעלה נבחרת הנוער של ישראל לאחד המשחקים הגדולים והחשובים ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי בפרט והספורט המקומי בכלל, כשתתמודד במסגרת חצי גמר אליפות העולם עד גיל 20 (20:30). במקביל, באופן תמוה, יתקיים משחק מספר 1 בסדרת גמר הפלייאוף של ליגת העל בכדורסל, כאשר לראשונה מאז עונת 2004/5 יתקיים דרבי תל-אביבי בקרב על האליפות כשמכבי תארח את הפועל (21:15).
מסע הקסם של ישראל במונדיאליטו - כתבות נוספות
הרבה זמן לא זכור מקרה בו שני אירועים כה משמעותיים בספורט הישראלי התקיימו במקביל. אומנם קרו מקרים בהם נבחרות ישראל בשני הענפים שיחקו במקביל, אך זה קרה בעקבות הלו"ז של המפעלים בהם השתתפו, כאשר לא ממש הייתה אפשרות להזיז את המשחקים.
מינהלת הליגה בכדורסל רצתה להקדים את פתיחת סדרת גמר הפלייאוף בין שתי התל-אביביות ביום אחד, כך שתתקיים ביום רביעי, אך נתקלה בסירוב מצד הפועל ת"א. מדוע?
האדומים שיחקו אתמול (שבת) במסגרת משחק מספר 2 בסדרת חצי הגמר נגד הפועל ירושלים, משחק בו ניצחו והבטיחו את מקומם בגמר. חוסר נכונותם להקדים ביום את המפגש עם יריבתם העירונית נובע מכך, שאם יעשו זאת, יגיעו לסדרה מול הצהובים כשהיו להם שלושה ימים בלבד להתכונן, בעוד הקבוצה של קטש - שסגרה את הסדרה מול חולון ביום שישי - תגיע לאחר ארבעה ימי "מנוחה".
כעת, נותר מצב אבסורדי, לפיו אוהד של אחת משתי התל-אביביות שירצה לצפות במשחק הגדול של אופיר חיים ושחקניו, ייאלץ להתעדכן באמצעות הטלפון ביציע, או לחילופין להישאר בבית ולזפזפ בין הערוצים, מה שנכון גם לכל חובב אחר של שני הענפים, שרוצה לצפות בשני רגעי השיא. המינהלת לא הצליחה למצוא פתרון, ובמקום שהדרבי יתקיים בשעה 21:00, דחתה אותו ברבע שעה, מה שלא באמת יעזור למי שירצה לצפות בשני המשחקים.
אז למה אי אפשר לדחות את משחק מספר 1 בסדרת הפלייאוף ליום ראשון? הבעיה טמונה בפיב"א. לאור חלון הנבחרות בקיץ במסגרת טורניר טרום המוקדמות לקראת המשחקים האולימפיים בפריז, דורש הארגון המנהל את הכדורסל העולמי כי משחקי הפלייאוף בליגות המקומיות יסתיימו עד ה-13 ביוני. המשחק הראשון כאמור, יתקיים ביום חמישי, 8 ביוני, מספר 2 ב-11 ביוני ואם יהיה צורך במשחק מספר 3, הוא יתקיים ב-13 לחודש.