אווירת האחדות והפיוס בעם בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" הגיעה גם לנבחרת ישראל בכדורגל. חלוץ מכבי ת"א ערן זהבי נפגש אתמול עם המנהל המקצועי יוסי בניון ואמר לו כי הוא מוכן לחזור לסגל ללא תנאים מוקדמים. מאוחר יותר הוא פירסם התנצלות, והדרך שלו ללבוש שוב את המדים הלאומיים נסללה.
הפגישה ביניהם התקיימה אחרי נתק של מספר חודשים, שבמהלכם זהבי התעקש כי בניון הוא זה שצריך לפנות אליו. אלא שאתמול הוא היה זה שיזם את הפנייה לבניון וביקש להיפגש עימו בבית של סוכנו רונן קצב בת"א. זו הייתה השיחה השלישית ביניהם מאז המינוי של בניון לפני שנתיים – מאז זהבי החליט לא להיות חלק מהנבחרת בשל ההתעקשות שלא לישון בחדר זוגי מנימוקים מקצועיים, להגדרתו.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"נאמרו דברים בשעת כעס וכאב". זהבי
(צילום: getty images)
עוד לפני הפגישה, גורמים בכדורגל הישראלי כמו יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ, אבי נימני וחיים רביבו פנו לבניון וביקשו ממנו להיות גמיש יותר אחרי שבעבר סירב להחזיר את זהבי לנבחרת. השיחות הקודמות בין השניים היו טעונות והגיעו לחילופי דברים קשים ועקיצות הדדיות, אבל הפעם זה היה שונה.
הפגישה אתמול ארכה שעה וחצי, ובמרבית הזמן השניים שוחחו בכלל על המצב במדינה והאירועים של השבועיים וחצי האחרונים, אבל בחלק המעשי בניון הציב לזהבי שני תנאים לחזרתו: התנצלות פומבית ועמידה בכללים של כל שחקני הנבחרת, כלומר לינה בחדר זוגי לאורך כל ימי ההתכנסות – במקרה הזה מדובר ב־12 ימים מהטיסה לקוסובו ב־10 בנובמבר ועד אחרי המשחק באנדורה ב־21 בחודש.
"המדינה שלנו נמצאת בשעה שאיש מאיתנו לא דמיין, כואבת וצמאה לאחדות בדרך לניצחון", כתב זהבי בהודעה אחרי הפגישה תחת הכותרת "צו 7". "ברגעים כאלה כל אחד חייב לתרום בחלקת האלוהים הקטנה שלו. זה צו 8 לכולנו. העקרונות המקצועיים שלי, בהם דבקתי לאורך כל הקריירה, יהיו כעת במקום שני ללב שלי ולמען המטרה להביא שמחה למדינת ישראל ולנבחרת ישראל בדרך להעפלה ליורו 2024".
בנוגע להתנצלות הבהירו בהתאחדות כי "המטרה הייתה שזהבי לא יושפל, אבל הוא היה חייב להתנצל על הדברים שאמר על הצוות המקצועי, אחרת הוא לא היה חוזר".
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים נבחרת אלון חזן יוסי בניון
מסיבת עיתונאים נבחרת אלון חזן יוסי בניון
פגישה ארוכה בנפש חפצה. חזן ובניון
(צילום: עוז מועלם)
ואכן, זהבי התנצל ואמר: "נאמרו דברים בשעת כעס וכאב שלא היו צריכים להיאמר ומוטב היה שלא ייאמרו, עכשיו זאת העת לאהבת חינם ועשייה משותפת, ללא תנאים. תמיד הייתי גאה ללבוש את מדי נבחרת ישראל, לשמוע את שירת התקווה ולתת את כולי למען הצלחתה. אני שמח על הנכונות של יוסי ואלון להתחיל הכל מחדש ומאמין כי יחד עם כל שחקני הנבחרת והצוות נתמודד בהצלחה עם האתגר המקצועי הלא פשוט שנכפה עלינו בלוח המשחקים".

אתגר כחול־לבן

לפני כחודש בניון עוד ביקר בחריפות את זהבי ואמר בראיון למוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" כי "השם שלו בכלל לא עולה גם כשעולים שמות של 30 שחקנים לקראת זימונים. ההערכה שלי שזהבי לא יהיה בנבחרת בכל הקמפיין, ולכן גם הפסקנו להתעסק בו. התאכזבתי ממנו, נתתי לו המון דרכים לרדת מהעץ והוא לא השתמש בהן".
מאז פרוץ המלחמה בניון קיבל הודעות רבות מאוהדי מכבי ת"א, שקראו לו לחשוב על שובו של זהבי, אבל הוא לא ביצע שום מהלך עד שהגיעה הפנייה מהשחקן. אחרי הפגישה אתמול הוא אמר: "האתגר הלאומי הניצב בפנינו בעקבות המלחמה שנכפתה עלינו מחייב את כולנו לעשות הכל כדי לנצח. בכל מקום ובכל זירה. והדרך היחידה לעשות זאת היא יחד. אני ואלון תמיד אמרנו שהדלת פתוחה בפני כל שחקן, ודאי עבור ערן, במסגרת הכללים שחשבנו שהם לטובת הנבחרת. אין משקעים, אין כעסים, הכל מתחיל מחדש לטובת מטרה שגדולה מכולנו.
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון במדי נבחרת ישראל
מנור סולומון במדי נבחרת ישראל
מענה גם לפציעה של סולומון
(צילום: עוז מועלם)
"ערן ואני קיימנו שיחה שבה כל אחד חשב רק על הצלחת הנבחרת ובניית הסגל שיעניק לנו את הסיכויים הטובים ביותר לכך. ערן עשה דברים נפלאים לטובת הנבחרת ואני משוכנע כי ימשיך לתת הכל למענה. אני רוצה שנהיה בימים אלה, יותר מתמיד, דוגמה לכל מי שמסתכל עלינו כדי שיידעו לחבר מחדש ולצאת יחד מהתקופה הקשה הזאת לדרך אחרת, טובה בהרבה".
מבחינה מקצועית, החזרה של זהבי משרתת היטב את הנבחרת בעיקר לנוכח הפציעות של שלושה שחקנים משמעותיים בהתקפה: מנור סולומון מטוטנהאם, ליאל עבדה מסלטיק ודולב חזיזה ממכבי חיפה, שלא יהיו כשירים בחלון המשחקים הקרוב. עם זאת, בניון והמאמן אלון חזן לא מתכוונים לוותר על אף אחד מהחלוצים שזומנו עוד קודם – דור תורג'מן, שון וייסמן, תאי בריבו ודין דוד – מכיוון שמדובר באתגר שנבחרת ישראל לא עמדה בו מעולם, ארבעה משחקים בתשעה ימים, אינטנסיביות שמחייבת זימון של 30 שחקני סגל.