שבוע בדיוק לפני משחקה הרשמי הראשון של מכבי חיפה מאז פרוץ המלחמה בעזה, הקבוצה הודיעה היום (חמישי) כי "בשל החלטה מקצועית, דיא סבע לא ייצא עם הקבוצה ללרנקה" למשחק מול ויאריאל בליגה האירופית.
כזכור, לפני כשבועיים עוררה אשתו של השחקן, נרמין, סערה גדולה. "גם בעזה יש ילדים", נאמר בפוסט ששיתפה - ומחקה לאחר מכן. "כבר 800 ילדים מתו בעזה מההפצצות שלנו. ובין אם הם כלואים בין הרצחנות של חמאס להפצצות שלנו בישראל, אנחנו חייבים להגיד שצריך לעשות הכל כדי שילדים לא ימותו, כי זו האמת, אין הבדל בין ילד לילד".
2 צפייה בגלריה
דיא סבע
דיא סבע
יישאר בישראל. סבע
(צילום: עוז מועלם)
אחרי ההתנצלות של רעייתו, חלוץ מכבי חיפה פרסם פוסט משלו והתייחס לסערה: "חשוב לי להדגיש שלא ידעתי מה היא מעלה, ברגע שראיתי את הפוסט ביקשתי שזה יימחק מיד. חשוב לי להבהיר שהכוונה שלה אנושית בלבד, רואים על יום סרטונים מזעזעים. היא לא עושה השוואות. היא פרסמה פוסט של שלום מטעם בחור יהודי, וחשבה שהיא מעבירה מסר של פיוס ושלום. היא עשתה את זה בתום לב, אבל היא טעתה ועל זה אני מצטער".
השחקן זומן לשיחת בירור במועדון, ושלשום (שלישי) התנצל גם מול המצלמות. "קודם כל, אני רוצה להשתתף בצער כל המשפחות שאיבדו את יקיריהם. כואב הלב על כל הנרצחים", אמר סבע. "אלו ימים לא פשוטים, תקופה לא פשוטה. חשוב לי להבהיר שלאשתי היו כוונות טובות, אנחנו מאמינים בדו-קיום. מכבי חיפה זה מועדון שדוגל בדו קיום, הדברים יצאו מפרופורציות. מנסים לצייר אותנו בחוץ בצורה מסוימת ולא ברור לי איך זה הגיע למצב הזה. מתמודדים עם זה ונעבור את זה".
2 צפייה בגלריה
סבע
סבע
התנצל על הפוסט של אשתו. סבע
(צילום: עוז מועלם)
יש לציין שבתקשורת הטורקית טענו לאחרונה כי "הסיכוי שסבע ימשיך בישראל אפסי". "עד לאחרונה, דיא סבא היה הכוכב הגדול של מכבי חיפה", נכתב באתר 'מילייט'. "30 אלף יהודים, שמילאו את אצטדיון סמי עופר בכל שבוע, מחאו לו כפיים". בכתבה כינו את סבע "שחקן ערבי-פלסטיני עם אזרחות ישראלית" והתייחסו אליו כ"הוכחה לכך שיהודים יכולים לחיות ביחד עם ערבים-פלסטינים". כמו כן, ציטטו אמירה מהתקשורת הישראלית מאוגוסט האחרון, לפיה "סבע הוגדר כסמל לדו-קיום".
סבע (30) חתם לפני כחמישה חודשים על הארכת חוזה לחמש שנים במכבי חיפה, עד 2028, והפך לשחקן בעל השכר הגבוה ביותר (600 אלף יורו בשנה) בתולדות הקבוצה, שעשתה מאמצים ניכרים שלא יעזוב לקבוצה בחו"ל.