אחרי שאירלנד לא הצליחה להעפיל ליורו 2024 דרך משחקי המוקדמות, הקדנציה של סטיבן קני כמאמן הנבחרת הגיעה לסיומה. התאחדות הכדורגל האירית הודיעה היום (רביעי) כי לא תחדש את חוזהו של קני, יממה לאחר שסיים עם הנבחרת ב-1:1 מול ניו זילנד במשחק ידידות.
קני, שהחליף את מייק מקארתי באפריל 2020, הודה כבר אתמול כי לדעתו חוזהו לא יוארך. אירלנד סיימה במקום הרביעי והלפני אחרון בבית שכלל גם את צרפת, הולנד, יוון וגיברלטר. הנבחרת השיגה שני ניצחונות בלבד בכל הקמפיין - על גיברלטר החלשה.
2 צפייה בגלריה
קין
קין
באירלנד מחפשים מאמן חדש. קין
(צילום: עוז מועלם )
"בהנהלת ההתאחדות מסכימים שעכשיו זה הזמן הנכון לשינוי לקראת משחקי הידידות במרץ ויוני 2024, והקמפיין הבא של ליגת האומות", נכתב בהודעת ההתאחדות האירית.
מחליף עדיין לא מונה, אבל אחד השמות שמוזכרים כמועמדים להחליף את קני הוא מאמן מכבי ת"א, רובי קין. באירלנד ניתחו בשבועות האחרונים את ההחלטה שלו לא להתייחס עד כה לאסון בישראל בשום דרך של הזדהות, ובין השאר נטען כי כל התבטאות שלו שתתמוך בישראל תהווה מבחינתו מכשול להשיג את המשרה.
2 צפייה בגלריה
סטיבן קני
סטיבן קני
הולך הביתה. קני
(צילום: REUTERS/Clodagh Kilcoyne)
קין לא חזר לישראל מאז עזב אותה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. מי שמעביר את האימונים בקריית-שלום בימים אלה הוא מאמן קבוצת הנוער מיכאל זנדברג.
קין נחשב לאחד השחקנים האירים הכי גדולים בכל הזמנים. הוא מלך השערים של נבחרת אירלנד עם 68 שערים ב-146 הופעות (וכבש גם נגד ישראל במוקדמות מונדיאל 2006).