פרשת שגיב יחזקאל הסתיימה לה, אבל שחקן ישראלי נוסף עוזב את טורקיה. על-פי דיווחים בכלי התקשורת במדינה, איסטנבול בשאקשהיר החליטה להתיר את חוזהו של עדן קארצב ולהיפרד ממנו. זאת לאור הפוסט שהעלה ביום ראשון האחרון למען החטופים הישראלים ביום ה-100 למלחמה בעזה.
ראשי קבוצתו התעלמו תחילה מהפוסט, אלא שאחרי שנוצרה סערה אצל התקשורת והאוהדים, פרסמו הודעה רשמית בנושא ביום שני. "המועדון החליט לפתוח בחקירה משמעתית נגד עדן קארצב, שהפר את חוקי המשמעת של המועדון בכך שפרסם פוסט באינסטגרם שלו שפוגע בערכים רגישים של המדינה שלנו", נכתב בהודעה של בשאקשהיר.
2 צפייה בגלריה
עדן קארצב
עדן קארצב
הסתה נגדו ברשתות החברתיות. קארצב
(צילום: DeFodi Images)
כזכור, ארגון אוהדי בשאקשהיר, קבוצת טיפוחיו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, תקפה את קארצב בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלה: "אנחנו לא רוצים תומכים ציוניים, שמתעלמים מהערכים והרגישויות של ארצנו ומפרסמים ברשתות החברתיות". כדי למנוע עימותים עם אוהדים או מפגינים, התבקשו קארצב וחברתו - גם כן בשני האחרון - לא לשוב לבית השכור שלהם, אלא להגיע למועדון ולשהות שם. לאחר מכן אף נחקר השחקן במשטרה ושוחרר.
ארגון אוהדי בשאקשהיר נגד עדן קארצב
זה ידוע שבשאקשהיר בעלת קו פרו-פלסטיני. נשיא טורקיה טיפח עוד כשהיה ראש עיריית איסטנבול את שכונת בשאקשהיר, שיכן בה אוכלוסייה שמרנית ודתית והפך אותה למעוז איסלאמיסטי שתמך בצורה גורפת במפלגתו AKP. בהמשך, אחרי שארגוני האולטראס של המועדונים הגדולים בעיר יצאו להפגנות נגדו, הוא השתלט על קבוצת הכדורגל של בשאקשהיר באמצעות מינוי מקורבים, גייס לטובתה ספונסרים שרצו להתקרב לאיש החזק בטורקיה – והיא הצליחה לזכות באליפות ולשחק בשלב הבתים של הצ'מפיונס. העונה היא הפכה לקבוצת תחתית בליגה.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל בכדורגל עדן קארצב
שחקן נבחרת ישראל בכדורגל עדן קארצב
קארצב במדי נבחרת ישראל. לא שקט בטורקיה
(צילום: עוז מועלם)
בינואר 2023 חתם בקבוצה קארצב. לפני המשחק הביתי בחודש אוקטובר מול סמסונספור התקיים באצטדיון מפגן תמיכה בתושבי עזה, שבמהלכו חבריו לקבוצה הניפו דגלי פלסטין וכרזות בגנות ישראל. קארצב נשאר בחדר ההלבשה, ורק אחרי שהסתיים הטקס הוא התיישב על הספסל ועלה לשחק ברבע השעה האחרונה של המשחק.