האם נובאק ג'וקוביץ' יחמיץ את אליפות אוסטרליה בגלל הגבלות הקורונה במדינה? דניאל אנדרוז, ראש מדינת ויקטוריה שבתחומה נמצאת מלבורן, הבהיר כי לא תתאפשר כניסה של שחקנים לא מחוסנים למדינה. המדורג 1 בעולם סירב כמה פעמים בעבר לחשוף אם התחסן או לא.
"אני לא חושב ששחקן לא מחוסן יקבל ויזה כדי להיכנס למדינה וגם אם כן, הוא יצטרך להישאר בבידוד לשבועיים לפחות", אמר אנדרוז. "אני לא חושב שהשחקן שמתכוונים אליו (ג'וקוביץ') או שחקן טניס אחר, שחקן גולף או נהג פורמולה 1 בכלל יקבלו ויזה. לווירוס לא אכפת מה הדירוג שלך ובכמה תארי גראנד סלאם זכית, זה לא רלוונטי. צריך להתחסן כדי לשמור על הבטיחות שלך ושל הסביבה".
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' באליפות אוסטרליה
(צילום: getty images)
ג'וקוביץ', שזכה באליפות אוסטרליה האחרונה, התייחס לעניין לאחרונה כשדיבר עם התקשורת הסרבית: "במצב הקיים, אני לא יודע אם אטוס למלבורן. לא אחשוף עם התחסנתי או לא, זה עניין פרטי וזו חדירה לפרטיות שלי. אנשים הולכים רחוק מדי ומרגישים בנוח לשאול שאלות ולשפוט. זה לא חשוב אם אגיד 'כן, לא, אולי', הם ינצלו את הסיטואציה לטובתם".
בשנה שעברה, בזמן שעולם הטניס היה מושבת מפעילות, אמר דברים דומים: "באופן אישי אני מתנגד לחיסון ולא הייתי רוצה שמישהו יכריח אותי להתחסן כדי שאוכל לטוס לתחרויות. אם זה יהפוך לתנאי, אני אצטרך לקבל החלטה. יש לי דעה בנושא, האם היא תשתנה בנקודה מסוימת בעתיד? אני לא יודע".
2 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' עם הזכייה האחרונה שלו במלבורן השנה
ג'וקוביץ' עם הזכייה האחרונה שלו במלבורן השנה
ג'וקוביץ' בזכייה האחרונה שלו במלבורן
(צילום: AP)
מבחינת הישגים בגראנד סלאמים, הטורניר במלבורן הוא המוצלח ביותר עבור נולה שזכה בו תשע פעמים - הכי הרבה בהיסטוריה. אבל כמובן שהזכייה הבאה שלו במייג'ור תהיה מתוקה במיוחד ואם רפאל נדאל לא יפתיע (רוג'ר פדרר פצוע), ג'וקוביץ' יניף את הגביע בפעם ה-21 ויתמקם בפסגה.
מארגני הטורניר באוסטרליה, שייערך בינואר הקרוב, עדיין לא הגיבו לנושא. בוויקטוריה יוצאים השבוע משלושה חודשי סגר, ובמדינה הוצא חוק שדורש להתחסן במנה כפולה. למרות זאת, רק ממשלת אוסטרליה קובעת את התקנות לכניסת זרים למדינה.