המשחקים הפראלימפיים בטוקיו ננעלו היום (ראשון) בטקס מרשים באצטדיון האולימפי והחלה הספירה לאחור לקראת פריז 2024.
בצל מגפת הקורונה שהותירה את היציעים ריקים לאורך כל התחרויות השונות, כולל בטקס הפתיחה והנעילה, מעל ל-4,400 ספורטאים פראלימפיים מ-162 משלחות נטלו חלק במשחקים ב-22 ענפי ספורט שונים.
3 צפייה בגלריה
המשלחת הבריטית בטקס הנעילה
המשלחת הבריטית בטקס הנעילה
המשלחת הבריטית בטקס הנעילה
(צילום: רויטרס)
מי שתפסה את המקום הראשון בטבלת המדליות בפער ניכר, היא סין, שזכתה ב-207 מדליות, מתוכן 96 מזהב. במקום השני נמצאת בריטניה עם 124 מדליות (41 מזהב) ושלישית ארה"ב שעקפה ברגע האחרון את רוסיה עם 104 מדליות, מתוכן 37 מזהב.
את המשלחת הישראלית, שנחלה הצלחה אדירה עם תשע מדליות (שש מזהב), יצגו 33 ספורטאים שהתחרו ב-11 ענפי ספורט: אתלטיקה, בוצ'ה, חתירה, טניס בכיסאות גלגלים, טניס שולחן, קליעה, כדורשער, קיאקים, שחייה, הרמת כוח ולראשונה בענף החדש, בדמינטון.
3 צפייה בגלריה
טקס הנעילה בטוקיו
טקס הנעילה בטוקיו
מול יציעים ריקים. הטקס בטוקיו
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
המשלחת הספרדית בטקס
המשלחת הספרדית בטקס
המשלחת הספרדית בטקס
(צילום: רויטרס)
לאחר שבטקס הפתיחה נשאו את הדגל במשותף שחקן הבוצ'ה נדב לוי והחותרת מורן סמואל, הפעם בטקס הסיום אף אחד מהספורטאים לא נשא את הדגל מאחר שהמעט שנשארו שבו לישראל כדי להגיע לפני כניסת ראש השנה.

גאווה ישראלית

המשלחת הפראלימפית של ישראל שבה כאמור עם שלל מרשים. המשלחת דורגה 22 בטבלת המדליות עם תשע מדליות: שש מזהב, שתיים מכסף ואחת מארד. לשם השוואה, בריו 2016 השיגה המשלחת הפראלימפית הישראלית שלוש מדליות בלבד, כולן מארד.
שלושת הגיבורים הגדולים של המשלחת הישראלית הם עמי דדאון, מארק מליאר ואיאד שלבי שניפצו שיאי עולם והביאו יחדיו שמונה מדליות בבריכה, והשמיעו שש פעמים את ההמנון.
במשלחת מעריכים כי רוב הספורטאים מטוקיו ימשיכו גם לקמפיין המקוצר של פריז שיימשך פחות משלוש שנים, ומקווים כמובן גם להביא כמות דומה של מדליות. בפריז צפויים להופיע גם כמה ספורטאים צעירים שייכנסו לראשונה למשחקים, כמו לוחם הטאקוונדו אסף יסעור.