לזה דני אבדיה לא ציפה, אבל וושינגטון הפכה במחי טרייד אחד לאחת הקבוצות המרתקות במזרח, ואולי כזו שיכולה ללכת רחוק בפלייאוף בעונה הקרובה. במהלך הענק הראשון של טרום העונה, ויממה בלבד אחרי שהוויזארדס פתחו את האימונים, ראסל ווסטברוק נחת בוושינגטון, ששלחה תמורתו ליוסטון את ג'ון וול.
זה מהלך מרתק. וול, שהיה הפנים של וושינגטון בעשור האחרון מאז שנבחר ראשון בדראפט 2010, לא שיחק בשנתיים האחרונות בגלל סדרת פציעות, איבד את תפקיד המנהיג לברדלי ביל ולא הסתיר את רצונו לעזוב. יוסטון מקווה שהגעה של רכז שקול יותר שיכניס סדר לבלגן של הרוקטס תשכנע את ג'יימס הארדן להישאר, כי הוא בכלל רוצה לעזוב לברוקלין ולשחק עם קווין דוראנט וקיירי ארווינג.
3 צפייה בגלריה
ווסטברוק
ווסטברוק
צפוי לשדרג את וושינגטון. ראסל ווסטברוק
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
חבר חדש ומסקרן. דני אבדיה
(צילום: AP)
ומה עם ווסטברוק? לצד ביל, וושינגטון תיהנה משני שחקנים בעלי יכולת קליעה מטורפת, ואין ספק שמדובר בסופרסטאר גדול יותר מוול, השחקן הראשון בהיסטוריה שסיים עם ממוצע של טריפל-דאבל שתי עונות רצופות. הוא יכול להיות שכונתי, ועוד לא ברור איך יעבוד החיבור עם ביל בקו האחורי, אבל במקום סימני השאלה סביב הכושר של וול לוושינגטון יהיה כעת קו אחורי מהטובים בליגה, ואם אבדיה ופורוורד צעיר נוסף, רוי האצ'ימורה בשנתו השנייה, יוכלו לתת ערך מוסף – הוויזארדס יהיו סכנה לצמרת המזרח. בכל מקרה, זו קבוצה שלא תסתפק רק בהגעה לפלייאוף.
חלק משמעותי במעבר של ווסטברוק לראשונה למזרח, אחרי שבילה עונה אחת בלבד ביוסטון, הוא המאמן סקוט ברוקס. ווסטברוק שיחק תחת ברוקס במשך שבע עונות באוקלהומה סיטי, ויח הם הגיעו לגמר הפלייאוף. הרכז מאמין שיוסטון לא התאימה לסגנון שלו, ושבוושינגטון, תחת השיטה של ברוקס שהוא מכיר, הוא יוכל לחזור להיות אחד מהשחקנים המובילים בליגה. בכל מקרה, הקבוצה האפורה של הבירה הפכה בין רגע להרבה יותר מעניינת.
3 צפייה בגלריה
ג'ון וול וושינגטון וויזארדס
ג'ון וול וושינגטון וויזארדס
נשלח בטרייד. ג'ון וול
(צילום: רויטרס)

אבדיה הוצג: "מוכן להכל"

אתמול בערב אבדיה הוצג באופן רשמי כשחקן וושינגטון ודיבר עם העיתונאים: "עברתי הרבה דברים בחיים, אני יודע שזאת התחלה חדשה. זה קשה, אבל אני ילד קשוח. אני מוכן להכל".
"לא משנה מאיפה באת, אתה יכול לעשות דברים גדולים", הוסיף אבדיה. "אני אהיה השחקן הכי טוב שאני יכול להיות. אני רוצה להשתפר ביחד עם הקבוצה, ושנבנה קבוצה מנצחת". על התחרות בעמדת הפורוורד: "מכבד את כל השחקנים, לא משנה לי אם אעלה מהספסל או לא, כל עוד אני עוזר לקבוצה לנצח. אני מאוד אתרגש לראות ילדים עם הגופייה שלי, זה יחמם לי את הלב".
אבדיה במדים החדשים
הישראלי גם התייחס לשיתוף הפעולה הקרוב עם הכוכבים, ביל ו-וול, למרות שעם האחרון כבר לא ישחק: ""עוד לא יצא לנו לדבר כל כך, החלפנו כמה מילים. עברתי כאן הרבה בדיקות ולא היה זמן להכיר את כל הסגל. אני יכול להגיד שהם שחקנים נהדרים שעובדים קשה מאוד. אכפת להם מהקבוצה ומהשחקנים. אני חושב שנהיה חברים. זה מאוד מרגש אותי".