לברון ג'יימס עורר סערה לאחר שהעלה אתמול (רביעי) סטורי שנוי במחלוקת שהציג שוטר עם הכיתוב "אתה הבא בתור" ואימוג'י של שעון חול, בעקבות מותה של נערה שחורה בשם מקיאה בראיינט.
משטרת קולומבוס באוהיו חשפה סרטון בו ניתן לראות את השוטר ניקולס רירדון מזהה שבראיינט איימה בסכין באישה אחרת, ואחרי שהורה לה להוריד אותו ירה בה ארבע פעמים. לאחר שהתבררו הפרטים לברון מחק את הפוסט - אך ספג ביקורת חריפה.
1 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
(צילום: AP)
טראוויס תוקף: "לברון אידיוט"
הסטורי המחוק של לברון בו טושטש פניו של השוטר, וצילום מאירוע הירי
"לברון הוא אידיוט. בכל פעם שהוא מצייץ לגבי משהו חוץ מכדורסל, הוא ממשיך לחשוף כמה הוא אידיוט", תקף עיתונאי קליי טראוויס בראיון לרשת פוקס. "במקום לשפר דברים במדינה הזאת, הוא רק הופך אותם לגרועים יותר. לברון צריך להתנצל בפני כל שוטר באמריקה".
אחרי שמחק את הסטורי, ג'יימס העלה שני ציוצים וניסה להסביר: "נמאס לי שאנשים שחורים נהרגים על-ידי שוטרים. הורדתי את הפוסט בגלל שהוא הוביל לעוד שנאה - זה לא קשור לאותו שוטר. זה קשור לכל המערכת, הם תמיד משתמשים במילים שלנו כדי לייצר גזענות. אני נואש לכך שייקחו אחריות".
הפוסט של לברון אחרי שמחק את הסטורי
בציוץ נוסף, לברון כתב: "אני עדיין זועם בגלל מה שקרה לנערה הזו, תנחומיי למשפחה שלה ואני מקווה שהצדק ייעשה".
האירוע בקולומבוס התרחש יום אחרי הרשעתו של השוטר דרק שובין ברצח ג'ורג' פלויד. לברון צייץ לאחר ההכרעה: "נטילת אחריות", ולא אהב את הפוסט של הריידרס מה-NFL שכתבו בטוויטר "אני יכול לנשום", זאת בטענה שאין סיבה לחגוג בזמן שאירועים דומים מתרחשים בארה"ב כל יום.