ה-NBA חזרה הלילה (בין חמישי לשישי) עם שני משחקים ב'בועה' באורלנדו. לפני הפתיחה קיימו השחקנים, חברי הצוותים המקצועיים וגם השופטים, מחאה כחלק מתנועת "Black Lives Matter" וכרעו ברך לכל אורך הפרקט, כשהם שלובי ידיים ולובשים חולצות עם סמל המחאה.
מי שהתייחס לכך היה לברון ג'יימס, שקלע את סל הניצחון ב-101:103 של הלייקרס על הקליפרס בדרבי: "יש התקדמות בנושא, אבל בעבר כשזה קרה הורדנו את הרגל מהגז ואסור שזה יקרה לנו שוב. נמשיך לדחוף קדימה, במטרה להפיץ אהבה באמריקה. אנחנו מתמודדים עם הרבה גזענות, חוסר צדק ואלימות משטרתית ורוצים שאנשים יהיו מודעים לכך. לא נעצור את מה שהתחלנו בחודשים האחרונים ולא נוריד את הרגל מהגז".
3 צפייה בגלריה
מחאת השחורים בארה"ב
מחאת השחורים בארה"ב
מחאת השחורים בארה"ב
(צילום: AP)
ג'רו הולידיי, מניו אורלינס שספגה 106:104 מיוטה, סיפר איך הרגיש בזמן כריעת הברך: "יצרנו אחדות בין אדם לחברו. שתי קבוצות שאמורות בעוד מספר רגעים להיאבק על הפרקט, הוכיחו שאפשר לעמוד ולהילחם יחד. זה דבר גדול. אני חושב שזאת אחת הסיבות שגרמו לנו לרצות לחדש את העונה ואחת הסיבות שהליגה רצתה שנחזור". "הקריאה להפריד פוליטיקה מספורט היא חסרת משמעות", הוסיף ג'יי.ג'יי רדיק. "אי אפשר להפריד יותר ביניהן והנהלת ה-NBA הבינה זאת".
גם הקומישנר, אדם סילבר, התייחס למחאה רחבת ההיקף: "אני מכבד את הקריאה המאוחדת והשקטה למען צדק חברתי ולאור הנסיבות המיוחדות לא תהיה אכיפה של החובה לעמוד בזמן ההמנון הלאומי".
3 צפייה בגלריה
מחאת השחורים בארה"ב
מחאת השחורים בארה"ב
ג'יימס ודייויס כורעים ברך
(צילום: AP)
הניצחון של הג'אז על הפלינקס סיפק עוד כמה רגעים מיוחדים. אחד הבולטים שבהם היה הסל של רודי גובר. הצרפתי היה שחקן ה-NBA הראשון שנדבק בקורונה והוביל את הליגה להפסקת פעילות. הלילה הוא התכבד בסל הראשון וחשוב מכך גם בסל האחרון במשחק.
"אני אסיר תודה על כך שיש לי את הזכות לעשות את מה שאני אוהב", אמר גובר בסיום. "לאור מה שעברתי ברמה האישית ומה שקורה בעולם, זאת זכות להוות השראה בשביל מיליוני ילדים". עבור חברו לקבוצה, דונובן מיצ'ל, שנדבק ממנו בנגיף, הדיבורים על המתיחות בין השניים כבר שייכים לעבר: "בסוף אנחנו צריכים לסמוך אחד על השני. הוא עשה את העבודה וזה סוגר את הפינה גם בנוגע לכל שאר הדברים".
3 צפייה בגלריה
רודי גובר
רודי גובר
רודי גובר. פתח ברגל ימין
(צילום: רויטרס)
המשחקים ב'בועה', מספקים כל מיני רגעים מיוחדים, אחד כזה היה בדרבי של לוס אנג'לס, כאשר מקבץ של שחקני היריבות הגיעו למגרש וצפו מהיציעים הריקים. בין השחקנים אפשר היה למצוא את דמיאן לילארד, כרמלו אנתוני, דמאר דרוזן, סי.ג'יי מקולום ואחרים.