ל-פ-נ-ת-י-א-ו-ן. זה לא סוד שהטרייד ששלח לפני שבוע את רוי האצ'ימורה ללוס אנג'לס לייקרס עושה רק טוב לדני אבדיה. הוא מקבל יותר דקות, הממוצעים עולים והלילה (בין שני לשלישי) הפורוורד הישראלי פשוט התפוצץ על הפרקט ב-AT&T סנטר. אבדיה סיפק את משחקו הטוב ביותר ב-NBA מאז נבחר בדראפט לפני שלוש שנים ורשם שיא קריירה של 25 נקודות ב-106:127 של וושינגטון בסן אנטוניו.
אפשר להגיד שההופעה הלילה היא בדיוק זו שראשי הוויזארדס חלמו עליה כשבחרו אותו במקום התשיעי בערב הדראפט ההוא בנובמבר 2020. אבדיה לא רק הוליך את קלעי וושינגטון, אלא גם היה השחקן הטוב ביותר על הפרקט. הוא קלע באחוזים מרשימים (10 מ-12 מהשדה, 2 מ-2 משלוש ו-3 מ-4 מהקו), הוסיף 9 ריאבונדים, אסיסט, חטיפה וחסימה ב-33 דקות וסיפק את מדד הפלוס-מינוס הטוב ביותר מבין שחקני שתי הקבוצות (25+). הוא, כאמור, שבר גם את שיא הקריירה הקודם שלו בנקודות בליגה (21).
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
ערב לפנתיאון. אבדיה
(צילום: AP)
הוויזארדס מפה לשם, בלי שאף אחד שם לב, כבר עם ניצחון שישי ברציפות (הרצף הארוך בליגה), עלו למאזן 26:24 ומדורגים במקום ה-9 במזרח - בדרך אולי להופעה בפליי-אין, שנראתה עד לפני שבועיים לא כל-כך מציאותית. לאבדיה, כאמור, יש מניות גדולות בכך. מאז הטרייד המדובר - הישראלי, שכבר זכה לכינוי "טורבו" ביציעים ואצל חבריו לקבוצה, מעמיד ממוצעים של 15 נקודות ו-9.5 ריבאונדים לערב.
סן אנטוניו, אחת הקבוצות החלשות בליגה, עוד הוליכה 30:36 בסיום הרבע הראשון, אבל מאותו רגע המומנטום החליף צד. רבע שני נהדר (19:33), בו אבדיה סיפק כמה מהלכים אדירים, הוביל לשינוי וברביעי החבורה באדום-לבן פשוט סגרה עניין (19:29) כדי לרשום ניצחון חוץ ראשון בטקסס על הספרס מאז 1999 (למעשה עוד לפני שאבדיה נולד!).
המחמאות הגיעו מכל עבר
למעשה אבדיה החטיא את שתי הזריקות הראשונות שלו בהתמודדות, ואז - כמו שנולד מחדש - קלע 10 סלי שדה רצופים. דקה ורבע לסיום הרבע הראשון הישראלי נכנס לעניינים עם סל ועבירה נגד מלקי ברנהאם ומאותה נקודה הוא לא הביט לאחור. בפתיחת הרבע השני הוסיף חדירה מוצלחת על יאקוב פלטל ושלשה, ולקראת המחצית העלה את מאזנו ל-9 נקודות. בחצי השני קלע 16 נקודות, בעיקר ברבע השלישי שהיה צמוד (32:35 לוויזארדס).
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אבדיה בדרך לעוד שתי נקודות קלות
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
בראדלי ביל
בראדלי ביל
בראדלי ביל לא מתרגש מהשמירה של שחקני הספרס
(צילום: רויטרס)
גם כל שחקני החמישייה של וושינגטון קלעו הלילה בספרות כפולות. בראדלי ביל הוסיף 21 לצד 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, קריסטפס פורזינגיס שב מהפציעה ורשם 17. קייל קוזמה (16), קורי קיספרט (14) ומונטה מוריס (11) גם השתתפו בחגיגה. מהעבר השני, קלדון ג'ונסון (26) בלט אצל הספרס (37:14) שמחזיקים במאזן ביתי איום (19:9).