את 10 הדקות הראשונות שלו הלילה (בין שני לשלישי) ב-AT&T סנטר מול סן אנטוניו - דני אבדיה לא ממש ירצה להוסיף לרזומה שלו. את 38 הדקות הבאות - הוא כנראה יזכור כל חייו. הפורוורד הישראלי, שפתח על הספסל של וושינגטון, החטיא אמנם את שתי הזריקות הראשונות שלו במשחק, אבל אחר כך - כמו במטה קסם - היה בלתי ניתן לעצירה וסיפק כנראה את משחק חייו.
אבדיה קלע את 10 הזריקות הבאות ובסיום חגג שיא קריירה חדש בליגה הטובה בעולם - 25 נקודות ב-106:127 הקליל של הוויזארדס אצל הספרס - הניצחון השישי ברציפות של הקבוצה מבירת ארה"ב (שיכולה להתהדר גם ברצף הארוך בליגה). ואכן, אפשר להגיד בפה מלא שההופעה הלילה היא בדיוק זו שראשי הוויזארדס חלמו עליה כשבחרו אותו במקום התשיעי בדראפט 2020.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
משחק שיזכור כל חייו. אבדיה מול סן אנטוניו
(צילום: AP)
צפו במאמן ובשחקנים עושים כבוד לאבדיה
אבדיה לא רק הוליך את קלעי וושינגטון, אלא גם היה השחקן הטוב ביותר על הפרקט. הוא קלע, כאמור, באחוזים מרשימים (10 מ-12 מהשדה, 2 מ-2 משלוש ו-3 מ-4 מהקו), הוסיף 9 ריאבונדים, אסיסט, חטיפה וחסימה ב-33 דקות וסיפק את מדד הפלוס-מינוס הטוב ביותר מבין שחקני שתי הקבוצות (25+). הוא, כאמור, שבר גם את שיא הקריירה הקודם שלו בנקודות בליגה (21).
"לילה מעולה, החברים לקבוצה עזרו לי המון", חגג בסיום הישראלי את משחק השיא בריאיון על הפרקט. אגב, מאז הטרייד שביצעה וושינגטון כשהעבירה את רוי האצ'ימורה ללייקרס - אבדיה עומד על ממוצעים של 16.3 נקודות ו-9.5 ריבאונדים ב-4 משחקים. "אני מרגיש שרוצים את הטוב ביותר בשבילי. אמשיך להיות אגרסיבי, ולנצל את הפיזיות והיתרונות שלי על המגרש", הודה.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
השחקן הטוב ביותר על הפרקט. אבדיה בפעולה
(צילום: AP)
הריאיון עם אבדיה בסיום המשחק

עוד לפני שנולדת

סיפור מעניין קשור לרצף ההפסדים של וושינגטון בסן אנטוניו (22) - שנעצר הלילה. החבורה של ווס אנסלד ג'וניור רשמה ניצחון חוץ ראשון בטקסס על הספרס מאז 1999 - למעשה עוד לפני שאבדיה נולד. "הרצף נגמר", חייך אבדיה. "זה כיף לתת משחק טוב ושיהיה לי חלק בזה. אני חושב שכולם עשו עבודה ממש טובה. כשאנחנו מניעים את הכדור בצורה כזו, אנחנו קבוצה מאוד מסוכנת".
"אני לומד איך להשתפר. אמרו לי שאני צריך להשתמש בצורה נכונה יותר בגוף שלי", הוסיף אבדיה. "עבדתי הרבה בחדר כושר ולמדתי איך לנצל את הגודל שלי. יהיו לי בעתיד עוד מהלכים. כרגע אני אוהב מאוד את ההתקדמות שלי ומקווה שזה יימשך". איש השעה של הוויזארדס שיבח גם את קריסטפס פורזינגיס, ששב מפציעה והיה נהדר מול הספרס: "הוא כמו אח בשבילי, אנחנו מדברים המון, הוא תמיד שם כשצריך ואני מקווה שנמשיך בחברות בינינו".

"עושה את המהלך הנכון בזמן הנכון"

אבדיה, כצפוי, זכה בסיום למחמאות מכל עבר. ב-NBC וושינגטון כתבו: "הוא נראה כמו בן אדם חדש ושחקן אחר במשחקים האחרונים מאז שהאצ'ימורה עזב. ללא קשר למספרים, אבדיה מתנהג אחרת בהתקפה. הוא לא חושש לחדור ויש לו הרבה יותר ביטחון בתפקיד שלו בקבוצה".
מאמנו, ווס אנסלד ג'וניור, פירגן לו בשיחה בחדר ההלבשה: "זה היה ערב אדיר שלך, עבודה נפלאה". במסיבת העיתונאים, הוסיף: "מוקדם יותר העונה הסיומת שלו לא הייתה טובה, עכשיו אנחנו רואים שדרוג ענק במובן הזה וזה עוזר לו מאוד. הוא תוקף במעבר, עושה פיק-אנד-רול, אבל זה יותר קשור לקבלת החלטות. הוא לא חושב יותר מדי ועושה את המהלך הנכון בזמן הנכון".
בהמשך, קייל קוזמה העניק לישראלי את "חגורת ההגנה" של הקבוצה, שמגיעה למצטיין במשחקי הקבוצה. "זה פשוט מרשים", נכתב ברשת בתגובה לווידאו הקליט.