במשחק מספר 1 זה היה ניקולה יוקיץ' שנתן ערב חלומי, והבוקר (שישי) ג'אמל מארי (37 נקודות, 23 מתוכן ברבע האחרון) נתן הצגה בלתי נשכחת בניצחון 103:108 במשחק מספר 2 בסדרת גמר המערב נגד הלוס אנג'לס לייקרס. הנאגטס מעולם לא היו קרובים כל כך לסדרת גמר, כשהם טרם נוצחו בביתם בפלייאוף. לברון ג'יימס ואנתוני דייויס? מאמן דנבר שמר להם פינה חמה ומיוחדת בסיכום המשחק.
"אתה מנצח את המשחק הראשון וכולם מדברים על הלייקרס", אמר בסיום מייקל מאלון על החיבה הלא מוסתרת תקשורת הספורט. "בואו נהיה כנים, הנרטיב הלאומי היה 'היי, הלייקרס בסדר. הם בפיגור 1:0 אבל הם למדו משהו'. אף אחד לא דיבר על כך שלניקולה הייתה הופעה היסטורית (34 נקודות, 21 ריבאונדים ו-14 אסיסטים) שיש לו 13 טריפל דאבל (בפלייאוף), שלישי בכל הזמנים. מה שהוא עושה זה פשוט מדהים".
3 צפייה בגלריה
מייקל מאלון דנבר נגד לייקרס
מייקל מאלון דנבר נגד לייקרס
מאלון, לפנות בבוקר נגד הלייקרס
(צילום: AP Photo/Jack Dempsey)
"אבל הנרטיב בתקשורת לא היה על הנאגטס. הנרטיב לא היה על ניקולה. הנרטיב היה על הלייקרס וההתאמות שלהם. אז אתה יודע, אתה מעביר את זה וקובע 0:2 בסדרה". הבוקר, אגב, קלע י'וקיץ' 23 נקודות, אסף 17 ריבאונדים וחילק 12 אסיסטים. "הוא היה מיוחד", אמר הכוכב הסרבי על ה-MVP של הערב, מארי. "הוא ניצח לנו את המשחק בעצם".
3 צפייה בגלריה
ג'מאל מארי מעל לברון ג'יימס
ג'מאל מארי מעל לברון ג'יימס
ג'מאל מארי מעל לברון ג'יימס והלייקרס
(צילום: MATTHEW STOCKMAN / GETTY IMAGES)
מארי החטיא 12 מתוך 17 הזריקות שלו במהלך שלושת הרבעים הראשונים, אבל ברבע הרביעי רשם תפנית מהפנטת עם 6 קליעות מ-7 זריקות, מתוכן ארבע שלשות, והנהיג ריצה של 1:15 מול הלייקרס שהעניקה לקבוצתו יתרון 84:96.
"הוא עשה זריקות בסוף השעון, שמרנו במשך 24 שניות ואז הוא עשה שתי זריקות גדולות - אחת מעל אנתוני דייויס ושנייה מעליי. זריקות ה-3 שלו המשיכו ברבע הרביעי וזה לא מפתיע אותי", פרגן 'קינג' ג'יימס, שהיה רחוק ריבאונד אחד מטריפל דאבל לאחר שרשם 22 נק’ ו-10 אססיסטים. עוד בלייקרס: אוסטין ריבס קלע גם כן 22 נקודות, רוי האצ’ימורה 21 נקודות ודייויס הוסיף 18 נקודות ו-14 ריבאונדים.
3 צפייה בגלריה
יוקיץ' מול הלייקרס
יוקיץ' מול הלייקרס
גם יוקיץ' הופיע
(צילום: AP Photo/Jack Dempsey)
"זה היה הרבה יותר קל אם הייתי עושה את הנקודות האלה במחצית הראשונה", סיכם מארי, שקבוצתו כאמור מעולם לא הייתה קרובה כל כך לגמר NBA. משחק 3 יתקיים בלילה שבין מוצ"ש לראשון בלוס אנג'לס שאף היא, בדומה לדנבר, מחזיקה במאזן מושלם בביתה בפלייאוף.