בוסטון הייתה אמורה לטייל הלילה (בין רביעי לחמישי) מול מיאמי בפתיחת גמר המזרח. היא גם הוליכה ב-9 הפרש בהפסקה ונראתה כמי שתשמור על הבית. רק שבפועל קרה דבר אחרי לגמרי. ההיט סיפקו רבע שלישי מהסרטים (25:46) והיממו את הסלטיקס עם 116:123 ב-TD גארדן שהעניק להם 0:1 מפתיע בסדרה.
בוסטון הפסידה במשחק הראשון בחצי גמר המזרח, גם במשחק החמישי בבית ועדיין עלתה, כך שסוכנויות ההימורים והאוהדים לא ממש מתרגשים, אבל עדיין ההפסד הזה התקבל בהפתעה גמורה בארה"ב. בכל זאת, ממול ניצבה המדורגת 8 במזרח והאנדרדוג המובהק, אבל גם הקבוצה החמישית בלבד בהיסטוריה שהשיגה ניצחון חוץ בכל אחת משלוש הסדרות הראשונות בפלייאוף.
3 צפייה בגלריה
ג'ו מאצולה
ג'ו מאצולה
הרגיז במסיבת העיתונאים. מאצולה
(צילון: Adam Glanzman / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
בסיום מאמן הסלטיקס, ג'ו מאצולה, הרגיז מעט את האוהדים והכתבים כשפתח את מסיבת העיתונאים בכך שקבוצתו "ניצחה בשלושה מארבעת הרבעים במשחק". לאחר מכן, כשנשאל, מה גרם לקריסה ברבע השלישי, ענה: "התרחקנו ממי שאנחנו ברבע השלישי. זה היה הרבע היחידי בו הם היו טובים יותר מאיתנו". מאצולה, כזכור, התקדם לתפקיד המאמן הראשי בקיץ האחרון, לאחר שאימה יודוקה הודה בקיום רומן עם אחת מעובדות המועדון ושוחרר מתפקידו.
בוסטון, עד כמה שזה יישמע מוזר, מחזיקה במאזן שלילי (11:10) ב-21 משחקיה האחרונים בבית בפלייאוף. "אלה הפרטים השוליים, הדברים הקטנים", הסביר הקואץ'. "הראינו כבר שאנחנו יכולים לעשות את העבודה גם בבית וגם בחוץ". מאצולה ספג אש גם על העובדה שלקח פסק זמן בודד באמצע הרבע השלישי, ועד סיומו לא עשה כלום כדי לעצור מעט את הריצה הענקית של מיאמי. "לקחתי שניים ברבע הראשון, אז לא שמרתי אחד לריצה שלהם ברבע השלישי", אמר בציניות לכתבים.
3 צפייה בגלריה
טייטום
טייטום
מה קרה לו? טייטום
(צילום: AP Photo/Michael Dwyer)
גם השחקנים על הפרקט לא ממש תפקדו. ג'ייסון טייטום, כוכב הקבוצה, אמנם סיים עם 30 נקודות, אבל לא לקח זריקה אחת ברבע האחרון של הסלטיקס, בו הצליחו למזער מעט נזקים, אבל לא להפוך את התוצאה. "אני לא יודע למה זה קרה. אנחנו פשוט צריכים לשחק את המשחק שלנו, אם זה בבית ואם זה בחוץ", הסביר טייטום.

באטלר: "אנחנו יודעים איזה חבורת שחקנים יש לנו"

ומה חדש מהעבר השני? לא הרבה. מיאמי המשיכה את מסע הקסם וג'ימי באטלר שוב ניפק משחק לפנתיאון עם 35 נקודות, 7 אסיסטים, 5 ריבאונדים ו-6 חטיפות. "אני משחק ברמה מדהימה כי החברים שלי מאפשרים לי לעשות את זה", הודה באטלר. "הם לא מגבילים את המשחק שלי. הם סומכים עליי כשאני עם הכדור וגם על ההגנה שלי. זה כל מה ששחקן כדורסל רוצה".
3 צפייה בגלריה
באטלר מול טייטום
באטלר מול טייטום
"אנחנו יודעים איזה חבורת שחקנים יש לנו בחדר ההלבשה". באטלר
(צילום: Adam Glanzman / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"אנחנו יודעים איזה חבורת שחקנים יש לנו בחדר ההלבשה, אנחנו יודעים שהמאמן נותן לנו הרבה ביטחון ואמונה", הוסיף באטלר. "אנחנו שומרים וקולעים, אנחנו משחקים כדורסל בדרך הנכונה וככה יודעים שתמיד יהיה לנו סיכוי".
"הוא אחד השחקנים הכי טובים בליגה הזו", סיכם מאמנו אריק ספולסטרה. "זה בדיוק מה שהיינו צריכים. ברגעי ההכרעה ג'ימי עשה כל מה שהיינו צריכים ממנו כסקורר ושחקן מסייע".