סאגת קיירי ארווינג נמשכת. על-פי פרסומים בארה"ב, בניו יורק הודיעו כי מתחם האימונים של ברוקלין נחשב "משרד פרטי", מה שיאפשר לכוכב הנטס, שמסרב להתחסן, להתאמן עם הקבוצה, אך לא לשחק איתה בברקליס סנטר, שם יש חובת חיסון לכל מי שנכנס לאולם.
"זה נשמע שאולי נוכל לקבל את קיירי במשחק חוץ, אבל אני לא בטוח שהוא ישחק בקרוב. פשוט לא ראינו אותו כבר שבוע, וברור שהביטחון קודם לכל", אמר מאמן הנטס, סטיב נאש, לפני המשחק הביתי הלילה (בין שישי לשבת) מול מילווקי (115:119) - הראשון אותו קיירי נאלץ להחמיץ בשל דרישות החיסון.
3 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
מסרב להתחסן. ארווינג
(צילום: AFP)
קיירי עדיין לא התאמן עם הקבוצה מאז שחזרה ממחנה האימונים בסן דייגו, שם פגשה את לוס אנג'לס לייקרס למשחק הכנה. "אני דווקא בן אדם חיובי", המשיך נאש. "עכשיו, כשיש אפשרות שהוא יתאמן איתנו, יהיה לנו אותו לתקופה גדולה יותר של העונה. נראה מה יהיה. האם הוא יורשה לשחק במשחק בית בשלב מסוים? האם בשלב מסוים לא יאפשרו לו להתאמן? נצטרך לחכות ולראות".
נאש סיכם: "אנחנו רק עוקבים אחרי ההוראות האחרונות, ואני לא חושב שמישהו עבר את זה בעבר. ברור שהמגיפה חדשה לכולם, אבל עכשיו אנחנו נמצאים במצב שבו היא יוצרת גם זנים שונים. אני באמת לא יודע מה להגיד חוץ מזה שהוא יכול עכשיו להצטרף שוב לחבריו ולהתאמן איתם".
3 צפייה בגלריה
סטיב נאש
סטיב נאש
"אני דווקא בן אדם חיובי". נאש
(צילום: EPA)

כמה זה יעלה לקיירי?

כזכור, איגוד השחקנים וראשי הליגה הגיעו להסכם באשר לקנסות עבור שחקנים שיסרבו להתחסן (ובעקבות כך יחמיצו משחקים). מדובר כמובן על מקומות שמחייבים זאת, כמו ניו יורק וסן פרנסיסקו. השחקנים הלא מחוסנים ייקנסו ב-1 חלקי 91.6 משכרם (1.1 אחוז) על כל משחק שיחמיצו בגלל אי-ציות לכללי החיסון בעיר בה הם משחקים.
השכר של קיירי לעונה הקרובה הוא 33.33 מיליון דולר, ואם הוא יפסיד את כל משחקי הבית ואת אלה בחוץ מול ניו יורק וגולדן סטייט - מדובר כמעט בחצי ממשכורתו השנתית. בואו נפשט לכם את זה: ארווינג יאבד 381 אלף דולר על כל משחק שיחמיץ.
3 צפייה בגלריה
קווין דוראנט וקיירי ארווינג
קווין דוראנט וקיירי ארווינג
יאבד 381 אלף דולר על כל משחק שיחמיץ. קיירי
(צילום: AP)
בתחקיר שערך בחודש שעבר המגזין "רולינג סטון" פורסם כי לא רק שארווינג אינו מחוסן, הוא גם עוקב באינסטגרם ועושה לייקים לפוסטים הטוענים כי החיסון הוא "תוכנית של חברות חשאיות להכניס לאנשים שחורים שבב שיחבר אותם למחשב-על כחלק ממזימה של השטן".