אחרי שהושעה "עד להודעה חדשה", דריימונד גרין הורשה לחזור למגרשים. הנהלת ה-NBA הודיעה הלילה (בין שבת לראשון) כי הפורוורד, שנעדר מ-12 המשחקים האחרונים של גולדן סטייט, יסיים את עונשו.
"גרין השלים צעדים שהוכיחו את מחויבותו להתאים את התנהגותו לסטנדרטים המצופים משחקני NBA", נכתב בהודעה הרשמית של הליגה. "הוא השתתף בפגישות עם יועץ, נועד מספר פעמים עם נציגי ה-NBA, הווריורס ואיגוד השחקנים. הפגישות הללו יימשכו לאורך כל העונה".
3 צפייה בגלריה
גרין
גרין
שב לפרקט. גרין
(צילום: Sergio Estrada-USA TODAY Sports)
3 צפייה בגלריה
שחקן גולדן סטייט ווריורס דריימונד גרין לאחר שחבט בשחקן פיניקס סאנס יוסוף נורקיץ'
שחקן גולדן סטייט ווריורס דריימונד גרין לאחר שחבט בשחקן פיניקס סאנס יוסוף נורקיץ'
גרין לאחר ההרחקה האחרונה שלו, כשחבט בפניו של נורקיץ'
(Mark J. Rebilas/Reuters)
הפגישות הקבוצתיות - שנעשו באמצעות שיחות וידאו, כללו גם את סוכנו של השחקן ריץ' פול, מנכ"ל גולדן סטייט מייק דאנליווי ג'וניור ומאמן הכושר ריק סלבריני. בדיווח של אדריאן ווז'נרובסקי, הכתב הבכיר של ESPN, נטען כי אותן פגישות היו חלק מ"מה שה-NBA חייבה את גרין לעשות לפני חזרתו למגרשים".
לפני מספר ימים סיפר מאמן גולדן סטייט, סטיב קר, כי "אנחנו מתכתבים קצת, אבל נותנים לו את המרחב שלו והוא נותן לנו את שלנו". בינתיים, גולדן סטייט הפסידה בחמישה מ-12 המשחקים בלעדיו. בכל מקרה, הוא צפוי לחזור לפרקט רק בשבוע הבא, כיוון שהוא לא נמצא בכושר משחק.
3 צפייה בגלריה
שחקן גולדן סטייט ווריורס דריימונד גרין
שחקן גולדן סטייט ווריורס דריימונד גרין
למד את הלקח? גרין
(Christian Petersen/AFP)
ב-16 החודשים האחרונים היה דריימונד גרין מעורב בארבע תקריות אלימות מאוד. לפני תחילת העונה שעברה הוא כמעט פירק את פרצופו של ג'ורדן פול במהלך אימון. באפריל שעבר דרך על החזה של דומנטאס סאבוניס מסקרמנטו במהלך משחק פלייאוף. לפני חודשיים חנק את רודי גובר ממינסוטה, וב-12 בדצמבר שלח מרפק לפרצוף של יוסוף נורקיץ' מפיניקס - מה שהיה הקש ששבר את גב הגמל של ראשי הליגה.
שלוש מארבע התקריות האלה התרחשו ב-26 המשחקים האחרונים שבהם גרין השתתף - שערורייה אחת בכל תשעה משחקים. "דריימונד צריך למצוא דרך לא לחצות את הגבול", הודה קר לאחר התקרית האחרונה שהובילה להשעיה הארוכה. "אני לא מדבר על הרחקה או עבירה טכנית, אני מדבר על מעשה אלימות פיזי. זה בלתי נסלח. אנחנו צריכים לעשות כל שביכולתנו כדי לתת לו את העזרה והסיוע שהוא צריך כדי להיות מסוגל לשים גבולות".